Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 22:26

Ja laittaisin vielä 21 kaasarin

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 22:27

Tolle paketille jonka linkkasit tuloo tuplasti ellei jopa kolminkertaisesti hintaa mitä perus 70cc airsali, E-noxi ja 21mm kaasari. Tolle setille 26mm kaasari, hiilikuituläpät, putki joka kiertää korkeelta, Esim metrakit sp. (perus turpokitti ei riitä),kisasähköt. Ja kytkinlevyt, jouset ja kampura tulikin paketissa. Hintaa about 900e ja ne ihanan tihiät huoltovälit. Perus 70cc Airsal virit n. 300e. Tosin tosta 50cc:stä lähtöö n. 3 hp enemmän tehoja mitä airsalista, eli n. 15 hp...

Ja jos jostakin syystä onnistut ajamaan tolla 50cc setillä jopa 10 000 km ilman jottei ole leiponut niin viimmestään siinä vaihees rupiaa olemaan kiertokanki väljä+ kytkinlevyt ruvennu luistamaan ja kone ruvennu leviämään joka suunnasta.

Löysin muuten varteen otettavan haastajan Bidalotin 94cc pytylle: http://www.maxiscoot.com/mxs-gp90-racin ... -mxsracing
Tehty EU:ssa, suosittellaan minimissään 30mm kaasaria, mieluiten 38mm, Bidalotin vaihteistoa, vahvistettu kytkintä minimissään 5 levyllä... Eikä pahan hintanen 900 e pytty putki, kampura ja laakerit ;) Laskeskelin jotta koko viripaketille kaikkine hilppeineen tulis hintaa n.1400e.

ERIT: Joku penkitysvireo löyty kyseisellä pytyllä http://www.youtube.com/watch?v=1NUyBNaIGOo

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 22:42

Eli onks se tpr 50cc iha turha 21 kaasaril ja leovincel? Mitä 50cc sit voisitte suositella mist tulis vähän enemmän tehoo eikä kisasähköt ja tosi yläkiertonen putki olis tarpeen. Ja miten sit se mhr team 50cc?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 22:52

Kyllä se niilläkin kaverien derbit helposti päihittää, mutta luulisin että ainakin putki jää melko pahaksi tehotulpaksi jos meinaat leovinssin pistää.

Ei ne kisasähköt ole edelleenkään mikään pakkohankinta vaikka niitä aina suositellaan. Väitän että vakiosähköilläkin saa varmasti 90% niistä tehoista mitä kisasähköilläkin. Kunhan vakioissa ei ole kierrostenrajoitinta.. Ja jos meinaa viiskymppi kattilasta saada kunnolla tehoja, niin putken on vähän pakko olla yläkiertoinen.

MHR team 50cc pannusta oon kuullu huhuja että lähtis jopa 20 kaakkia, tosin en oo varma oliko ne bolttis osilla vai jotain vähän custom viilailtuja.

Mutta kyllä se airsal 70cc + hilppeet on paljon halvempi ja järkevämpi hankinta, jos pelkästään tehoja haluaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 23:08

No 70cc esteenä on et ukko ei oikeen tykkää ku sil mopol pitäis ajaa viel vakituisesti jonkun aikaa. Ja mopona on rieju mrt jossa porattu cdi eli ei rajoita. Ja minkä verran tommosel mhr teamin 50cc tai tol tpr:llä sais teho eroo vakio pyttyyn 21 kaasaril? Ja onko männän vaihto väli oikeesti sen 2k vai voisko päästä ees 4k? Ja jos 10 000 jälkeen tuntuu kampuras väljyyt ni riittääkö pelkät laakerien vaihdot vai meneekö kampurakin vaihtoon? :s

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 23:37

Ei se kuutiotilavuus tässä tapauksessa siihen laittomuuteen mitään merkkaa sillä tuommonen kireämpi 50cc kulkee verorajan yli niin että heilahtaa. Ja kulkeehan se vakiopytylläkin.. :D Airsalin 70cc:llä saat suurin piirtein samat tehot kuin tuolla tpr:llä tai mhr teamilla noilla osilla, mutta 70cc on mukavempi ajettava parempien vääntöjen ansiosta ja mäntäkin kestää kauemmin..Ja taitaa olla myös huomattavasti halvempi tuo airsal 70 kuin kumpikaan noista 50cc sarjoista.

Ledinauha tuolla tiivisti että mihin noissa kireissä 50cc pytyissä on järkeä:

Ne on tarkotettu ihan kisakäyttöön, missä säännöt kieltävät isompien sylkkien käytön.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.9.2013 0:02

No kuin kauan tuossa tpr:ssä mäntä kestäisi ja perus ajossa ilman huudatusta. Sitten aika usein tulee mentyä keula pystyssä :D ja kyllä tekis vähä mieli keväällä tommonen tilata ku ei ole niin kallis ja iso halu päästä remppaamaan koko konetta

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.9.2013 15:09

nallekto kirjoitti:Ja jos 10 000 jälkeen tuntuu kampuras väljyyt ni riittääkö pelkät laakerien vaihdot vai meneekö kampurakin vaihtoon? :s
Kiertokankisarjan kun ostat ja asennutat koneistamolla / moottorihiomolla tms... niin tulee sillä kuntoon. Hintaa touhulle n.150 e. Männänvaihtoväli sen max. 3000 km. Muista jos pinnoitettu pytyy leikkaa nii pyttyä ei pysty porauttamaan.

Ja mikset ota vakio 50cc valurauta pyttyä käsittelyyn? AM6 koneen pytyn kun laittaa sorviin ja ottaa ylätiivistepinnasta tasan 1mm pois niin puristuksia alkaa löytymään, kaveriks 21mm kaasari ja joku gianelli tai muu korkeakiertoinen "halppis" tehari niin luulis menevän 90 km/h jos kaasari asiallisesti sääretty.

Ja eipä tuota 70cc airsalia ulkoapäin mistän erota, kuutiotilavuutta ei mainita sylinterin kyljessä, leovince ja 21mm kaasari täyrellisiä tolle setille. + männänvaihtoväli 6000 km

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.9.2013 21:28

+ mahollisuus laittaa kaksrenkainen mäntä, jolla taas pidemmät vaihtovälit.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

22.9.2013 23:47

Saako tolla pytyllä jonkun verran vääntöä lisää vai onko kaikki tehot korkeilla kierroksilla?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2013 7:37

Jos Airsalia tarkotat ni "alavääntöjä" on aivan helvetisti verrattuna vakio 50cc pannuun. :D
Sitte taas TPR/Mhr Team kaikki teho on siellä ihan loppupäässä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2013 12:32

Eli voiks toi tpr olla huonompi kuin vakio sylinteri esim. circlen pyörittämises? Ja kummal olis teidän mielipiteiden mukaan hauskempi ajaa liikenteessä? Vakiolla/tpr :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2013 15:00

Vakiolla parempi pyörittää circleä ja ajaa liikenteessä. Esim. liikennevaloista lähtö voi olla aika tuskaa tolla TPR:llä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2013 16:08

On semmoset välit et pitäis aika nopeesti lähtee :D mut mites kiihtyvyys et onko paljon parempi?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

23.9.2013 19:58

Vääntö lua kiihtyvyyren, hevosvoimat nopeuren. "Hauskempi" riippuu siitä mistä tykkää.. jos pitääs valita ajanko 10 000 km vakiopytyllä vaiko tpr niin ehrottomasti vakiopytyllä.