Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Kaasuttimet

15.9.2014 21:46

Nyt meni hermot tohon Apikan ryyppyyn, stongassa oleva ryyppyvipu aivan lelu kun vaijeria ei saa pois ilman että hajottaa kahvan. Vaijeri on aivan ruosteessa ja rispaantunut. Voisiko tohon phva 17.5 kaasariin hommata käsiryypyn, siis sellaisen vivun joka on kaasarissa kiinni? Kaverin derbissä on samassa kaasarissa sellainen vakiona. Olis varmaan vähän luotettavampi ryyppy… :roll:

Re: Kaasuttimet

15.9.2014 21:56

Mulla taas toisinpäin. Vaijerilla toiminut paljon paremmin ja huomattavasti helpompi käyttäkin, kunhan muistaa öljytä vaijerin. Eikä tuollainen käsiryyppykään huoltamatta ikuisesti toimi, hajotin nimittäin yhden PHVA:n ryypyn kun en saanut sitä nousemaan ylös -> pihdeillä repimään -> kaikki muu lähti irti paitsi se putki jäi yhä kiinni kaasariin ja nyt ollaankin sitten ilman ryyppyä...

Re: Kaasuttimet

15.9.2014 22:00

No pitää kattella joko uus vaijeriryyppy tai se käsiryyppy, koska aamulla ei oo kiva työntää mopoa käyntiin koska ulkona +2 ja ryyppy ei toimi :lol:

Re: Kaasuttimet

16.9.2014 20:41

Mitä haittaa tollasesta pienen palan lohkeamisesta voi olla, tai ainaki näyttää lohjenneen :D Ku tuntuu et ei saa millää säätöihi ja röpöttää ja pätkii ni auttaisko uus luisti?
Kuva

Re: Kaasuttimet

20.9.2014 1:09

Laitanko neulaa laihemmalle vai pienempää suutinta? kun lähen 1 vaihteella liikkeelle niin röpöttää eikä tahdo ottaa nii hyvin kierroksia heti. :s

Re: Kaasuttimet

20.9.2014 11:56

Riippuu luistin asennosta.

Kokeile vaikkapa laittaa nyt alkuun laihemmalle sitä neulanasentoa.. eli neulansokkaa
pykälä ylöspäin.

Jos se röpöttää silloin, kun ajat täydellä kaasulla (esim. kiihdytät) ja röpöttää/pätkii tai ei tahdo kunnolla kiertää loppuun asti, niin noin 5 numeroa pienempi pääsuutin kiinni.

Re: Kaasuttimet

20.9.2014 15:00

pökötin kaasarissa on joku letku (joku ylivuoto letku?) ja sieltä tippasee bensaa meleko reippaasti mopon ollessa käynnissä...niin mitenkä sen bensan tulon sais loppumaan vai voiko sen letkun vaan tukkia?? :eek:

derbin suutin

20.9.2014 22:28

ajattelin vaihtaa derbi drd evooni vm.09 pienemmän etu rattaan ja tukkia hukkaputken. pitääkö myös vaihtaaa suutin ja minkä kokoinen suutin olisi hyvä?

Re: Kaasuttimet

20.9.2014 23:53

Neula oli toisiks rikkaimmalla niin laitoin keskikohtaan ja toimii huomattavasti paremmin mutta röpöttää silti hiukan joten laitanko neulaa laihemmalle vai suutinta pienentämään? :s

Re: Kaasuttimet

21.9.2014 0:30

Riippuu edelleenkin millä kaasunalueella röpötys ilmenee.

Jos täyskaasulla -> pienempi pääsuutin.
Jos noin puolikaasulla/osakaasulla ajettaessa -> neulaa laihemmalle
Jos tyhjäkäynnillä/~1/4-osakaasulla -> seosruuvia laihemmalle ja/tai pienempi tk-suutin.

Re: Kaasuttimet

21.9.2014 0:49

Kun ajaa niin ei röpötä oikeastaan mutta siis kun lähden liikkeelle ykköseltä kaasupohjassa niin se röpöttää siinä ensin hieman kunnes piikki tulee, eli pari numeroa pienempi suutin? :) ja ei myöskään jaksa vääntää kovin hyvin keskikierroksilla vaikka on metrakitin putki, eli vois myös neulaa yhden laihemmalle laittaa.

Re: Kaasuttimet

21.9.2014 2:21

Voi olla että korjaantuu pelkällä neulan säädöllä. Yleensä teharit muutenkin siirtävät tehoaluetta ylemmäs mopon alkuperäisestä suunnitellusta alueesta -> pieni rötääminen ei ole mitenkään harvinaista, vaikka säädöt olisivat 100% täydelliset vakiokaasarilla ja vakio luistilla + neulalla. Luistin leikkauksilla ja neulan muodolla voi vaikuttaa tarkemmin seoksen kulkuun, mutta mielestäni liian hifistelyä teharimopoissa.

derbin suutin

21.9.2014 12:11

ajattelin vaihtaa derbi drd evooni vm.09 pienemmän etu rattaan ja tukkia hukkaputken. pitääkö myös vaihtaaa suutin ja minkä kokoinen suutin olisi hyvä?

Re: Kaasuttimet

29.9.2014 18:34

Mikä on kaasarin kasauksessa mennyt pieleen, kun kohokammio täyttyy bensasta ja tulvii yli?

Re: Kaasuttimet

8.10.2014 17:20

Eka varmistat että koho on ehjä, sekä neulaventtiilin tiiviste, kuten myös koko venttiili. Sitte varmistat että koho liikkuu kunnolla ja tarkastat että neulaventtiili ei vuoda. Eli letkunpätkä ja puhallat kevyesti, sit painat sormella kohon ylös.

Et myöskään olis ensimmäinen jolla on kasatessa kohon tappi menny huonosti ku on käännelly huolimattomasti kaasaria kohokammioo laittaessa.