Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 18:49

LaneKit kirjoitti:Saakos sen patentilla kiinni?

Jotai lämpövastusten virittelyjä oon kuullu, voithan sie kokeilla :D Tossa x- derbin 14mm PHVA:ssahan on vakiona se lämpövastus, johot vaa tuppaa katkeemaa aika herkästi.

Saa, kanteen nipat, pientä alumiiniputkea pyöräyttää kaasarin ympärille "rusetilleen" ja laittaa letkut kiinni. Ei se sen kummempaa tarvia olla.

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 19:51

Mistä Mikuni vm16lle tyhjäkäyntiruuvi? Femma (5€) löytäjälle!!

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 19:57

http://www.mp-osat.fi/muutmerkit/index. ... ory_id=712 tos pitäs olla tän mukaa.

Osta itelles sixi tol femmal, ei karjalaa :lol:

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:03

Tänks ostan ja kokeilen. Apsolutisti ollaan että max muumilimua tolla ostetaan:lol:

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:04

Sori tuplat, ei pyge kännyllä poistaa, mutta tuo minun mikuni vm16 on sähköryypyllä, mutta taitaa mennä.
Viimeksi muokannut Zoneri päivämäärä 17.1.2012 20:05, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:05

http://www.mp-osat.fi/muutmerkit/index. ... ory_id=712

Osa 15.

E:Minä hidas.

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:08

Hyvä valinta, ite ollu samal linjal jo jonkiaikaa :x

Tossa luki toi vm 15/30, mutta veikkasin että menee tuoho 16mm kanssa, ei ne eri ruuvia jaksa tunkea joka kaasariin. Toki jos varman tiedon haluat ni kannattaa laittaa @postia tonne, ite kyl väitän että tuon pitäs mennä.

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:13

No onhan se ainakin merkitty VM16mm kaasarin kohalle, niin uskois nyt että sopii kans.

Ja tohon kaasarin lämmitykseen, niin huolehtii vaan että se kaasari on puhdas, kyllä se sitte toimii. Voishan siihen kans vaikka kahvalämppärin patentoida pinnalle lämmittää.

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:25

H@NNU kirjoitti:Onko tuos liian pieni suutin ku ei lähe 5min seisomisen jälkeen muutaku sillä että ruiskii kaasariin bensaa?
Lähtiessä booaa niin vitusti mutta sit ku pääsee vauhtiin niin ei mitään ongelmaa.Kaasari on dellorton SHA 15mm ja suutin 68.Nyt oon ruvennut tekemään sitä että pumppaan kaasua ajaessa,liekkö mitään apua ?

Tais mennä porukalla vähän ohi

Re: Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:36

Reetuhai2 kirjoitti:No onhan se ainakin merkitty VM16mm kaasarin kohalle, niin uskois nyt että sopii kans.

Ja tohon kaasarin lämmitykseen, niin huolehtii vaan että se kaasari on puhdas, kyllä se sitte toimii. Voishan siihen kans vaikka kahvalämppärin patentoida pinnalle lämmittää.


Ainakin mulla taitaa olla tossa mikunin kaasarissa 10w lämmitys. Voishan sitä hieman tehokkaammaksi vaihtaa...

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:36

H@NNU:
Aivan, mun piti kyllä vastaa sullekki. Heti aluksi sanon, että hanki kunnon kaasari. Tolla SHA:lla sä et saa mitään toimii, se on melkeen mahdoton säädä säätöihin, se on suoraan sanottuna täys paska. Joten voithan sä koittaa sitä säätää parempaan suuntaan, mutta suosittelisin hankkii kunnon kaasarin mikä toimii järkevästi.

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 20:44

Eilen vasta sain tuon,toimii se paremmin tuolla ku vakio mikuni kopiolla,mulle riittäis että se lähtis kylmänäkin helpolla käyntiin !

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 21:34

SaHAlla siittä on turha kuvitella.

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 22:21

No ei sitten jossen kerta vastausta täältä saa.

Re: Kaasuttimet

17.1.2012 22:45

No siis jos se ei meinaa käynnistyä ja se booaa, niin on liian pieni suutin, mutta lähinnä yritin sanoa sitä, että tota SHA:ta turha ees lähtee säätää, siinä kun ei onnistu 90% varmuudella, seokset on aina miten sattuu, mopo tykkää, alkaa vituttaa yms.

Kun se on kunnon kaasarilla se kerta, kun sen säätää niin sitten se toimii, kesällä uus säätö ja toimii. SHA:ta taas saat olla koko ajan säätämässä jos haluaa että se on edes jonkulaisissa säädöissä, suuttimiin menee vitusti rahaa, ilmanputsari on täynnä teippipatenttia kun on yritetty epätoivosesti säätää...