Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 7:43

Jos sanot, että naraku ei ole laadukas, et ole koskaan niitä kädessäsi pitänyt / käyttänyt :lol: Monestikohan tässä topicissa olen saman plaarin kirjottanut, eli itsellä oli derbissä ennen 80cc laittoa tuo narakun 50 pytty. Hakiessa sitä varauduin kanavien siistimiseen dremelillä, mutta yllätys oli paketista ottaessa, että miten siistejä ne kanavat oli. Ei mitään valujälkiä tms. epämuodostumia.

Tosiaan se on 100% kopio vakiopytystä, eli tehon hakuun turha toivo viilaamattomana, hyvä vaihtoehto leiponeen vakiopytyn tilalle.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 10:26

Ehkäpä sitten narakultakin voi tulla kohtuullisen laadukastakin osaa, mutta narakuhan on kiinalainen, ja melkeempä kaikki narakun osat kusee tavalla tai toisella. Niinkun kyllä muutkin kiinalaiset.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 16:48

En nyt varsinainesti lisätehoa kaipaa, leiponeen vakipytyn tilalle pitäs saada korvaaja. Elikä iha kannattava ostos? Onkos tuo pakokanava vakiota isompi ku ainakin kuvissa näyttäis tulevan tuo vakiota isompi pakoputken kiinnitysholkki mukaan?

http://www.mopo-osa.com/kauppa/product_ ... 4592a0vkf2

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 17:02

Ite ainaki porauttaisin vakiopytyn ja hankkisin uuden männän. Jos se valupytty leipoo niin turha sen tilalle on heti uutta hankkii.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 18:25

Ei taida rabasassa vakiona olla valurautapyttyä..

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 18:42

rabasan -->05 on vakiona valurauta, 06--> vakiona alumiini pytty pinnoitteella. lieneekö kysyjällä kummiskaan rabasaa koska linkkasi am6 sylinterin?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 20:28

Kylläpä tuossa minun 2004vm rabasan vakiopytty oli alumiinia, ehkä niissä 97-99 on valurautaa. Ja asiaan, kaveri kysyi haluaisinko ostaa siltä 70cc pytyn ja merkki on kuulemma charmo. En ole kyllä koskaan mokomasta kuullutkaan ja saakohan tuohon mäntiä suomesta?

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

15.11.2011 23:12

niko-- kirjoitti:rabasan -->05 on vakiona valurauta, 06--> vakiona alumiini pytty pinnoitteella. lieneekö kysyjällä kummiskaan rabasaa koska linkkasi am6 sylinterin?

En oo kyllä koskan nähny ylikoon (+0.1mm) mäntää derbiin..

Aivan, mulla ei toiminu tuo linkki ja sekotin Rabasa -topicciin :nolo:

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.11.2011 8:54

TooByAas kirjoitti:
niko-- kirjoitti:rabasan -->05 on vakiona valurauta, 06--> vakiona alumiini pytty pinnoitteella. lieneekö kysyjällä kummiskaan rabasaa koska linkkasi am6 sylinterin?

En oo kyllä koskan nähny ylikoon (+0.1mm) mäntää derbiin..

Aivan, mulla ei toiminu tuo linkki ja sekotin Rabasa -topicciin :nolo:

http://www.mc-scatter.com/mantasarja-se ... 40349.html siinä derbiin ylikoko valurauta pyttyyn. http://www.tmi-janikaasalainen.fi/manta ... -5733.html tässä vielä yksi. viimeisessä linkissä kyllä lukee että "Ylikoko mäntä Derbin valurautaisiin tarvikesylintereihin (alkuperäinen sylinteri on pinnoitettu alumiinisylinteri jota ei voi porauttaa)". en tiedä sitten sitä että mistä olen saanut käsityksen että alle 05 vuotisissa olisi valurauta :s

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.11.2011 16:37

No katoppa, niimpä näyttää saavan! Mutta joo, mun mielestä missään derbeissä ei oo vakiona valurautapyttyä. Ellei sitten joissain ihan ensimmäisissä kameleissa...

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.11.2011 19:48

Mites tommosen 70cc airsalin kaa (am6) toi alakerta? Tarviiko vahvistella, kuullu vaan juttuu vähän +-0 et kyllä ja ei...joku viisas valaiskoon tyhmää ;)

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.11.2011 19:51

Ei tarvii vaihvistaa. Tietenkin kampuran/laakereiden vaihtoa suositellaan jos on yli 15tkm ajettu. Tai tuntuu välystä.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

16.11.2011 20:55

Reetuhai2 kirjoitti:Ei tarvii vaihvistaa. Tietenkin kampuran/laakereiden vaihtoa suositellaan jos on yli 15tkm ajettu. Tai tuntuu välystä.


kiitän ;) juu no vasta reilu 3tkm :D

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.11.2011 19:39

Kuin paljo tehoeroa on airsalin yks ja kaksrenkaisella? 70cc siis.

Re: Virityssylinterit (Rabasa ja AM6)

17.11.2011 20:47

villi veikkaus:joku 2-4hp yksirenkaisen hyväksi, tai ainaskin sen verran on skoottereiden airsal 70cc 1 ja 2 renkaisten tehoero.