Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.
Alueen säännöt
Apua löytyy myös tietopankista!Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!
16.12.2011 21:44
Selasin puol mototia läpi, mutta vastaan ei tullut yhden yhtä pakoputkista käsittelevää topicia(?)
Siis ei tehareita, vaan ihan tavallisia mopedin pakoputkia
Jos tälläinen kuiteskin löytyy, niin suapi vapaasti poistaa/lukkoon koko topicin.
Ja sitten olis oma kysymys:
Doddi. Eli siis onko mitään järkeä tehdä mopolle tuo karstojen poltto kuumailmapuhaltimella, jos ei mitenkään oireile?
Meinaan, itellä on 07 vuoden Aprilia sx, jolla ajettu 8600km, ja arvelin ihan huvikseni keväällä tehdä ton karstojen polton tolla kuumailmapuhaltimella.
ja mites, kun tossa on tuo kiiltävä putki, niin kärsiikö se miten tossa operaatiossa, kun sehän kuumuu niin maan perkeleesti kun punahehkukin tulee..
Mut tolla ei niin väliä, kun meinaan keväällä kiillottaa koko putken, kun on alkupää alkanu pikkasen ruostumaan/ei kiillä niin hyvin enää.
Otsikko muokattu kattamaan vakioputkia ja muuta sekalaista keskustelua aiheesta. Tehoputkia ja niiden ominaisuuksia koskeva keskustelu kuitenkin omaan topikkiinsa.
Vauhtiviivatarra
16.12.2011 22:04
Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itseTehoputketÄänenvaimentimetNäin pikaisella silmäyksellä löysin kolme valmista aihetta jotka käsittelee pakoputkistoa, vakioputkista varmaan turha avata erillistä keskustelua. Modet saa päättää.
Ja tuon karstanpolttokysymyksenkin voi varmaan kysyä jossain "Pikkukysymyksiä" tms. topicissa, ja karstat kannattaa polttaa hapella, mutta kuumailmapuhaltimellakin onnistuu. Ja kyllähän se koko putki menee siniseksi kun karstat käräytät pois.
16.12.2011 22:17
Joo ja sit kun menet kysymään vakioputkista tehareiden topiciin, niin heti on modet kimpussa ja keltanen kortti..
Täällä on muutenkin suht. vähän näitä topiceja/1topic jossa sellaset 80sivuu, niin tuskin haittaa ketään jos vakioputkesta oman topicin tekee.
Modet sanokoot sanottavansa, jos ei kelpaa niin poistan koko paskan
17.12.2011 1:59
Muuten hyvä mutta käyttäjät eivät voi tekemiään topikkeja poistaa, ainoastaan omat viestinsä ja nekin vain sillä edellytyksellä ettei topikkiin ole tullut uusia viestejä oman viestin jälkeen.
Skootteripuolella vakio- ja tehoputkia käsittelevät jutut pohditaan samassa topikissa, täällä keskustelu on sen verran aktiivista että yleiskeskustelu pakoputkista voi olla vaikka omassa aiheessaan. Teharitopikissa yleisesti kysellään eri putkien ominaisuuksia ja soveltuvuuksia eri kokoonpanoille, olkoon tämä siis yleinen keskustelu putkista. Muokkasin otsikkoa.
22.12.2011 17:18
Oonko oikeessa jos väitän että tuo detsin vakioputki on kurittomana äkäsin? Esim mitä kaverin apriliallaki ajellu nii tuntuu et ihanku jollai puolikurisella ajelis, deeteessä taas tuntuu se piikki ihan selvästi ja kiihtyy ku mikäki, välitykset tais olla aprilias melkeimpä samat. On kokeiltu myös kaikenlaisii derpejä ja gileroita.. paitsi samoja mopojahan eri katteilla nuo taitaa olla
22.12.2011 22:28
onkos paljon kulkua enemmän?
jos kulkee +10km enemmän niin voi olla otettu kureja pois
22.12.2011 23:02
Kyllähän se melko pirteä on ilman kuria, ei moni mopo siihen pysty.
Mitäpä luulette ahistaako tämmöne katti paljo?
Aattelin tyhjätä ton paisarin koulussa kun siellä vehkeet siihen on. Ainakin kuvan perusteella voisi olettaa tulevan jonkunnäköistä tehohäviötä
22.12.2011 23:18
Jos oikein kuvasta ymmärsin niin paisarin sisällä menee putki suoraan välipillille?! w00t? Hyvinkin vaikuttaa tehoihin kun tuohan on periaatteessa pelkkä suoraputki eikä ollenkaan paisuntakammiota
23.12.2011 0:07
Detsin putki ei ole tehokkain, lähelläkään sitä. Betan putkessa huomattavasti enempi hönkyä, ja sen ~95 on saatu 13-50 väleillä menemään (ei minä), piikkiä ottaa myös aika runsaasti.. Fanticit kulkee sen 85 ja comppi malli jonkun 90.. CH ja HM menee myös sinne 80 paremmalle puolelle. Nämä siis kurittomina.
Joku enempi faktaa tietävä voinee enempi kertoa, mutta jotain tollasta ne lukemat on. Fanticeista sitä potkua varmaankin eniten löytyy.. Ja Comp Fanticissa ja ns. normimallissa sama putki mutta Comp mallissa tehokkaampi kone/Scuderia Minarelli..
23.12.2011 2:18
Peugeot XP -06 putki on myös melko hyvä putki täysin tyhjänä. Tyhjensin siis kaverin putken kokonaan eli katti, sitä tukeva tötterö, villat + niiden verkot, se ihmeen pikku natsa mikä on alkukäyrässä ja menee ilmanputsarille sekä tietysti itse kuristin. Vakio välitykset ja 100 suutin niin vaihtia kertyi +80km/h ja hyvät alaväännöt ja piikkiäkin ottaa. Niin ja tässä ainakin vaikutti paljon tuo putken tyhjennys kokonaan.
Aluksi ilman kuria ei mennyt kuin vähän päälle 70 eikä kiihtynyt minnekkään.
23.12.2011 10:18
No eikö ainaki vanhan pösön putki oo periaatteessa kuristettu MK eli en yhttään ihmettele mikäli on pirteä kurittomana
23.12.2011 13:25
^ Faktatieto, itellä oli tollane
85 gepii kurittomana. Detsin putki lähel samaa tasoa, itelle jäi detsi aina mutta varmaksi en sano, itellä oli sen verra hyvät säädöt. Uuen pösön putki on vähä huonompi. Beta sit taitaa puheitte mukaa hakata nää kaikki
Mut mite comppi fantic menis vaa 90, vai puhutko et vakioväiellä, sehä ois ihan turha paska jos menis noilla kisaosilla ja 26mm kassull vaa noi vähä
VAkioväleillä kyllä iha ymmärrettävää, ku nehä taitaa olla just jotkuu tyylii 11/53?
23.12.2011 13:54
Minulla 09vm. pösö meni sen 81 gps:ssään vakioputkella, kuriton. Aika laitekohtasta toi pösöjen menopuoli.
23.12.2011 14:17
Juu vakio väleil se Fantic vissii menee sen verran.. Viisaampi voinee auttaa..
Mut joo, kyl toi betan putki aika huippu on, katti on kurissa kiinni, mikä lähtee pois kun kolauttaa hitsipisteen irti ja 3 pulttia auki
12-50 väleillä menee siis sen 80-85km/h.. ja piikkiä ottaa kivasti.
23.12.2011 18:59
radon- kirjoitti:No eikö ainaki vanhan pösön putki oo periaatteessa kuristettu MK eli en yhttään ihmettele mikäli on pirteä kurittomana
Ei tuo XP:n putki samalainen ole kuin metra , ainakaan se ei ole saman muitoinen. XPS putki taitaa olla se sama kuin metra mutta tossa XP:ssä on erilainen putki. Mutta kai sekin on aikalailla samalla kierrosalueella toimiva.