Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

6.12.2012 10:53

Oiskohan tällaset pytyt hyviä tehonlähteitä superiin?
http://www.puchshop.de/catalog/psr-50cc ... -1336.html
http://www.puchshop.de/catalog/dmp-50cc ... -1309.html
Kummatkii siis 6 kanavaisia.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

6.12.2012 11:10

Ei nuo ainakaaan kuvissa kummosilta näytä ja en usko myöskään saavutettavan kummoista tehonlisäystä noilla. Viilaamallahan nuokin saa herätettyä henkiin.... Tuommonen pytty sopii arkiajoon ja tehoa sillä ei paljoa tule lisää, millaista kokoonpanoa suunnittelet ja mihin tarkoitukseen?

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

6.12.2012 20:15

Itsenäisyyspäivän kunniaksi kävin marketeilla ajamassa rallia tunalla. Ihmettelin vaan sitä että mopon valot välkkyivät ja pimenivät silloin tällöin. Oliskohan magneetossa joku vika vai johtuiskohan se siitä että pöllyävä lumi imeytyy koneeseen ja häiritsee sähköosien toimintaa?

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

6.12.2012 21:04

Olisko etulampun kytkennässä häikkä kun ainakin itellä oli sitä kun valot pimeni välillä.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

7.12.2012 1:01

Tuommonen pytty sopii arkiajoon ja tehoa sillä ei paljoa tule lisää, millaista kokoonpanoa suunnittelet ja mihin tarkoitukseen?

Kahvin keittämiseen

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

7.12.2012 23:13

Kyllä sillä pannukahvia tulee ihan jees, nykymopojen tehoihin ei tuolla pytyllä päästä.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

16.12.2012 13:33

Tuota noin, aion viilata yhtä papan sylinteriä ja olis yks kysymys siihen liittyen: saako ohivirtauskanavat kiillottaa peilinkirkkaiksi vai pitäiskö ne sen jälkeen hiekkapuhaltaa mattapintaisiksi? Ne röörit on täynnä valupurseita ja muutenkin tosi epätasaset.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

16.12.2012 13:54

Missähän mahtas olla häikkää kun ajaa puolella kaasulla ja iskee kaasun pohjaan nii miettii ihan järjettömän kauan ennenkun lähtee vetämään. viikko sitte toimi ihan hyvin jäälläkin alkoi lyödä sutia kun iski kaasua.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

16.12.2012 16:03

keuliikaasusta kirjoitti:Tuota noin, aion viilata yhtä papan sylinteriä ja olis yks kysymys siihen liittyen: saako ohivirtauskanavat kiillottaa peilinkirkkaiksi vai pitäiskö ne sen jälkeen hiekkapuhaltaa mattapintaisiksi? Ne röörit on täynnä valupurseita ja muutenkin tosi epätasaset.


Eipä sillä niin väliä oo. Jos haluaa hifistellä niin voi niitä kiillotella ja puhallellakin sen jälkeen. Tuskin persuksessa asti tuntuu. Viilaa sopivasti imua ja pakoa ja pistää sopivasti koropalaa pytyn alle ja nappaa ylimääräiset pois ylätiivistepinnasta niin potkua rupeaa olemaan jo ihan mukavasti. Ei siihen mitään huuhtelunviilauksia tarvita. Testattu juttu. ;)

pbt kirjoitti:Missähän mahtas olla häikkää kun ajaa puolella kaasulla ja iskee kaasun pohjaan nii miettii ihan järjettömän kauan ennenkun lähtee vetämään. viikko sitte toimi ihan hyvin jäälläkin alkoi lyödä sutia kun iski kaasua.


Onko kaasari ja ilmanputsari puhdisteltu ja tsekattu muutkin perusjutut?

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

22.12.2012 11:13

Nyt on pytty viilattu ja vielä pitäs hiekkapuhaltaa ja maalata se jollain kuumankesto maalilla. Silloin kun mä otin ton pytyn irti moposta onnistuin rikkomaan alemman männänrenkaan joten tilasin uudet. Se toinen niistä uusista männänrenkaista on sellainen kiiltävä ja siinä on isompi välys männänrenkaan tapin kohdalla. Eli laitanko sen kiiltävän paikoilleen vai sen ehjäksi jääneen vanhan m-renkaan sen tilalle? Jotenkin tuntus siltä että ohipuhallusta tulis enemmän sillä uudella m-renkaalla.
Toivottavasti joku ymmärsi mitä yritin selittää. :s

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

22.12.2012 11:24

Sä vaihdat ne molemmat renkaat jos fiksu olet. Se kumpi menee ylös ja kumpi alas niin voi tsekata, sillä, että ihan laittaa pienen osan sitä rengasta sinne uraansa ja katsoo mahtuuko hyvin. Toisinpäin pitäisi mahtua, toisinpäin toinen on hieman liian paksun näköinen.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

22.12.2012 12:17

Siis ne männänrenkaat menee ihan heittämällä paikoilleen ei ole väliä miten päin ne sinne laittaa. Ihmetyttää vaan se että uusien männänrenkaiden(Made in Finland) välykset on 0.45 ja 0.20 rakotulkilla mitattuna. Se vanha männärengas on myös 0.20 välyksellä. En kyllä yhtään ihmettele miksi siinä pytyssä on melkoset hankausjäljet kun siinä ei ole ollut välystä tarpeeksi. Täytyy hoonata toi pytty ja viilailla männänrenkaiden välykset sopivaksi.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

6.1.2013 14:47

Are1 kirjoitti:Oiskohan tällaset pytyt hyviä tehonlähteitä superiin?
http://www.puchshop.de/catalog/psr-50cc ... -1336.html
http://www.puchshop.de/catalog/dmp-50cc ... -1309.html
Kummatkii siis 6 kanavaisia.

itelläni tuo dmp 50cc omatekone tehari ,, huiput siinä 100km/h ainaki kierroksia löytyy mukavasti välit 14/32 tai 30 en muista varmaksi

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

6.1.2013 15:42

hese1996 kirjoitti: huiput siinä 100km/h


Minkä takia mä vähän epäilen toki pakun kyytis ton verran kulkee :D

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

9.1.2013 23:48

Mää kattelin voimakoneelta uutta kampuraa papiskaan ja ne sanoo siel ettei sovi Classicciin. Saako mistään sit semmost joka sopii? Son siis semmone kone ku vaihdepoljin tulee ihan kyljestä.