Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 18:55

tai mites tommone metrakit sport production 70cc ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 19:29

Kannattaa jättää kaupan hyllylle jos et suurempia muutoksia rupea tekemään, tietopankin mukaan aika kireä pytty (midrace) eli pitää vahvistaa kampiakselin ja sen laakerit ja avartaa lohkojen huuhteluita ja kyllä sillekkin pitäisi joku tehokas putki olla. Airsal 70cc aika varma valinta, oikeilla väleillä ja kaasarilla pääsee sen 100km/h paremmalle puolelle eikä tarvi ruveta osia vahvistelemaan, mitä nyt jäykemmät kytkinjouset ostaa.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 20:35

Juurikin näin. Tosiaan Metrakit SP:llekkin tarvii sen sp putken.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 22:45

joo tossa mun mopossa kylläkin on vakiona vahvistettu kampiakseli ja koneen laakerit. mutta kuitenkin taijan ton airsalin puoleen kääntyä. oon vaa kuullu et monilla leipassu kiinni semmonen, se vaa huolettaa..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 22:48

Vakiona vahvistettu kampura? En kyllä usko ennenkun nään. Ja aika taitava saa olla, jos saa airsalin leipoo. Kunhan on säädöt kunnossa, ni ei se leivo. Tietenkin jos käyttää liian vähän öljyä, se käy laihalla, tai joku muu on paskasti ni se leipoo, mutta varmaan kestää perusajoa mahtavasti.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 23:18

katoppa vaikka tietopankista honda montesa 50cc. joo eikai siinä sitte, piänkö tuorevoitelun käytössä vai seosvoiteluun ja kui paksu seos kannattais laittaa ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

11.12.2011 23:30

Joku 2,5-3% seos on hyvä. Ja ite kyllä käyttäisin seosvoitelua, en enää luottais tuorevoiteluun. Ja sitten panostappa siihen kirjotukseen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.12.2011 0:51

No joo. Laitan sen airsalin 70cc, niin riittäiskö 19mm kaasari, vai pitäskö olla 21mm ? Pitääkö sen imukaulan passata muuten siihen pyttyynkin, kun Mopo-Sportilla luki että malossin imukaula, ja Sparewheelillä luki et AM6 imukaula. Eikö imukaulat oo kuitenkin moottori kohtaisia, eikä riippuvainen pytyn mallista ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

12.12.2011 2:50

Pärjää kyllä 19mm kaasarillakin, mutta 21 millisellä tulee vähän lisää tehoa koko kierrosalueelle.

Niin ja imukaulathan on moottorikohtaisia, että se malossin imukaula on luultavasti malossin valmistama am6 koneeseen.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.12.2011 11:22

Mites on, oon aatellu hommatan tuon 70cc Airsalin. Kannattaako pitää tuorevoitelu vai siirtyä seosvoiteluun? Ja jos valitsen seosvoitelun, niin onko se niin, että tankkauksen yhteydessä kaataa vain öljyä suoraan tankkiin vai pitääkö sekoittaa erikseen kanisterissa?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.12.2011 16:02

Itse ottaisin pois käytöstä sen tuorevoitelun..Saattaa tosin olla,että tuorevoitelu riittää vielä 70cc airsalille.Varmempi se seosvoitelu olisi ainakin :) Ja sukulaiseni CH:ssa oli muistaakseni 70cc airsal ja seosvoitelu käytössä ja hän aina tankkauksen yhteydessä kaatoi sitä öljyä sinne.Noh,tapoja on monia :)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

13.12.2011 17:00

Simo Luoma kirjoitti: Airsal 70cc aika varma valinta, oikeilla väleillä ja kaasarilla pääsee sen 100km/h paremmalle puolelle eikä tarvi ruveta osia vahvistelemaan, mitä nyt jäykemmät kytkinjouset ostaa.
aika kovaa saa huurataa , ennenkun pääset satasen paremmalle puolen :D jos vakioputkella ja 70cc airsalilla ajelee, niin nopeus max 85-90 km/h esim. technigasin e-nox:silla voi olla satanen aika lähellä ,kunnon aavikkoväleillä varustettuna... http://www.motot.net/talli/osat/id30162/ ostakee pois vaan , nii saan rahat metrakit sport productioniin :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

14.12.2011 22:02

kyllä mulla ainaki ilma suurempaa vingutusta satasee kiipee, kaks päälläki ( tosin pieni vingutus)... vireinä airsal 70cc 17.5mm kaasari enoxi, eri putsari, 14/53 välit ja helvetin hyvin säädöissä oleva kaasari

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.12.2011 17:24

Tuli vaa tommone asia mielee et ku tuo oma HM talvisäilytyksessä tuttavan liikkeessä. Olivat vaihtaneet siihen jo vaihteistoöljyt, niin voiko vaihteistoöljy ns. vanheta siellä moottorissa, kun haen mopon vasta keväällä pois sieltä, eli pitääkö mun vaihtaa ne sitten taas uuestaa ?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.12.2011 18:38

No ei se siittä ajasta mikskää mee. Mutta tietenkin jos pariki vuotta seisoo samat öljyt ni sitte kannattaa.