Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

10.10.2014 23:32

Mun kaasarista irtos kohonneula. Voisiko joku kertoo mihin se kuuluu laittaa? :roll: ja miten saisi sen kaasuvaijeri höskän irti kaasuttimesta ja sun muut letkut niin saisi sen irti? Mopohan on aprilia rx ja kaasutin on kaiketi vakio.

Re: Kaasuttimet

11.10.2014 9:05

Kaasaria en tunne, mutta kohon neulan pitäis mennä semmoseen klipsiin kohon pohjassa. Vaijeri pitäis saada irti puristamalla jousi kasaan ja painamalla vaijerin päässä oleva nippa luistissa olevan isomman reiän kohdalle ja siitä ulos. Kattele ny, kyl sä käsität.

Re: Kaasuttimet

16.10.2014 20:16

En tiiä yhtään mikä omassa kaasarissa on. meni hermo kun kaasari vuoti aina kun oli käynnissä tai polkas käyntii kun olin vaihtanut suuttimen ja kaikki oli kunnolla kiinni ja katsottu läpi. niin ostin uuden kaasarin ja laitoin kiinni niin silti vuotaa... Voisko olla kiinni bensahanasta? 8o
Kaasutin: vanha dellorto 14 phva.
Uus dellorto 17.5 phva

Re: Kaasuttimet

17.10.2014 22:31

Voiko dellorton 16 millisen phbn:än pääsuuttimen kierteet uusia jotenki vai onko uus kaasari helpompi? Vai tarviiko ees uusia? Ongelmana se, että vasemmanpuoleinen suutin (6mm kierteellä molemmat) ei mene kunnolla kierteille, ja siitä aiheutuu pätkimistä. Oikeenpuoleinen suutin kiinni toistaseksi, enkä löydä mistään noita oikeenpuolimmaisen tapasia suuttimia ja nykynen suutin vähän liian pieni :(
Kuva

Re: Kaasuttimet

17.10.2014 22:39

Vihdin tarvike ratkasee ongelman. Minkä kokosta suutinta haet?

Re: Kaasuttimet

18.10.2014 0:53

Vasemmanpuoleinen muistuttaa kyllä huomattavan paljon M5 lorton suutinta... Katsoppas jos Gurtnerin/Mikunin/Keihinin suutinvalikoimissa olisi tuollaisia. Oikeanpuolimmainen muistuttaa kyllä jotain muuta kuin Dellorton suutinta.

Joskus kaasareissa on vaihdettava suutinputki, mutta luulen että PHBN:n tapauksessa joudut hommaamaan uuden kaasarin kierteiden korjaamikseksi, ellei sitten onnistu esim. koneistamolla.

Re: Kaasuttimet

18.10.2014 14:42

Meikäläisen silmään vasen on selkeä 5mm kierteellä oleva lorton suutin ja oikea 6mm, joita löytyy joka osakaupasta.

Re: Kaasuttimet

19.10.2014 1:31

Kaveri on töissä Fixuksella (=Vihdin Tarvike) ja sieltä oon ton vasemmanpuoleisen suuttimen hommannu. Tää kaveri on yrittäny löytää tollasen oikeella olevan suuttimen mut ei oo napannu... :( En tiedä minkä kokonen suutin pitäis olla, kun ei oo toiminu kunnolla ku vaan tolla 104 suuttimella. Varmaan joku 110 ois sopiva. Oon Sparelta ostanu ihan phbn M6 kierteillä olevan suutinsarjan ja ne on samanlaisia kun toi vasemmanpuoleinen suutin. Jonku aikaa ne toimi, mutta entiiä paskoko ne Narakun suuttimet ne kierteet. Tyhmänä ja tietämättömänä ostin narakua ku en vielä tienny mistään mitään :D

Munki silmään näyttää siltä et vois ihan hyvin olla M5 toi vasen :s

Tää näyttäis samalta ku toi oikeenpuolimmainen suutin. Tiiä sit onko vaa suuntaa antava kuva...
https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/1145

Re: Kaasuttimet

19.10.2014 3:08

Mulla olis tossa 110 kokoluokassa olevii suuttimii pari ylimäärästä. Olisko ollu 105, 110 ja 112, sekä 115. Jos kiinnostaa? Voisin parilla eurolla heittää ne sulle. Kuljetus nummelaa sisältyy tietty hintaan :D

Kyl niitten pitäs tarvikkeessa osaa ku sanot vaa mikä kaasari ja minkä kokosii suuttimii haluut.

Re: Kaasuttimet

19.10.2014 15:04

Siis tossa oikeenpuoleisessa on se INC-merkintä. Luin tuolta virityssylinteritopickista ku Ledinauha oli kirjottanu et se meinais että on aito dellorton suutin sillon :)
Ton vasemmanpuoleisen suuttimen kaveri myi mulle kaasarin tietojen perusteella (Dellorto PHBN 16mm M6). Ja tolla INC-merkinnälläki on kaveri koittanu löytää suuttimen mut ei oo löytyny :s

Luulisin et mulla on menny kaasarista kierteet tosta kohtaa, mihin vasemmanpuoleisen suuttimen kierteet osuis... :(

Re: Kaasuttimet

19.10.2014 16:57

Neljä vasemmanpuoleista kaikki 5mm kierteillä, kolme oikeanpuolimmaista taas 6mm. Nämä vaan esimerkkejä kuinka paljon noita erilaisia suuttimia on. Suuttimissa 3 ja 4 ei lue edes kokoa.

Kuva

Kuva

Noista 72 ja 54 ovat alkuperäissuuttimia uusista aidoista Dell'Ortoista, satasen alkuperästä ei tietoa. Tämän perusteella nuo inc-suuttimet siis "aitoja". Tuo sun kuvan oikeanpuolimmainen on kyllä 99% varmuudella 6mm suutin, ja vasen taas 5mm. PHBN kuuluisi tosiaan olla 6mm kierteillä, joten ei ihmekkään jos tuo 5mm ei halua pysyä paikallaan.

Re: Kaasuttimet

23.10.2014 18:49

Kertokaas voiko neulan asennon muuttamisen korvata pelkällä pääsuuttimen vaihdolla, tai onko se niin kannattavaa? :s Kyseessä siis tt aprilia sx 125 vakio kaasari (28 dellortho)

Re: Kaasuttimet

23.10.2014 20:38

Ei voi. Lueppas vaikka tämä tietopankin artikkeli niin asian pitäisi selkeytyä.

Re: Kaasuttimet

23.10.2014 22:21

Kertokaas voiko neulan asennon muuttamisen korvata pelkällä pääsuuttimen vaihdolla, tai onko se niin kannattavaa? :s Kyseessä siis tt aprilia sx 125 vakio kaasari (28 dellortho)
Ei voi. Vaikuttaa ihan eri kaasun avaumalla.

Re: Kaasuttimet

24.10.2014 17:47

Juu kiitos! Pitää varmaan pikoohin ruveta muuttamaan neulan asentoa. :P