Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

8.6.2012 22:05

Liikaa jarrunestettä?

Re: Mikä on vikana?

9.6.2012 0:36

Mikähän kymcossani on vikana (07 AC) kun tuossa juuri tein koneremontin, jossa vaihoin männän ja porautin sylinterin. Samalla vahdoin myös putken ja jouset. n.50km ajoin parin päivän aikana, ja sitten yhtäkkiä sammui kesken ajon. Avasin kohokammion ja suutin oli jostain syystä irti :D
Laitoin suuttimen takaisin ja samalla putsasin kaasaria. Nyt kymco lähtee käyntiin vain, kun laittaa suoraan bensaa tulpanreijästä. Missäköhän piilee vika?

Re: Mikä on vikana?

9.6.2012 0:55

Eiköhän se sieltä kaasarista löydy.

Re: Mikä on vikana?

11.6.2012 2:06

banaaani kirjoitti:Otin takarenkaan irti (vaihoin päällyskumin) ja pistin normisti takasi kiinni.Ongelma takajarrun kanssa. Renkaan takasi laiton jälkeen jarru ei oikee pelittäny ja ilmasin sitä minkä jälkeen toimi, muttei täydellisesti. Mopolla ajaa hetken ja kun jarruttaa takajarrulla se ei palaudu. Jarrupoljin siis palautuu,mutta jarrupalat pysyy puristuksessa levyyn. Mopon antaa hetken olla (n puol minsaa) jonka jälkeen rengas taas pyörii eli rengas ei oo lukossa ollenkaan. Oon kokeillu värkätä, mutta sama toistuu. Missäköhä vika piilee? Menikö ilmauksessa jotain päin peetä? mopo dt 08

Ootko varmasti ilmannut kunnolla ettei jarruihin ole jäänyt ilmaa?

Re: Mikä on vikana?

12.6.2012 12:15

Nyt olis semmonen ongelma että derbi ei pysy tyhjä käynnillä ollenkaan. Heti ku päästää kaasusta irti ja kierrokset laskee nii sammuu saman tien. 500km sitte vaihettu koneeseen kaikki uudet tiivisteet ja kampiakselin stefat eli ilmaa ei ainakaan niistä pitäis saada. Teki tätä samaa että pysynny käynnissä tyhjäykännillä myös ennen remonttia. Imukaulankumi on ehjä. Kaasarin ja ilman putsarin oon putsannu. Rikkaalla ei pitäiskäydä aina pelannu hyvin 85 pääsuuttimella kesäsin. Ilma ja seos ruuvia oon pyöritelly ilman minkäänlaista vaikutusta sillo vaa ku ilmaruuvia on aivan kiinni pysyy ehkä n.10sekunttia kylmällä koneella. Mistä sitte kannattais lähtee vikaa ehtii? usko alkaa loppu :paha: :|

Re: Mikä on vikana?

12.6.2012 16:36

Kokeileppas silti pienemmällä suuttimella vaikka oiskin toiminut aikaisemmin tuolla 85 suuttimella.

Re: Mikä on vikana?

12.6.2012 18:29

Tyhjäkäyntiä vaan kovemmalle, sekä seosruuvi 1,5-2 kierrosta auki näin alustavasti..

Re: Mikä on vikana?

12.6.2012 21:49

Mikä on vikana kun mopo syö tulppia (Rieju MRT 50 Motard -10)
Ostaa uuden tulpan sillä pääsee maks 20 km sitten alkaa pätkimään ihan vitusti.

Speksit: -Tyhjä vakioputki
-Rajotettu CDI (HUOM! kun rupeaa pätkimään ei kierrokset yllä edes rajottimelle!)
-108 suutin (säädöt kohillaan ei röpötä eikä booaa)

Jotenka mikä on vikana?
On käynyt huollossa jossa vaihdettiin jännitteen säädin ja eikä vika tullut siellä huollossa kuntoon.
Itse huolettu ja kone avattu ja vaihdettu uudet tiivisteet ja katsottu ettei ole imuvuotoja.
Sytytys on kohillaan siinä missä uutenakin.
-Olen itse miettinyt tässä että voiko tässä missään muualla enää vikaa olla kuin että Staattori paskana!?

Re: Mikä on vikana?

13.6.2012 13:12

Laita 2 tai 5 numeroa pienempi suutin nii ei pitäis enää syödä.

Re: Mikä on vikana?

14.6.2012 21:41

Terve rasvanäpit, amatööri tarvitsee teidän apuanne!

Kyseessä on ruotsalainen Monark mallia 349 tai jotain ja vm. 62.

Elikkäs vuoden projekti saatu päätökseen ja lopputulos näyttää hyvältä, mutta ei meinaa oikein toimia.
Mopo on siis ollut aikaisemmin ollut minulla käytössä ja projekti aloitettu toimivasta vehkeestä. Koneeseen on vaihdettu mäntä ja kiertokanki. Vanhan männän halkaisija oli 38mm ja tilalle asennettiin samanlainen. Kiertokanki ja laakerit vaihdettiin liikkeessä. Mopoon on vaihdettu alkuperäisen kaasarin tilalle dellorton sha 14 12 (pääsuuttimena 52), joka on aikasemmin toiminut moitteetta. Koneessa on yksiasteiset 30 öljyt.

Mopo lähtee laakista käyntii ja pelaa muuten hyvin mutta tyhjäkäynti ruuvi on tapissaan ja silti kierrokset melko alhaiset. Kun mopolla ajaa noin 2km eli kun kone on lämmennyt niin kone sammuu samantien, jos laskee kierroksia. Eli kun kone on lämmennyt ei se enää toimi matalilla kierroksilla. Mopo siis toimii vaikka 100km jos ei höllää kaasua. Jos kone kerran sammuu lämpenemisen jälkeen on sen käynnistäminen hankalaa.

Olen yrittänyt vaihtaa pääsuutinta 58 ja 60 kokoihin, mutta ei auta. Kone saa myös bensaa ja kipinän.

Veiviä vaihdattaessa liikkeen setä sanoi että se on hieman jäykkä, voiko se vaikuttaa?
Voiko mäntä olla väärin päin? Apua kaivataan, sillä ajokelit alkavat olemaan kohdillaan.

kiitos jo etukäteen.

Re: Mikä on vikana?

14.6.2012 23:49

Moroo! Mikäs mahtaa olla chssa vikana kun vaihdoin kaasarin tänään 12->16
Kaasarin sain suhtkoht halvalla koska käsiryyppy oli rikki. No, nyt on näin että kun polkasee niin kuuluu fffffiiii ja käynnistyy, kaasuttaa nii nööööönbooooooooooooo
Ajaessa ei pääse varmaan 3 vaihdetta isommalla etenpäin koska booaa niin ankarasti
Ilmaruuvvi kokonaan kiinni kulkee vähän paremmin mutta ei edes puolelle kaasulle voi laittaa kun rupeaa taas booaamaan. Bensaletku on vähän mutkalla, voisiko bensansaannissa olla vikaa?
Imuvuodolta omastamielestä vaikuttaa, ryyppyvaijerin paikalle ruuvattu ruuvvi ettei siitä mene ylim. Ilmaa. Pääsuutin 92. VAPAA VAIHTEELLA BOOAA VÄLILLÄ ENNENKUN RUPEAA KIERTÄMÄÄN, MUTTA HYVIN MUUTEN KIERTÄÄ AINOASTAAN AJAESSA BOOAA. Kiitos jo etukäteen :)
Rupeaa pikkuhiljaa vituttaa tämä :S

Re: Mikä on vikana?

15.6.2012 1:48

Isompaa suutinta. Joku yli 100.
Ja mosberggi äijä vai mikä nyt olikaan. Tuo sha on vähän semmonen huonossa maineessa oleva kaasari säätömahdollisuuksiensa ansiosta. Siinhän vissin on joku automaatti säätö? Eli ei tuohon oikein mitään osaa sanoa ku tk suutinta ei vissiin ole?

Re: Mikä on vikana?

15.6.2012 8:32

Kiitos turbo240 vastauksesta.

Eipä ole tk suutinta. Luuletko turbo240 että vika on kaasarissa ? Mikä olisi hyvä kaasari tilalle? Voiko vika olla liian tiukassa kiertokangessa tai väärinpäin olevassa männässä?

Re: Mikä on vikana?

15.6.2012 9:22

Yamaha-poju kirjoitti:
banaaani kirjoitti:Otin takarenkaan irti (vaihoin päällyskumin) ja pistin normisti takasi kiinni.Ongelma takajarrun kanssa. Renkaan takasi laiton jälkeen jarru ei oikee pelittäny ja ilmasin sitä minkä jälkeen toimi, muttei täydellisesti. Mopolla ajaa hetken ja kun jarruttaa takajarrulla se ei palaudu. Jarrupoljin siis palautuu,mutta jarrupalat pysyy puristuksessa levyyn. Mopon antaa hetken olla (n puol minsaa) jonka jälkeen rengas taas pyörii eli rengas ei oo lukossa ollenkaan. Oon kokeillu värkätä, mutta sama toistuu. Missäköhä vika piilee? Menikö ilmauksessa jotain päin peetä? mopo dt 08

Ootko varmasti ilmannut kunnolla ettei jarruihin ole jäänyt ilmaa?

Luulen ainaki et ilmannu oikein ku jarru toimii tosi hyvin, jopa paremmin kun ennen. Jarrunesteistä tuskin kysymys. Ja lisään vielä, että hitaissa vauheissa kun jarruttelee niin ei jää puristaa, mutta heti kun vauhti kovenee niin sillon jää. Kaikkia neuvoja otan vastaan, koska ite en oo onnistunu vieläkään korjaamaan.(en oo jaksanu katella ees)

Re: Mikä on vikana?

15.6.2012 14:02

Jarrumännät jumittaa?