Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.12.2011 9:51

Dumppi95 kirjoitti:Tietäisikö kukaan täällä, että mistä löytyisi Hebo Manston Replica 70cc-sylinterille (Minarelli AM6) mäntäsarja? Mistään Suomen nettikaupoista ei silmiin ole sattunut eikä kyllä monesta ulkomaalaisestakaan.. Vai käykö tuohon ihan mikä vaan mäntä missä on sama halkaisija ja yksi rengas? Kun kuulemani mukaan Hebon pytyt on Athenan valmistamia, pitääkö paikkaansa?
gearpartsilla on kyllä tota racingille mäntäsarjaa ,sekä pataneekerille, mutten löytäny ainakaan replicalle...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.12.2011 13:25

No sen tiesin, että gearpartsilla muihin heboihin mäntiä on mutta ei just tähän replicaan..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.12.2011 17:09

Mikä sylinteri olis hyvä ostaa vm2010 rabasaan, kriteereinä:

Voi käyttää tuoreöljyvoitelua, ei jättikulutusta, voi ajaa joskus 35km matkaa, männänvaihtoväli enemmän kuin 3000km, ei tarvitse vaihtaa koko alakertaa kestävämpään?

Eli ei mitään superhyper32mmkeihin30hp15000rpmhighend sylinteriä.

Olisko Airsal 70cc tai 80cc hyvä? Mitä muita vastaavia "kestäviä vääntöpyttyjä" on?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.12.2011 17:46

Dumppi95 kirjoitti:No sen tiesin, että gearpartsilla muihin heboihin mäntiä on mutta ei just tähän replicaan..

Ootko varma ettei mee sama? Laita vaikka viestiä noille, käsittääkseni noi ois sama pata, vähä eroa kanavissa.

Tai sit sekotin manstonin ja revolutionin :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.12.2011 18:06

Nippo kirjoitti:Olisko Airsal 70cc tai 80cc hyvä? Mitä muita vastaavia "kestäviä vääntöpyttyjä" on?

Osta 70cc Airsali, tai Metrakit HandMade 70cc. Tai sitten vakiopytyn korvike, jos vanha on leiponu, ja tehari kaveriks.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.12.2011 10:59

TooByAas kirjoitti:Kyllä niillä on eroa. Pro racessa 3 -osainen pakoaukko, vakiopytyssä vain yksi. Huuhteluille on kokoa enemmän jnejne.

Uudemmissa ainakin on kolmiosainen pako vakiona: http://s266.photobucket.com/albums/ii26 ... 5177b3.jpg
Rabasan mukista en koneeltani löytänyt kuvaa, mutta muistelen siinäkin olevan kolmiosaisen.

Itse en viilattua pyttyä ostaisi, ellei viilaajana ole joku yleisesti tunnettu oikeasti osaava henkilö, ne on niin törkeän helppo viilata täysin surkeiksi jos ei asiaansa ymmärrä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

9.12.2011 12:33

Äh, tietenkin taas ajattelin pelkästään am6 vakiopyttyä :-D Mutta joo, muistaakseni kameliderbiä uudemmissa on kolmiosainen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 1:02

mites ku oon virittämäs tota omaa mopoa iha kunnolla, siis aika lailla tappiin, 80 pytty jne. niin onko se aivan pakollista ostaa joku malossin "täysviri" tehari siihen, eikö kävisi joku uus "normi" tehari? syökö se muka niin paljon tehoja että pitäs ostaa joku malossi että se 80 pytty olisi kannattava? osaako kukaan sanoa...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 2:15

Katsoskun useille "tappiviri" -pytyille on suunniteltu oma putki, jotta saadaan pytystä kaikki teho pihalle. Kun pytty ja putki on suunniteltu täysin toimimaan yhdessä, niin saadaan enemmän tehoa. Voithan sä toki laittaa Malossin pytyn kanssa vaikka turbokitin alakauttaisen, mutta ei sillä saa niin paljoa tehoa kuin sillä Malossin sille pytylle suunnitellulla putkella. Esimerkiksi nyt se turbokitti, sitä ei oo suunniteltu täysin millekkään pytylle, vaan "yleistehariksi" joka käy niin vakiopytyn kuin vaikka jonkun Airsalin kanssa.

Että jos sä nyt oot virittämässä mopoasi "tappiin", niin kyllä se pytylle tehty putki on aika hyvä sijoitus ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 12:42

mikä sitte ois parempi vaihtoehto mulle ? jos laittasin toho vaikka turbokitin tai vastaavan, nii mikä pytty ois siihe paras?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 13:24

No jos oot "tappiin" laittamassa, niin kannattaa yleisestikkin perehtyä tekniikkaan pikkasen tarkemmin. Ja auttas todella paljon ku tietäsit minkä pytyn oot laittamassa, malossillakin on 3 erilaista.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 13:26

Käsitys "tappiin viritetty" on kans niin laaja käsite, toisille se tarkottaa toista, ja toisille jotain muuta. Mutta jos tehariks aiot turbokitti/jotain muuta yleisteharia, niin ei oo mitään järkee pistää muutakun joku perus 70cc pytty, isommista ja tehokkaammista kaikki tehot vaan jää saamata huonon putken takia.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 15:11

noh mieluiten e-nox airsalile, mutta kyllähän toi turpokittikin käy :roll:
nii mitä mopoo oot virittämäs "tappiin"?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 15:31

aape26 kirjoitti:mikä sitte ois parempi vaihtoehto mulle ? jos laittasin toho vaikka turbokitin tai vastaavan, nii mikä pytty ois siihe paras?

Airsalin 70cc.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 18:27

mopo on tuommone hm crm derapage rr 50 -11. googlaa jos et tiiä.. joo tosiaan oon itekki täsä päivän aikana viisastunu sen verran ettei mitään järkeä tossa 80 mhr teamissä, ainakaan minun mopooni noilla vireillä. mutta tarkotus ois saaha se kulkemaa 100 paikkeilla ja kiihtymäänki hieman paremmin kun kuriton vakioputki.