Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mopojen tuunaus

27.6.2013 16:16

Taitaa olla "SiriusMicro DE sumuvalosarja H3" 39,90€

Kuva

Tulipas kivan iso kuva.. :lol:

Re: Mopojen tuunaus

27.6.2013 16:50

Juu tämä kyseinen "valvontakameran" omistan :D

Re: Mopojen tuunaus

15.7.2013 20:16

Heippa kaikille! Tässä tulevana talvena olisi aikomuksena laittaa Derbi uuteen uskoon. ;) Valkosinistä on tulossa ja osaa on jo tilauksessa. Katteet olen maalamassa valkoiseksi, vanteet viedään tutulle maalauttamoon. Siniseksi tulee vanteet. Nyt vaan tässä tuli mieleen, että mistä mä saan tarrasarjan Derbiin :roll:. Täytyis olla vähän harvinaisempi. Jos vaikka tiedätte turussa olevaa liikettä joka tekisi tarrasarjoja hyvästä hinnasta niin sanokaa! :(

Re: Mopojen tuunaus

15.7.2013 20:56

Vilkaisehan tämä topic, kyseinen liike tekee tarroja myös asiakkaan toiveiden mukaisesti. Ihan Turun suunnilta ei löydy mutta posti ja sähköposti liikkuvat kyllä.

Re: Mopojen tuunaus

18.7.2013 19:00

Mitäs tälle nyt vois vielä tehdä? Aattelin jotai punasta/mustaa F1 peiliä, ja kaikki polkimet myös punasella/mustalla. Kytkinvipu ja jarruvipu pitäs melkee ite maalata jos haluu muuttaa väriä. Katteet on maalattu vähän aikaa sitte. Änkän vois kans vaihtaa kun vanha vuotaakin, mut ei jaksa alkaa rälläköimään tota irti. Pitäs löytää semmonen jonka välipilli menee suoraan Orionin omaan vakioputkeen.. :x
Kuva

Re: Mopojen tuunaus

18.7.2013 19:32

Ei kannata polkimia maalata itse, ei pysy. Ainoa vaihtoehto viedä pulverimaalaamoon.

Re: Mopojen tuunaus

19.7.2013 12:41

Muita ehdotuksia mitä vois tehdä? Joku numerokilpi? Taitaa näyttää vähän tyhmältä tossa ? :lol:

Re: Mopojen tuunaus

19.7.2013 21:52

Minusta numerokilpi ei näytä yhdessäkään mopossa kovin viisaalta. Sillä on olemassa tietty funktio johon se soveltuu mutta sillä ei ole mitään tekemistä mopojen kanssa.

Maskin vaihdolla saa aina ilmeen muuttumaan.

Värien valinnasta oma mielipiteeni on että vähemmän on enemmän. Yleisellä tasolla, jos mopo on kliinin musta-harmaa tai valko-sininen, miksi ihmeessä siihen pitää sekoittaa kaikki sateenkaaren värit? Vihreä-purppura-kulta-kromi ja tässä puhutaan vasta perusväreistä, lisäksi maalataan vielä tehosteita neonvihreällä ja sähkönsinisellä. Projektipuolta lukiessa tulee mieleen että onko maalikaupassa jatkuva alennusmyynti jolloin purkit saa puoleen hintaan kun vain valitsee vähintään kolmea eri sävyä? Yksinkertaisuus istuu omaan silmään ja siksi sekottaisin ajoneuvoon enintään kahta värisävyä - tässä kohtaa lasken värisävyksi myös näkyvillä olevat metalliosat.

Re: Mopojen tuunaus

19.7.2013 22:20

Itse olen samaa mieltä numerokilvistä. Turhaa mopoissa, ja näyttää typerältä.

Maalien määrästäkin olen samoilla linjoilla, eli kahta väriä ja siihen päälle voi kiillotella osia, jos se yleiseen tyyliin sopii. Tällainen mielipide itsellä.

Re: Mopojen tuunaus

19.7.2013 22:27

Numerokilven kanssa pitää laittaa joku pienempi, monesti E-hyväksymätön valo joten poliisin huomio ainakin kiinnittyy varmemmin. Se tekee myös yleensä moposta vähän ruoskan oloisen. Tuo Orion on yksinkertaisen siisti, maski ei kyllä oo omaan silmään kyllä yhtään mutta muuten en keksi mitään muutettavaa.

Re: Mopojen tuunaus

26.7.2013 19:26

Mitä mieltä ootte että millä väreillä fättis peugeot evo 3? Ajattelin että kultaset kiinnikkeet ja musta tanko. Vai toisinpäin? En viitti kuitenkaa laittaa kultaseks molempii ku saattaa näyttää vähän tuhmält.

Re: Mopojen tuunaus

28.7.2013 17:04

Mitäs mieltä porukka on tämmösestä :) suunnitteilla ois maalata jarrulevyjen keskiöt mustaksi ja musta takaratas. Voi antaa ehotuksia :D
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 123921.jpg
http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... 123805.jpg

Re: Mopojen tuunaus

28.7.2013 22:09

Naapuri: Minä laittsin kultasen tangon, ja mustat kiinnikkeet.

Detsonni: ei muuta valitettavaa, kuin tuo tanko. Mielestäni ei sovi, kun muuten ei mopossa ole kultaista. Vaihda tanko valkoiseksi, niin tulee nättiä. Omasta mielestäni, ei maksa vaivaa alkaa maalata jarrulevyjen keskiöitä, ja takaratasta. Varsinkin, jos maalaat mustaksi, niin kontrasti ei ole koin iso alkuperäisen rinnalla.

Re: Mopojen tuunaus

29.7.2013 1:01

Meinasinki aluksi valkoista tankoa mutta omasta mielestä se ois näyttäny vähän tylsältä :D ainaki vielä näyttää omaan silmään ihan nätiltä kultaisella tangolla, mustan takarattaan meinasin ostaa suoraan ku 60 vaihtuu 53 ja keskiöt meinasin maalata sen takia koska taka levyn pinnalla on vähäsen ruostetta niin ois tarkoitus saaha piiloon :D kultaset ketjut oottais mutta nehä ei kovin kauaa kultasina pysy :lol: :s toistenki mielipiteitä kaivataan ;)

Re: Mopojen tuunaus

29.7.2013 1:09

Kyllä miusta ainaki sopii toi kultane tanko toho, vois vielä olla kultaset kiinnikkeetkin. ;) Mut toi peili ei oikee iske, joku alakauttane peili vois sopii? Ja toi koro on jo liian iso, takahaarukkakin on ihan törkeessä kulmassa. :|