Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.8.2013 21:10

Mikä olis paras putki perus 70cc:lle kuten airsal?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

27.8.2013 22:00

Riippuu minne kierrosalueelle haluat tehoja. Yläkiertosempia on gianelli/arrow ja turbokit ja sitte noita ns "vääntöputkia" enox, metra, leovince... Jos tommosen vähemmän kiertävän putken haluut, niin kannattaa ainakin testata minkälainen toi Betan vakioputki on, koska monet puhuu, että vastaa tehoiltaan tehoputkea :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

28.8.2013 21:48

No semmoi et keräis hyvi huippuja mut sit myös pienee kikkailuu:D

EDIT: pitääkö vahvistaa alakertaa tolle airsal 70cc:lle?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

7.9.2013 19:14

mäntä meni paskaks hebo 70cc:stä minarellin kone, mutta nyt on semmonen ongelma et ei löydy mistää 70cc mäntää myytävänä joka sopis hebon sylinterii joten jos voisitte kertoo mist sais ostettuu ni ois jees...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

8.9.2013 14:22

Teuzki kirjoitti:No semmoi et keräis hyvi huippuja mut sit myös pienee kikkailuu:D

EDIT: pitääkö vahvistaa alakertaa tolle airsal 70cc:lle?




Airsaliin korkeintaan jäykemmät kytkinjouset.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

19.9.2013 21:50

http://www.rrd-preparation.com/en/maxim ... i-am6.html onko tämä se tehokas 50cc pytty josta voi saada kuulemma 20 hp oikeilla hilppeillä? :lol:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.9.2013 7:28

Aika tehokkaaksi on kyllä mainostettu, kuvista kun katsoo pakoaukkoa ni kyllähä sieltä varmaan jonku verran tehoa lähtee. :D

Huuhtelut 128 ja pakoaukko 190 astetta?
Viimeksi muokannut Ledinauha päivämäärä 20.9.2013 15:24, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.9.2013 13:48

Mitä nuo luvut oikeen kertovat? :eek:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

20.9.2013 15:25

Kuinka kauan mikäkin aukko on auki, kampiakselin asteina mitattuna. Eli 180-asteinen pakoaukko on puolet kampuran kierroksesta auki ja toisen puolen kiinni. Näistä voi päätellä jotain tehosta, toki riippuu monesta muustakin tekijästä (putki yms.).

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 19:07

Kumpi on tehokkaampi: http://www.rrd-preparation.com/en/maxim ... i-am6.html vai malossi mhr team 50cc? Vai onko joku muu 50cc sylinteri vielä tehokkaampi?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 20:23

Mihin tarvit tehokasta 50cc sylinteriä?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 21:26

Driver7 kirjoitti:Mihin tarvit tehokasta 50cc sylinteriä?

Ihan mopoon ajattelin :D et ei tarvii käskee hommaamaan 70cc koska semmosta en viitti laittaa. Ja kyllä tiiän et kireet 50cc tarvii enemmän huoltamist mut kyllä se hoituu. :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 21:52

Ei tosta 50cc:stä oikein mitään hyötyä ole jos et hommaa sille sopivaa putkea ja kisasähköjä. Mäntää joudut vaihtamaan 2tkm välein ja alakertaa joudut vahvistamaan. Mutta jos hankit vaikka jonkun laiskan 70cc:n saat suunnilleen saman verran tehoja, putkeksi käy perus tehari ja et tarvi mitään vahvempaa kampura yms. Vielä pitää kysyy, että minkälainen tarkoitus tolla pytyllä on, eli haetko tehoja ja korkeaa huippunopeutta vai aikoisitko pitää jopa alle verorajan?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 22:09

Joo ei ole mitään järkeä ostaa perus käyttömopoon tollasta korkeaviritteistä 50cc:tä. Ne on tarkotettu ihan kisakäyttöön, missä säännöt kieltävät isompien sylkkien käytön. Ei Rabasan vakio alakerta kestä noita, kytkimestä puhumattakaan.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

21.9.2013 22:23

Tarkotuksena olis vahvistaa alakerta ja laittaa top:in kevlar kytkin. Kisasähköjä en ole ainakaan tällä hetkellä hommaamassa ja putkina löytyy tk ja leovince. :D ja huippunopeutta en ole hakemassa vaan pientä tehonlisäystä :lol: