Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Maalaus

15.3.2012 20:15

Mites toi menee ku maalaa katteet ruiskulla, sittenku vetäsee lakat päälle ni onko ruiskulle olemassa metallinhohtolakkaa ? :s tai jotain hileitä mitkä voi laittaa lakan sekaan ? :s

Re: Maalaus

15.3.2012 21:59

miksköhän tossa motipin lakassa lukee ettei sovellu motipin maaleille :lol: tai kun maali on alkyyli maalia ja lakka akryyliä ton pullon mukaan ja tossa vielä lukee ettei sovi yhteen ja testikappaleessa ainakaan mitään kummaa tapahtunu :D veti vaan valkosen kellertäväks mutta tuli kyl vähän runsaasti lakkaa

Re: Maalaus

16.3.2012 14:25

Eli maalaan nyt ensimmäistä kertaa itse katteita, oon hionu + vesihionu naarmut pois, mitä eroa on siinä laittaako muovipohjamassan vai ei? Mulla on Motip Primer- pohjamaalia, kaupassa antovat sen ku sanoin maalaavani muovikatteita, mutta purkissa lukee puu,-metalli,-alumiini,-lasi- ja kivipinnoille, voinko silti maalata sillä ? Kiitos jos joku viitsii valasta :D

Re: Maalaus

16.3.2012 22:55

Mites saisin maalaamalla derbin valkosista takakatteista yhtä kiiltävän mustat kuin etukatteet? Takakate on halennu n. 10cm nii pitäs se pakkelilla tai jollaki peittää ja siinä samalla maalais mustaks :D

Re: Maalaus

16.3.2012 23:37

Ainaki perus hionta aluks ja si muovitartunta ainetta ja empä tiijä miten saa kiiltävän värin ylipäätään..?

Re: Maalaus

16.3.2012 23:45

laitat lakkaa kunnolla viimesen kerroksen niin johan kiiltää ;)

Re: Maalaus

17.3.2012 0:39

Ite ostin tuossa eilen Mastonin valkoista primer pohjamaalia ja 2 pulloo Mastonin kiiltävää valkoista ja sitte Mastonin kiiltävää lakkaa vielä 1 pullo. Toivottavasti noilla saan tarpeeksi kiiltävän pinnan!

Yritin tänään illalla öljynpoltin huoneessa maalata jossa olisi melko lämmin, mutta meinas tukehtuu niihin höyryihin, että pitää näköjään ulkona huomenna yrittää. Mietin tässä vain, että kestääkö nuo miten kylmää nuo maalit? Jos huomenna olisi vähän plussanpuolella niin kestääkö nuo sen verran, että tarttuu tarpeeksi hyvin ja tälleen? Olis hienoa jos joku jaksaisi vastata! (:

Re: Maalaus

17.3.2012 12:28

Eieieieiei. +20-25 asteisessa huoneessa. Ei muuten tartu hyvin - nimimerkillä kokemusta on :)

Re: Maalaus

18.3.2012 12:13

Terve :D
Tekis mieli ottaa ja maalata t-palat noista harmaista erivärisiks..
Mutta minkäslaiset pohjatyöt tuo kaipaa, kun on vähän erilaisen olosta ainetta, jotakin valurautapaskaa toi on? Saisko maalattua pensselillä esim miranolilla hyvää pintaa jos mustaks meinaa?

Re: Maalaus

18.3.2012 13:02

Ite ainakin karhennan vaan ja miranolia päälle :)

Re: Maalaus

18.3.2012 13:41

Mihis karheuksiin asti noita takakatteita ja mg koppaa kannattais hioa että alkais maali pysymää? Ja mitä pohjamaalia, perusmaalia ja lakkaa suosittelette?

Re: Maalaus

18.3.2012 13:51

Itse hioin 240-400 ja 600. Hyvin pysy ainakin itsellä. Meinaatko millä maalata? Spraymaaleilla? Tietopankista nimittäin löytyy tämmöinen.

Re: Maalaus

18.3.2012 15:03

Timppavaan kirjoitti:Ite ainakin karhennan vaan ja miranolia päälle :)


Ihanko toimii jos jollakin parisatasella päästäis karheeks ja miranoli päälle? :)
Ootko ite siis maalannut tavaraa paljon miranolilla? :)

Re: Maalaus

18.3.2012 15:22

jukke96 kirjoitti:Mihis karheuksiin asti noita takakatteita ja mg koppaa kannattais hioa että alkais maali pysymää? Ja mitä pohjamaalia, perusmaalia ja lakkaa suosittelette?

Itte just vedin 320 karkeuteen katteet si muovipohjamaali - 3kertaa kilikoli - 3kertaa kirkas lakka.

Re: Maalaus

18.3.2012 15:58

Minä taas hion 400 ja 600, sitten muovipohjamaali->3kerrosta maalia->3kerrosta lakkaa. Tuloksen näkee galleriasta mäxän puolelta ;) Ja siis motipin kilikolilla vetäsin(mattamusta ja kirkas lakka)