Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 21:02

Voi olla kivat kuumotukset alkaa jotain vettä söheltää bensatankkiin kun se setä sininen viittilöi jo tien laitaan :D Tuskin tulee onistumaan... Ja siis vesihän sammuttaa koneen ihan samantien kun sitä pyttyyn asti pääsee, kestää toki hetken ennenkuin bensaletkun verran bensaa valuu kaasarin kuppiin... Eikö nappirajotin olisi helpompi vaihtoehto?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 21:21

olisha se mut varmempi on laittaa vettä bensatankkiin, koska ei varmasti toimi. enkä saa 80cc mhr replicalla ja pro race teharilla nappirajoittimen avulla kulkemaan alle 65 ilman epäilyksiä. varsinkin jos on ajanut tosi kovaa vastaan.

ja jos ei ees leivo kiinni, nii halvaksiha tuo käy, mutta kauheasti vaivaa tuosta tulee, mutta pientä verrattuna veroihin ja kaikkeen muuhun paskaan.siinähä sitte bensaletkut+kaasari, imukaula kuivaukseen ja pytty varmaa kuivuu iteksee? ja taas mennään.


e: jos noin nyt koskaan sitten joutuu tekemään niin kyllähän setä sininen voipi menettää järkensä :lol: kyllä mä sen veden sitte bensatankkiin saan :seko: , ja sitten vaa vitunmoine nauru päälle, mitäs sitä muutakaan voi siinä tilanteessa tehdä

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 21:28

No kyllähän sen nappirajottimen ainakin periaatteessa saa jos laittaa sen rajottamaan niin alhaalta, ettei kone pääse edes tehopiikille asti. Missä lie noissakaan putkissa tehoalue, joku 7000-8000rpm alkaa? Silloin välitysten ollessa sopivat ei välttämättä kulje yli 65 ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 21:43

Tuo veden kaataminen tankkiin vois olla aika hyvä kikka. Vesi ei sekoitu bensaan ja se on bensaa painavampaa joten hyvällä tuurilla se valahtaa heti kaasariin ja kone ei enää käynnisty. Kerran mietinkin, kun kilvet lähti kerran ku oltiin menossa ostamaan äm äffää, niin jos ois pysäytetty paluumatkalla niin ois kaatanu möföt tankkiin, siinä ois ollu monta hyvää tilaisuutta.. :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 21:47

Jos tommosen setin haluat rajoittaa kulkemaan alle 65, ja ratastukset ovat järkevät (kurittamattomana huiput päälle 100), niin aika reippaasti saa rajoittaa niitä kierroksia. Veikkaan että poliisin epäilykset herää kun pyörä ei jenkaa juuri 7k enempää.

Ei huono idea toi vesi! :lol: Ei se leipase vaikka bensan seassa olisikin vettä, koska voitelu on jokatapauksessa kunnossa. Ton episodin jälkeen vaan pitää valuttaa tankki tyhjäks, samoin ku kaasari ja letkutkin. Samoin se vesi-bensa seos pitää saada kampikammiosta pihalle, koska laakerit ja kampura rupee ruostumaan yllättävän nopeesti.

Entä jos tankissa olis valmiiks vaikka vesi-ilmapallo täytettynä vedellä, sit jos on tarvetta niin sen voi tökätä rikki :nörtti: :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 22:09

no tuleehan niitä hyviä ideoita joskus minultakin :D mitenköhän nopeesti alkaa ruostumaan? mietin vaa et pitääkö jo samana päivänä pistää kone läjään? ja onko tuo kauhean monimutkaista? mietin vaan että jos pitäs nopeesti saaha nii ottas moottorin vaa irti ja veis vaik korjaamoo, jos se pitää nopeesti tehä(en tiiä miten hyvin itse onnistuisin ja miten nopeasti saisin tehtyä)

E: miten hitossa se sinne kampiakselin ja laakereiden päälle menee? eikös se siitä imukaulasta mene sinne kampikammioon ja.. voi vittans sieltähän se sinne menee :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 22:17

Kyllä sen rajottimellakin voisi saada ihan järkevästi tehtyä, esim jos vakio cdiboxi on suht matalille kierroksille rajoitettu niin vaihtorele rajoittamattoman ja rajoitetun cdiboxin väliin + katkaisin ja ehkä pienillä välitysten muuttamisilla saisi varmasti kulkemaan alle 65.

Mutta kyllä tuo veden kaataminen tankkiin voisi toimiakkin, ja takasin toimintakuntoon saisi ehkä pelkästään tankin tyhjennyksellä+ täytöllä ja sitten tulppa irti ja vaihe päällä työntämään, ongelmana vaan on se veden kaataminen tankkiin varsinkin jos sitä säilyttää penkin alla.

joku12345 kirjoitti:enkä saa 80cc mhr replicalla ja pro race teharilla nappirajoittimen avulla kulkemaan alle 65 ilman epäilyksiä. varsinkin jos on ajanut tosi kovaa vastaan


Sekö ei herätä epäilyksiä jos ajaa kovaa vastaan ja sen jälkeen mopo ei lähde käyntiin?
Viimeksi muokannut jallon^ päivämäärä 28.9.2013 12:11, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.9.2013 22:37

no herättää mutta jos hyvin käy niin menen vaan noin 60kmh. kyseessä kyykkymopo, joten penkin saa sekunnissa irti(avainta kääntämällä). ja myös(ei tule sana mielee) se juttu mikä avataan että saa laitettuu bensaa tankkii aukee avainta käänämäl, eli nopeesti. poliisit saa epäillä rauhassa, senkun laittavat käyntiin ja todistavat että on vititetty, minä en todista mitään.

ja kun paikat on täynnä vettä alan valittamaan ja pyydän korvauksia = eli rikon lakia, kierrän seuraukset vittumaisella tempulla ja pyydän korvauksia vittumaisen tempun aiheuttamasta vahingosta jolla estin isomman vahingon :seko: . kyllä minä olen kunnon kansalainen :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.9.2013 21:24

Palezu kirjoitti:Mihinkäs perustuu tuo että rötää vain suurimmaksi osaksi ja piikillä alkaa pätkiä? Varmasti se vakiopytty toimii avarretuillakin lohkoilla, kunhan tiivistepinnat ei oo epäsopivat ettei vuoda. Seoksen pyörteilyä kyllä tulee, mutta ei se mitään rötäämistä tai toimimattomuutta aiheuta, pientä tehohävikkiä vain joka ei todennäköisesti missään tunnu.
Tervetuloa kokeilemaan, voin antaa yveellä osotteen, luukutat tänne seinäjoelle, laitetaan räxään 50cc vakiopytty kiinni kisasähköillä, corsella ja 16mm kaasarilla -> saat mennä ringille ja syörä sanas.

Palezu kirjoitti:Tämäpä vasta yllättävää. Pelkkä vääntö ei liikuta mopoa minnekkään, teho se on mikä eteenpäin vie.
Ei oo omaa ireolokiaa tämä, joskus luki jonkun allekirjootuksena täälä foorumilla.

joku12345 kirjoitti:ja myös(ei tule sana mielee) se juttu mikä avataan että saa laitettuu bensaa tankkii aukee avainta käänämäl,
Polttonestesäiliön korkki ?

joku12345 kirjoitti: mikä sinulla meni niin vituiksi mopoa viritettäessä että tuli maksamaan niin paljon?
Käytännössä kaikki mikä voi mennä

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.9.2013 22:59

Tervetuloa kokeilemaan, voin antaa yveellä osotteen, luukutat tänne seinäjoelle, laitetaan räxään 50cc vakiopytty kiinni kisasähköillä, corsella ja 16mm kaasarilla -> saat mennä ringille ja syörä sanas.


Ja mikä todistaa että tämä johtuu niistä lohkoista? Vakiopytylle vaihtaisin ihan vakiosähköt ja putki kuulostaa melko kisaselta joten vaihtaisin vakiopytylle jonkun vähän vähemmän kisaisen putken myös. Kaasaria kai kokeilit säädellä kun ei toiminut?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 0:11

karsta perkele ei nyt vaa tullu mielee se bensatankin korkki(ei nyt kaikkee voi muistaa). kun sain mun mopon nii oli just mäntä vaihettu, mut ei kertonut sitä, sain kuulla myöhemmin vasta. joten ei mitään sisäänajoja. männällä ajettu nyt melkein 2tkm

se kun ajettiin kotiin(oisko 50km, en oo iha varma) nii sil oli vedetty jo alamäessä reippaasti yli punarajan kierroksia(yli 12000rpm), tosin en itse ajanut sitä. nyt on mopo leiponut viikon välein. viikko sitten ja nyt, silloin kun ajaa n. 30sekkaa yli 8000rpm(7500 riittää leipomiseen). voiko tuo johtua ei-sisäänajetusta männästä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 0:12

Vettä bensatankkiin? Ettekai te oikeasti ole tosissanne? Poliisit ajaa sun takana ja huomaamattomasti meinasit pysäyttää mopon, avata tankin ja kaataa sinne vettä ja kaikki ilman että poliisit huomaa mitään? Täälä on taas jonkun sortin järjen jättiläiset asialla.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 10:45

Palezu kirjoitti:
Tervetuloa kokeilemaan, voin antaa yveellä osotteen, luukutat tänne seinäjoelle, laitetaan räxään 50cc vakiopytty kiinni kisasähköillä, corsella ja 16mm kaasarilla -> saat mennä ringille ja syörä sanas.


Ja mikä todistaa että tämä johtuu niistä lohkoista? Vakiopytylle vaihtaisin ihan vakiosähköt ja putki kuulostaa melko kisaselta joten vaihtaisin vakiopytylle jonkun vähän vähemmän kisaisen putken myös. Kaasaria kai kokeilit säädellä kun ei toiminut?
No ei ainakaan toiminu, sytytystä koitin säätää kuin myös kaasarin kävin läpi ja sainkin toimimaan paremmin, mutta silti pätki yläkierroksilla :s Rötääminen johtu putkesta jos rehellisiä ollaan. Vakiosähköja ja mitään turpokittiä ei enää ollu mitä olis koittanu.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 14:24

Simo Luoma kirjoitti:Vettä bensatankkiin? Ettekai te oikeasti ole tosissanne? Poliisit ajaa sun takana ja huomaamattomasti meinasit pysäyttää mopon, avata tankin ja kaataa sinne vettä ja kaikki ilman että poliisit huomaa mitään? Täälä on taas jonkun sortin järjen jättiläiset asialla.



no tottakai ne sen huomaa mutta mitäs ne sille voi jos ei ehdi väliin. tarkoitus on saada mopo toimimattomaksi, ihan sama huomaako poliisit. kyl ne huomaa ja en välitä, ei ne siitä sakkoo voi antaa. :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

29.9.2013 15:07

Eikös tuosta tule ainakin joku virkavallan vastustaminen? Ja poliiseilla on muuten oikeus viedä se moposi laitokselle ja vaikka purkaa se siellä jos niistä siltä tuntuu.