Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 0:03

Mikä vittu tässä on?! :x Pienemmillä vaihteilla tekee välillä tolleen, ja melkeen aina kun päästää kytkimen ku on antanu välikaasua tms. Kaasaria oon koittanu säätää vähän joka suuntaan ja tällä hetkellä 104 suutin ja neulan sokka toisiks ylimmässä lovessa. Tässähän on enox ja ilmanputsarin kuri pois ja rajotin porattu. Tähän asti parhaat säädöt mutta silti röpöttää aika paljon, tyhjäkäynti laiskaa vaikka tk-ruuvi melkeen pohjassa ja kylmänä nostaa kierroksia vähän turhan korkeelle vaik antaa ryyppyä. Piikille päästyä ja isommilla vaihteilla toimii hyvin. Joskus vielä kolmosella tekee noin. Mihin suuntaan kaasaria kannattais säätää ja mikä muu voi olla vikana? :roll:

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 2:26

Helvetin rikkaalla kuullostaa käyvän, mitä nyt kilinöistä erottaa. Kaasaria laihemmalle, ainakin seosruuvin ja neulan osalta, suutin voi olla sopiva. Ilmanputsari ja kaasarin kaikki kanavat kannattaa putsata huolellisesti. Oletko toisella tulpalla kokeillut, voisi myös auttaa?

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 9:11

Kun oli neula laihemmalla niin käynnistäessä nosti niin saatanan korkeelle kierrokset ja kierrokset ei palautunu ajossa kun päästi kaasun. Uutta tulppaa voi kokeilla kyllä.

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 10:09

Mulla apikka tekee enoxilla samaa, mutta helpommin isommilla vaihteilla meinaa tukehtua kun lämpimällä koneella päästää kytkimen liu'utettaessa. Enoxilla tuntuu olevan todella vaikeaa saada mopo säätöihin kun aina meinaa röpöttää ennen piikkiä vaikka mitä tekis :s

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 14:09

PHVA 17.5mm, 94 suutin, sokka keskellä ja enox. Kevyt röpellys ennen piikkiä mutta muuten toimi täydellisesti. Huippuja otti noilla säädöillä 81 gepsiin, 11-53 väleillä.

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 16:58

Mikä 05 detsissä ku alkaa pätkimään sytytystä lämpimänä? Staattori 100 km ennen tätä vaihettu

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 17:22

ei olis tarvinnut 3 eriin topikkiin laittaa samaa kysymystä.. :roll:

kaasuttimen säädöt liian rikkaalla todennäköisesti. ja millä kaasun alueella tekee tota pätkimistä? pinta, puol vai täydellä kaasulla?

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 18:06

J11 kirjoitti:ei olis tarvinnut 3 eriin topikkiin laittaa samaa kysymystä.. :roll:

eipä täältä muuten vastausta saa. kaasuttimen säädöt liian rikkaalla todennäköisesti. ja millä no kaasun alueella tekee tota pätkimistä? pinta, puol vai täydellä kaasulla?

Kaasarinsäädöt ei vaikuta. On säädelty. täyskaaulla ainakin. ei käy tyhjäkåynillä pätkäsee kerran ja sammuu

Re: Mikä on vikana?

1.8.2014 18:29

Ledinauha pari päivää sitten vaihdoin 94 suuttimen ja kaasari on tietysti 17.5. Kiihtyi paremmin, varsinkin kylmällä koneella, kuin 90 suuttimella. Kylmällä koneella vain pieni röpeltäminen ennen piikkiä, lämpimänä kestää ikuisuus että ottaa piikin. Pitäis sitte jaksaa varmaan kattoo neulaa, toisaalta neula ei ainakaan laihalla tunnu olevan ja suutinkin liian iso lämpimällä koneella niin eiköhän se vaan parane ilmojen kylmetessä :)

Re: Mikä on vikana?

2.8.2014 7:25

paljonko derbin männän ja pytyn välys pitää olla? itellä nyt uus mäntä 39.86 joten välystä 0,02mm ja narahtaa pytty kii ihan parin kilsan ajon päästä, ootan vähän aikaa ja taas ajo jatkuu ja taas narahtaa... onko liian pien välys vai mikä kun jatkuvasti heittää takarenkaan lukkoon?
ps. jäähdytysnesteet kiertää ja vettä noin 70% silti käy järettömän kuumana

Re: Mikä on vikana?

2.8.2014 12:06

Derbin mäntiähän on kokoja 39.84 - 39.88mm, eli mikäli sulla sattuu olemaan vaikka A-koon pytty on tuo sun mäntäs pari sadasosamilliä liian iso sinne. Hyvin jaksaa Derbi vetää vaikka olisi A-koon mäntä D-koon pytyssä, mutta A-pyttyyn ei yhtään isompaa kärsi laittaa. 2 satkua kuullostaa kyllä hiukan liian pieneltä välykseltä.

Ja jäähyjärjestelmä pitäisi aina ilmata nesteiden vaihdon jälkeen. Eli syyläristä kanteen menevä letku irti ja siitä täyttö siihen asti että syyläristä alkaa valua ulos. Mopo käyntiin ja kallistelua sekä letkujen puristelua, tarkista myös että paisuntasäiliössä on vettä.

Re: Mikä on vikana?

4.8.2014 14:59

Mikäköhän vois olla am6 kytkimessä vikana? Vaijeri meni poikki ajossa jonka jälkeen ei ole toiminut, vaikka ilman vaijeria liikuttaisi kytkintä siintä karasta johon kytkinvaijeri tulee kiinni niin levyt eivät liikahda yhtään? Pitääkö kytkintä kiristää siintä keskeltä olevasta mutterista vai mikä on? Vanhalla vaijerilla toimi moitteettomasti ja uuden vaijerin ei pitäisi vaikuttaa asiaan mitenkään jos ei liiku ilman vaijeriakaan nuo levyt? Mallina siis Rieju rr vm -03

Re: Mikä on vikana?

4.8.2014 16:01

Ei sitä pelkästään sormilla saakaan liikutettua. Uusi vaijeri ja säädät ylimääräisen välyksen pois niin taas toimii.

Re: Mikä on vikana?

4.8.2014 20:11

Siis pyöriikö kytkintappi sormin, eli liikkuuko se kytkinvaijerin kiinnityskohta "koneeseenpäin" vai tuleeko ikäänkuin seinä vastaan suunnilleen kun se osottaa eteen/taaksepäin (en muista kumpaan, taakse kait xd) Jos se seinä tulee vastaan, levyjen kuuluu alkaa liikkua vasta kun se painetaan sen "seinän" ohi. Vaatii paljonpaljon voimaa, sormilla saa kyllä painettua kuhan painaa hyvin kovaa. Ei kaikki välttämättä ees saa. Jos taas tappi pyörii vapaasti eikä levyt liiku sentakia, onko tappi noussut ylös? Jos se on noussut (sen huomaa kyllä), runkkaa sitä edestakaisin ja etsi kohta jossa se tippuu paikalleen.

Ja kuten AceFin sanoikin jo, todennäköisesti uudella vaijerilla korjaantuu, se vaijeri välittää yllättävän suuren voiman.

Re: Mikä on vikana?

5.8.2014 23:25

Mikä voisi olla vikana AJP 11m takajarrusylinterissä kun tiputtaa jarrunestettä kun painaa poljinta. Vasta laitettu takajarrun korjaussarja ja uusittu kaikki mitä siinä tuli (mäntä,jousi,sokka ja se kumijuttu) eikä myöskään kerää painetta vaikka ilmattu jo pitkän aikaa ja ilmaustekniikka on OIKEA.