Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

25.10.2014 2:17

Kaikki suuttimet mulle kyllä 6mm kierteillä myyty :) Outoa, että siihen kaasariin sopivat vain vääränkokoiset suuttimet, juuri ne pari about oikeankokoista ei mennyt, kun tänään kokeilin (kenties mennyt suuttimista kierre paskaks enemmän kun kaasarista). Kaikki muut meni paikalleen, mutta näki kyllä että kierteet ei oo ihan hyvässä hapessa. Anyways ostin käytetyn kaasarin ja pelittää, ainut vaan että perkeleen ryyppyvaijeri meni katkeamaan. Ei sattuis kukaan tietämään mistä saa? ;)
Viimeksi muokannut Vireboy päivämäärä 26.10.2014 1:43, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Kaasuttimet

25.10.2014 23:28

Moro sankaahan miksi rieju mrt:hessä vuotaa kaasari dellorto phbn 16 ns . Vuoto tapahtuu kohokammion pohjan ja kaasarin välistä .

Re: Kaasuttimet

25.10.2014 23:52

Kohokammion tiiviste vaihtokunnossa tai pohja ei kunnolla paikallaan.

Re: Kaasuttimet

26.10.2014 10:26

Tiivisteen olen jo vaihtanut .

Re: Kaasuttimet

26.10.2014 15:37

Saiskohan kaasarin vaihdolla 14 -> 17.5mm yhtään lisätehoa? Eihän tuo Metra mikään yläkiertoisin putki ole mutta tässä keskustelussa ollut kaava antoi optimaaliseksi kooksi ~16mm...

Derbi Senda '09
Uudenmallinen Metrakit
PHVA 14

Re: Kaasuttimet

26.10.2014 18:36

En pienellä etsimisellä löytänyt muita sopivia topiceja, niin kysyn nyt tässä, että saako Jyväskylästä mistäänpäin kaasariin neuloja? Motonetissä ja Biltemassa ei ainakaan netin perusteella ole.

Re: Kaasuttimet

26.10.2014 19:19

Paikallisesta mp-liikkeestä löytyy, ei noissa "yleistavarataloissa".

@tientuk3 17.5mm kaasari tuo pienen teholisäyksen varsinkin kierroskaistan yläpäähän. ;)

Re: Kaasuttimet

26.10.2014 22:48

Mulla on sellanen ongelma tossa malaguti xsm (yamaha dt) että ryyppy ei vaikuta täyskaasulla mitään mutta jos ryypyn painaa lämpimällä moottorilla niin ryyppy sammutta mopon.
Ryyppy vaijeri ei ole poikki.

Re: Kaasuttimet

26.10.2014 23:19

Niin mikä tuossa nyt on sitten se ongelma? :lol:

Re: Kaasuttimet

27.10.2014 16:54

xsm50 kirjoitti:Mulla on sellanen ongelma tossa malaguti xsm (yamaha dt) että ryyppy ei vaikuta täyskaasulla mitään mutta jos ryypyn painaa lämpimällä moottorilla niin ryyppy sammutta mopon.
Ryyppy vaijeri ei ole poikki.

No älä kisko sitä ryyppyä lämpymällä koneella.

Mitä väliä sillä on vaikuttaako ryyppy täyskaasulla vai miten kun sen ainoa tarkotus on saada mopo kylmällä käymään?? :roll:

Re: Kaasuttimet

27.10.2014 17:03

No mulle on ainakin jäänyt sellanen käsitys, että pääsuuttimen sopivuuden voi kokeilla ryypyllä. Eli kun painaa ryyppyä täyskaasulla ajaessa niin pitäis "tyssätä" vähän nii on oikeen kokonen suutin :)

Re: Kaasuttimet

27.10.2014 18:26

Voihan sen noinkin koittaa. Joissain tapauksissa toi toimii, joissain ei. Se ainakin on hälyyttävää jos kulkee ryyppy päällä paremmin mitä ilman.

Mutta, kyllä sen kaasarin muutenkin saa säätöihin ilman ryypyllä testaamista. Niin iso suutin sinne millä käy röpöttämättä, tai ilman suurempaa laiskistumista. Näin yksinkertaistetusti.

Re: Kaasuttimet

28.10.2014 10:32

Juu, tolla periaatteella kokeilin joskus kun ei ollut kaasareista ja säätämisistä oikeen mitään hajua. Nykyään sen saa kyllä perstuntumalta kokeilemalla :D

Re: Kaasuttimet

28.10.2014 17:23

Juu eli ois -07 betasta sellasta et milläs helvetillä saan imukaulan irti koneesta kun siin on torx-ruuvi missä reikä keskellä? onk jotai niksejä miten saa ku ei taho mistää löytyy oikeenlaista työkaluu tohon:DD pitäis siis kaasarii säädellä..

Re: Kaasuttimet

28.10.2014 17:37

Meet paikallisee autovaraosaliikkeesee ja pyydät reikätorxisarjan.