Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Maalaus

11.3.2012 10:16

Joo, tota. Oon maalamaassa noita limitin katteita, paukkupullolla :D Että miten saa maalin kestämään parhaiten kilikolilla? Tarviiko laittaa lakka päälle? Ja riittääkkö että hioo 320?

Re: Maalaus

11.3.2012 11:14

Mitenköhän maali mahtais kestää jarru- ja kytkinvivuissa ja öljypumpunkopassa tms. muovi osissa? Maaleja ei oo hommattu niin että mimmonen (merkkii??) maali ois hyvää ja kestävää? Muoville tietty oma pohjamaali. Mahollisuudet pensseliin, ruiskuun ja vaikka spray-maaliin jos hyvää ja kestävää vaan löytyy ;) .

Re: Maalaus

11.3.2012 11:31

ajattelin maalata derbin magneton,öljypumpunkopan ja jäähdyttimensuojan. Saako ihan hyvä pinnan mastonin maaleilla. Minkä väristä pohja maalia kannatta laittaa punasille ja mustille?

Re: Maalaus

11.3.2012 14:10

Mömmis kirjoitti:Joo, tota. Oon maalamaassa noita limitin katteita, paukkupullolla :D Että miten saa maalin kestämään parhaiten kilikolilla? Tarviiko laittaa lakka päälle? Ja riittääkkö että hioo 320?


laita lakkaa niin kestääkin se maali ja toi 320 on ihan hyvä karkeus, ite aina vetäny vaan siihen asti.

XPSsm kirjoitti:Mitenköhän maali mahtais kestää jarru- ja kytkinvivuissa ja öljypumpunkopassa tms. muovi osissa? Maaleja ei oo hommattu niin että mimmonen (merkkii??) maali ois hyvää ja kestävää? Muoville tietty oma pohjamaali. Mahollisuudet pensseliin, ruiskuun ja vaikka spray-maaliin jos hyvää ja kestävää vaan löytyy ;) .


kyllähän noissa spray maalitkin kestää ihan hyvin paitti noissa vivuissa tuppaa kulumaan ;)

bakius kirjoitti:ajattelin maalata derbin magneton,öljypumpunkopan ja jäähdyttimensuojan. Saako ihan hyvä pinnan mastonin maaleilla. Minkä väristä pohja maalia kannatta laittaa punasille ja mustille?


Saa mastonilla hyvän pinnan http://www.motot.net/galleria/kuva74901/. punaselle mieluiten harmaa tai valkonen pohja ja mustalle musta mutta jos sen 4 e haluut säästää niin vetäse vaan harmaat kaikki pohjat.

Re: Maalaus

11.3.2012 14:15

Tosin paukuilla sellanen taipumus että maali hilseilee irti vuodenssa.

Re: Maalaus

11.3.2012 14:48

ei mulla ainakaan

Re: Maalaus

11.3.2012 16:40

Mitä lakkaa? Siis onko jotain tiettyä lakkaa muovipinnalle yms, tai jotain mitä olette todenneet hyväksi? Nyt on katteet hiottu 240 asti jo. :) Entä se joku muovipohja-aine tai jokin vastaava? Onko sellaisesta mitään hyötyä jos joku on kuullut?

Re: Maalaus

11.3.2012 18:19

Just eilen maalasin apikan takalipan, eka kerros muovitartunta pohjamaalia, sitten 3 kerrosta matta mustaa ja 3 kerrosta kirkasta lakkaa :) Käyn kohta hakemassa lipan kuivumasta, niin näkee millanen tuli :P

Re: Maalaus

11.3.2012 19:01

Juu, pitää kahella mihin maalehin pädytään. Samalla maalilla aattelin kaikki tarvittavat osat maalata. Kumpikohan mahtais olla järkevämpi, spray vai ruisku ku noita osia ei kuitenkaan oo hirvesti (mg- ja öljypumpunkopat ehk vivut ja ehk peili ja sit jarrulevyjen keskiosat)?

Re: Maalaus

11.3.2012 19:28

itte ainakin oon kopat ja levyjen keskiosat ihan sprayllä vaan päästelly :lol:

Re: Maalaus

11.3.2012 21:16

Onks maalit kestäny kui hyvin? Kotoo löytys ihan perus punasta.. Kestäks spray takarattaassa miten? Ku ne vähät mitä oon joskus maalaillu niin vaikka oon laittanu pohjamaalin, 2-3 kerrosta maalia ja 3kerrosta lakkaa ja tinnerillä putsannu ni ei tarvinnu ku pikkusen kolahtaa ni maali on sitä lähteny metalliin asti... Mitä tein väärin? Hioinkin sen ennen maalausta 240.

Re: Maalaus

11.3.2012 22:08

hyvin kestää, levyistäkäään oo lähteny mihkäänsiitä keskeltä. Pysyy takarattaassa hyvin ja ite en muuta kun hioin jollai 120 ja mustaa päälle ilman sen kummempia pohjia tohon takarattaaseen.

Re: Maalaus

11.3.2012 22:13

Okei, pitääpä suihki noita maaleja samalla ku kesä nakit heittää alle ;) .
E: Pitäskö muoville olla oma pohjamaalinsa vai käykö sama kuin metallille? Maalina ois Mastonin harmaa pohjamaali ja sen takana lukee että sillä voi maalata puuta, kiveä, metallia, lasia ja kovaa muovia. Eli käyks toi noille muovi osille?

Re: Maalaus

11.3.2012 23:54

Kyllä se itellä on toiminu muovillaki.

Re: Maalaus

12.3.2012 8:46

Okei maalaillaan sillä sitten ;)