Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

12.3.2015 9:47

Voiko 12/51 olla liian pitkät välit senda 05 senda xtremeen kun ei jaksa vääntää loppuun 5 ja 6 vaihteilla. Putkesta otettu katti veks, onko putkessa muita kureja? Alkukäyrässä ei ainakaan heti näy mitää.
Kulkee 59, rajottamaton cdi, 78 suutin, neula ylimmässä. Kiertää kutosella ehkä 7000. Pytty hyväkuntonen ja mäntä just sisäänajettu.

Re: Mikä on vikana?

12.3.2015 17:21

On liian pitkät. Jos katti on pois eikä putkessa ole hukkista tai holkkia heti alussa, niin se on kuriton sitten.

Kannattaa vaihtaa 11p ratas eteen tai vaikka 58p taakse.

Re: Mikä on vikana?

12.3.2015 17:28

Paljon menis suunnilleen noilla? Ja mistä kanttis alkaa ettiin ku rämisee nii saatanasti kovilla kierroksilla ko alkaa täriseen :D

Re: Mikä on vikana?

12.3.2015 18:26

Vaikee sanoa, kiertää todennäköisesti pidemmälle eli saman verran tai pari km/h lisää. Näitten vehkeiden putkethan ei mitään tehokkaita ole että siinä on ensimmäinen juttu jos lisää vetoja haluaa.

Kiristä alkuun kaikki pultit, varsinkin koneen kiinnitys. Etumaskin kiinnitys tuntuu rämisevän usein, mm. minulla ja kaverilla, varsinkin jos ei ole alhaalta kunnolla kiinni.

Re: Mikä on vikana?

18.3.2015 2:36

Mikä vois olla vikana kun ajossa joutuu painaa ryyppyä aina vähän välein että mopo kiertäisi korkeammalle kun muuten booaa vaikka isompi suutin on kiinni?
Ja tulppa näyttää olevan puoliksi valkoinen ja puoliksi musta.

Re: Mikä on vikana?

22.3.2015 0:23

Mikä voisi olla vikana, kun gilera vaatii paljon polkemista jotta lähtee käyntiin. Isä sano että mäntä voi olla väljä.

Re: Mikä on vikana?

22.3.2015 19:48

Noniin, nyt apua tartteisi Derbin kanssa.

Eli rempan jälkeen laitettiin uusi peltinen kannentiiviste (tottakai), jolloin toimi täysin moitteetta. Kansi kuitenkin avattiin ja kasattiin samalla tiivisteellä, jonka jälkeen alkoivat ongelmat:

Päivä 1: Savutti, ei meinannut kiertää ja lopulta kävi vain tyhjäkäyntiä ja kaasua painaessa kuului "moo" muttei sammunut eikä ottanut kierroksia. Putkessa oli vettä eli kansi vuosi.

Päivä 2: Vaihdettiin uusi kannentiiviste, eikä lähtenyt enää ollenkaan käyntiin. Avattiin taas kansi ja imeytettiin kampikammiosta nesteet pois sekä laitettiin taas samalla tiivisteellä kiinni. Sen jälkeen selvisi ettei vika ollutkaan kampikammiossa olevissa nesteissä, vaan staattorin maadoitusjohdossa. Vika korjattiin, lähti ekalla käymään ja taas tekee samaa kuin 1. päivänä ja vedet oli putkessa.

Eli vaihdoin kannentiivisteen tänään mutten saanut selville oliko vika siinä, koska jouduin käyttämään tiivisteen uudestaan ennenkuin lähti käyntiin. Ovatko nämä kannentiivisteet siis tosiaan kertakäyttöisiä, eli lähdenkö ostamaan uutta vai voiko vika olla jossain muualla?

Re: Mikä on vikana?

22.3.2015 20:37

Eihän kansi ole vino ?

Re: Mikä on vikana?

22.3.2015 21:37

Kantta on kyllä madallettu hiekkapaperilla lasin päällä, mutta viimeistely on tehty 600 karkeudella. Tuota epäilin kyllä mutta testasin ja suoralta vaikuttaa. Ei keiku lasin päällä ja tiivistepinnan jos värittää ja 600 hioo niin tasasesti kuluu pois.

Re: Mikä on vikana?

22.3.2015 21:47

Ovatko nämä kannentiivisteet siis tosiaan kertakäyttöisiä

Ovat.

Re: Mikä on vikana?

22.3.2015 22:20

Näin minäkin järkeilin, mutta tässä jutussa hämää vain se että kaveri on vetänyt ainakin 3 kertaa samalla ja edelleen mennään. Ehkä hänellä kävi parempi tsägä.

Huomenna tiivistekaupoille.

Re: Mikä on vikana?

8.4.2015 9:04

Itsellänihän on siis rieju mrx 2009 ja vain kuri poissa ja ongelma on se: 1,2,3 vaihteet se antaa mennä ihan täydellä kaasulla ja ihan tuntuu että kulkee mutta kun isket nelosen tai vitosen silmään ja annat täyden kaasun se rupeaa pätkimään ja tuntuu että veto olis poissa. Se ei booaa mutta se vaan pätkii sama kun nykisi kaasua. ja se ei tehnyt tätä ihan ensimmäisillä ajoilla keväällä. Mikä mahtaa olla? :itku:

Re: Mikä on vikana?

8.4.2015 21:27

Mikäs gasgasissa mättää kun ei käyntiin tahtois lähteä? Kipinä löytyy, tosin melko heikko. Tulppaa vaihdettu juuri tänään, bensaa saa ja ihan tuoreet on tankissa. Ajosta jätti kun päätin pysähtyä paikallisen kaupan parkkikselle. Ei sitten enää tahtonut käynnistyä.

Re: Mikä on vikana?

12.4.2015 22:18

-04 detsi syksyllä toimi helvetin hyvin ja keulan sai nostettua 2.vaihteellakin ja 6.vaihteella ei mitään ongelmaa nousta mäkiä mut nyt kevään tultua ei jaksa edes 5.vaihteella kiertää loppuun saakka tasaisella ja kun koittaa keulia niin 1.vaihteella kytkinpommilla kunnon riuhtasulla kävelyvauhdista nousee satunnaisesti. Välillä hyvin ja välillä vaan booaa.. Suutinta vaihdeltu joka suuntaan ja neulaa ensin laskettu ja nostettu, ilman vaikutusta. Laitettu pipercross sekä putsattu kaasarin joka nurkka. Välit oli syksyllä 11-51 ja nyt 11-57 että pääsee etenemään. Putki on kuriton ja vuotaa paisarin ja alkukäyrän välistä hieman. Putki on aika tukkonen mut vaikuttaako tohon ? Kierrokset jää välillä huutamaan ajaessa vaikka kaasuun ei edes koskis. Saa hiljentymään kun laittaa vaan ison vaihteen ja päästää kytkimen. Onko siis vika jossain kaasarin suunnalla vai putkessa? :roll:

E: tulppa oli musta kun tarkistin sen :idea:

Re: Mikä on vikana?

13.4.2015 0:19

Sun vekottimes käy rikkaalla ja reilusti tulpan ollessa musta.. koitaha polttaa karstat ja laihentaa seosta jos se sillä. ja seosruuvia sissää ni pitäis kierroste leijumine loppuu