Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
12.5.2012 23:14
Jos mopossasi on teknisiä ongelmia, kysy neuvoa täältä. Lue kuitenkin ensin tietopankin aiheeseen liittyvät artikkelit.
Tietopankki:Mikä on vikana?Tietopankki:Tekniset ongelmatVanha viestiketju luettavissa
täällä.
Helpottaaksesi vian paikallistamista, kerro nämä kysyessäsi:
- Mopon merkki, malli ja valmistusvuosi
- Viritykset ja muut muutokset
- Mitä olet jo yrittänyt tehdä
13.5.2012 14:30
Derbin vika sen kun jatkuu vielä, eli ei pysy tyhjäkäynnillä eikä kulje muutakun kaasu pohjassa jotenkin, ei kierrä ajossa täysiä, paikallaan kyllä kiertää, ei jaksa vääntää mäkiä paitsi tarpeeksi pienellä vaihteella, vika alkoi tunnin aikana kun tulin kotio ja lähin sitten taas ajeleen, ilkivaltaa ei ole tehty eli siltä osin asia on selvä. Tulppa vaihdettu, toisella cdi-boksilla koitettu, ilmanputsari pesty, kaasaria putsailtu. Apuja?
13.5.2012 14:47
Puristukset ok? Entä sytyn ajotus?
13.5.2012 15:01
Katoppa että putki ei oo karstottunut tukkoon.
13.5.2012 19:52
sytytykses ei oo vikaa, puristukset mun mielestä normaalit, putki ei oo tukos koska koitettu kahella putkella ja ei oo vakio putki siis kyseessä
13.5.2012 20:05
Mömmis kirjoitti:No voi nyt vittusaatana! Aina välillä tiputtaa sitä bensaa ylivuoto letkusta, ja välillä ei? Mikä tos voi olla. Koko KOHOSARJA vaihdettu. Eli koho, neulaventtiili ja kohon akseli. Voiko muka vieläki niistä mättää?
Tuntuu, että kun motti käy "kuumana" niin antaa enemmän bensaa sieltä. Ja välillä ei tiputa, kun taas kuten tänään tiputtaa törkeen paljon. Siis avasin sitä tyhjennysnippaa, mutta tiputti yli minuutin ja sitten pistin kesken valuttamisen vielä kiinni ja jäi tiputtamaan talliin. Voi VITTU. Pitäskö tilata vielä yks kohosarja ja se pistää kii?
MIKÄ TOSSA VOI NY OLLA?!
Kysytään nyt täälläkin. Eli mikä voi olla vikana? Kaasuttimet topicista löytyy vielä enemmän taustatietoa, mutta pösö siis valuttaa ylivuotoletkusta bensaa erittäin paljon, välillä niin paljon että kastelee tulpan. Muuten ei käynnissä ongelmia, paitsi jos pistää sormen ylivuotoletkun päähän.
Käynyt jo ammattilaisella KAHDESTI, ja itse yrittänyt tehdä kaiken tarvittavan. Kohosarja vaihdettu kokonaan uuteen.
Vittu että menee hermo.
14.5.2012 21:57
Onko sulla minkälainen bensahana?
Entä onko se neulaventiili oikeenlainen? Niitä nyt on esimerkiksi kumi sekä metallipäisiä ja ne ei toimi keskenään sekasin
14.5.2012 22:45
Mikäköhän vittu tossa Sexlimitissä ny oikeen on. Särkee tulppia ihan jumalatonta vauhtia.
Eli lämpöarvon 8 ja 9 tulppia kokeiltu (BR8ES, BR9ES) ja toi paska syö niitä ihan julmetusti. Aamulla vaihdoin 9 arvon tulpan, ajoin 5km, jumalaton rätinä ja pauke koneesta puolella kaasulla -> tulpan vaihto, sen jälkeen toimii. 8 arvon tulppiakin paskoo, joskin harvemmin. Aamuisen hajoamisen jälkeen katsoin tulpan värin, ja se näytti käyvän laihalla. Ongelmana on se, että sama vika oli 96 koon suuttimella, mutta luulin että se kävi rikkaalla ja vaihdoin 86 koon suuttimeen. Tulppa ei 96 suuttimellakaan ollut mikään pikimusta. Mistä tää ny johtuu? Rikkinäinen tulppa? Ja joo, 8 arvon tulpalla pystyisin ajamaan sen 2-3pv varmaan. Rätinä alkaa ensin pienistä kierroksien hyppäyksistä, jonka jälkeen niiden määrä lisääntyy ja loppujen lopuksi ajo on pelkkää rätinää. Apuja?
Uskaltaako tuossa muuten kokeilla 7 arvon tulppaa, vai alkaako sillon sulamaan paikat?
ja infot
-Tyhjä putki
-Lortto 16mm PHBG (neulan asentoa?)
-86 ja 96 suutin, paskoo tulppia
-Rajotin joka rajoittaa vauhtia 60km/h (HUOM! En aja niin korkeilla kierroksilla että alkaisi nakuttamaan)
-Rajottamaton ducati(?) CDI
EDIT: Kun jos mopo käy rikkaalla tai laihalla, niin eikö sen kuule ilman että tulppa hajoaa? Ihan heti käynnistyksen jälkeen? Ja rikkaallahan booaa ja laihalla rätisee.
14.5.2012 23:15
Rikkaalla röpöttää ja laihalla booaa. Etippä suutin kohilleen, sulla nyt se 86 kiinni, miten toimii ryyppy päällä? Jos toimii paremmin niin isompaa suutinta. Siitä 5 koon välein ettimään niitä. Sitä kokoo ei haeta 10 koon välein, vaan viiden, sitten kun löytyy oikea niin vielä 2 koon välein hienosäätö.
15.5.2012 0:09
Mikä ihme on, kun joskus ei mitenkään lähe sähköstartilla käymään, mutta heti kun vähänkin takarengas pyörähtää vaihde päällä niin hörähtää käymään ja käy taas ihan normaalisti?
Nyt kyllä pikkasen hämmentää...
15.5.2012 0:15
Startin hiilet? Taikka johdot?
15.5.2012 7:39
Akku missä kunnossa?
15.5.2012 14:01
Kääntä kirjoitti:Onko sulla minkälainen bensahana?
Entä onko se neulaventiili oikeenlainen? Niitä nyt on esimerkiksi kumi sekä metallipäisiä ja ne ei toimi keskenään sekasin
AP-Hana mulla. Alkuperäisestä neulaventtilistä en tiedä, kun huollossa sen vaihtoivat. Mutta nykyinen on muovinen. Voisiko johtua sittä?
15.5.2012 16:01
Gogge kirjoitti:Startin hiilet? Taikka johdot?
Anonyme kirjoitti:Akku missä kunnossa?
Akku juuri vaihdettu ja kyl startti pyörii, ei vaan jostaan syystä suostu käynnistyyn
15.5.2012 17:58
Mömmis aika varmasti vika on siinä neulaventtiilissä, osta uus sellanen.