Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

25.6.2013 18:48

Siis kaikki muut kytkinhilut on poissa paitsi kytkinkruunu ja sen päällä oleva osa jonka nimeä en tiedä, mutta sen osan päälle kasataan levyt. Miljoona kertaa oon muista koneista nuo purkanut, mutta tästä ei suostu lähtemään, kokeilu vasaraa, meisseliä, SORKKARAUTAA :D Koska tässä ei ole suurta merkitystä jos lohkot vähän ottaa iskua ainakaan yläreunasta, kun muutenkin aika rumat..

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

4.7.2013 2:23

mistä sais tunturi breakkiin puch moottorilla olevaan saisi viri osia, kuten isompaa pyttyä kuin 50cc teharia kaasaria sopivaa yms... käytettykin kyllä kelpaa jos nyt jollakulla on ja jos on jossain edes saatavilla.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

7.7.2013 11:56

Google usein auttaa. Mutta Muffler käypi breakkiin, kaasariksi nyt mikä tahaansa järkevän kokoinen, mutta mufflerilla, viilatulla vakiopytyllä ja vakiokaasarilla pääsee 60-65 säästä riippuen ;)

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

11.7.2013 18:48

Mistäköhän lähtis ettiin selitystä sille ku SS ei kierrä loppuun. Jää röpeltää ikäänkuin rajotinta vasten. Settinä toimii kevyesti(?) viilattu vakiopata, 13mm kaasari ja diy putki.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

12.7.2013 22:50

Ilmansuodatin tai putki tukossa jos se on ennen vanhaan toiminu niinku pittääki.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

13.7.2013 10:36

Kuullostaa oudolle, mutta kärkiä tiukemmalle. Mg-koppa auki ja kärkien ruuvi auki ja sitten nostat vaikka sormella tai meisselillä ylöspäin sitä pakettia ja ruuvi kiinni. Luultavasti auttaa. Jos ei niin sitten kärkien jousi löysä eikä pysy perässä.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

25.7.2013 21:51

Ihan mielenkiinnosta kysyn että mistä mahtaa johtua että pappiksessa ajon jälkeen on imukaula ja kaasari todella kylmät? Imukaulan kaasarinpuoleiseen päähän tiivistyy jopa aika paljon vettä. Imukaulana siis sellainen pitkä tarvikemalli.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

28.7.2013 16:16

Ite oon kans huomannu tuon saman talvella ajaessa. Johtuu kai siitä että siinä on kova ilma-bensa seoksen virtaus joka viilentää imukaulaa ja vieressä on kuuma kone niin tulee melkoinen lämpötilaero niiden välille ja se aiheuttaa kosteuden tiivistymisen. Ainakin ite luulen näin, voin olla väärässäkin.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

30.7.2013 1:45

Näin se voi olla. Tosin itse ajoin varmaan +25 asteessa joku päivä kun näin taas tapahtui ja kaasari oli siis kädellä koittaessa tosi kylmä yleisestikin eikä pelkästään koneeseen nähden. Aika jännää

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

15.8.2013 21:20

Jos sylinterin vie porautettavaksi niin paljon pitää olla männänvälys? 0.06?

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

15.8.2013 23:07

itse ainaki pyytäisin poraamaan juuri tuolle 0,06 välykselle.
itse porautin joskus 0,04-0,05 välykselle ja ajoin sisään 150-200km, seokset hieman rikkaalla ja eka kunnon vedätys=leipoi :roll:
tosin mopo oli viritetty jonkin verran mutta en tiedä vaikuttiko se nyt niin ratkaisevasti.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

16.8.2013 10:06

Kyllä se edes hiukan kireämmässä vehkeessä aiheuttaa kiinnileikkautumisen jos on noin tiukka välys! T. kokemusta on

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

16.8.2013 14:01

Kehtaisko joku mittaa mufflerin mitat ja pistää jakoon?

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

16.8.2013 18:00

http://s609.photobucket.com/user/Nalle- ... ort=3&o=19

Meinasin viedä tuon pytyn poraukseen kun tuntu niin heikolta tuo meno eilen ajaessani mutta nyt tuo tuntuu pelittävän taas. Puristuksia löytyy 7.7 bar niin ei kai se ny hirveen väljä voi olla.

Re: Puch-moottorin tekniikka ja viritys

17.8.2013 18:13

Ei löytyny googlesta paljon on palotilan tilavuus papiskan sylinterikannessa joten laitetaas se kaikkien nähtäville, eli vakiokannessa se on 8.5cc ja 2mm madalletussa se on 6.5cc.