Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

19.11.2010 0:55

Topsa15 kirjoitti:Kyllä saa :D Ihmettelen vaan vähän sitä sytytysennakkoa että muuttuis isommalle pytylle :s koska eihän siellä kuiteskaan iskunpituus vaihdu ollenkaan ellei rupee erilaista kampiakselia vaihtaan? :)

Eeikun jos se tarttis suuremman ennakon :D Mutta joo, staattori paskana.. Toisen kerran kuukauden sisään. Vika luultavasti siinä että päässyt kosteutta ja kaikkea paskaa sinne.

19.11.2010 16:56

hmm
Itsellä meni entisestä gilerasta kerran vaan paskaksi,tässä ei ole mennyt vielä kertaakaan vaikka on ollut se sähköstartin aukko aukinaisena ja ajanut vesisateella :D

Sisää ajo tuol gassul!

19.11.2010 22:13

Ei oo ohjekirjoi itel ja ahvala ei halua kertoo sissän ajon määrää ja millä osilla.Että kerto kaas mite tuo sisää ajo menee.

20.11.2010 1:25

gäs gäs kirjoitti:Ei oo ohjekirjoi itel ja ahvala ei halua kertoo sissän ajon määrää ja millä osilla.Että kerto kaas mite tuo sisää ajo menee.

Ajat 500km rauhallista ajoa ettet huudata kauheasti tai revitä ja sitten voitelua pitäisi sisään ajon ajaksi hitusen lisätä :)

20.11.2010 14:21

Uudella sylinterillä ja männällä se 500km, pelkällä uudella männällä sitten se 100-200km.
Lämmitys ennen ajoa,normaalia ajoa ettei mitään mummokierroksia eikä mitään huudatusta pitkään.

21.11.2010 21:28

Mikäs kiksi tähän laitteeseen sopii? AM6 ja Tunturin morinin käy kai. Jos jollain myydä halpaa kiksiä tai sitä gasgasin kiksin alaosaa niin voin ostaa...

21.11.2010 22:24

Ku tuo gassu nyt leipo ja oon tosiaan männä laakereinee vaihtanu ni epäilen että öljy pumppu ois paskana koaska tulppa on sin täysin valkoinen että mites saisin nopeasti selville onko se tosiaan paskana en viitsisi enää hirveesti työtunteja koneen ääres puhertaa niitä kun on muutama tullut 3 vuoden aikana!

21.11.2010 22:59

Avaa se mangneeton koppa, siinä on se pumppu oikealla ylhäällä. Se on kahdella kuusiokolo ruuvilla kiinni. Otat öljyletkun ja vaijerin veke, sitten ruuvaat ne kuusiokolot auki ja alat tutkimaan pumppua. Koitat esim pyörittää sitä jollain: pihdit yms. Voit vaikka purkaa ja putsata sen. Kannataa myös tutkia öljyletkut ja se vaijerin kunto.

21.11.2010 23:47

katotaa tos viikoloppuna jos näil selviäis et ei pitäs uutta ostaa taikka ruveta seostaa bensa sekaa -.-

22.11.2010 8:39

Varmintahan se olis sekotella bensan sekaan mutta eihän se niin mukavaa oo kantaa aina jtn pientä öljypöttiä... Itte revin pumpun pois, kun rupes tiputtamaan öljyä melko reippaasti ja tiedossa oli että laitan 70cc pytyn ja eri kaasarin kiinni.

Tosiaan, sitä pumppua on vähän hankala testata kun sieltä tulee niin hitaasti sitä öljyä. Voihan se tulppa olla valkonen liian laihan seoksenkin takia, ettei välttämättä johdu öljystä.

26.11.2010 19:48

Kivasti tuli kierrosherkkyyttä 17,5mm kaasarilla =D äänetki vähä paremmat,huippuja en oo vielä päässy testaamaa =D nyt voiki laittaa pienemmän takarattaan jos väännöt on lisääntyny himpun =D Ainut miinus on että imukaula on vielä sisähalkasialtaan se 15mm =/ noo näytin vähä viilaa sille nii taitaa olla nyt 16mm :D

18.12.2010 14:17

Mikäköhän tuossa kytkimessä on kun ei toimi...Kun kytkintä painaa nii se tuntuu ihan hyvältä, mutta se ei vaan toimi:(

22.12.2010 13:10

kytkin ilmattu?

23.12.2010 0:54

no tottakai:D

10.1.2011 10:49

Kellään tietoa moottorin imukaulan pulttijaosta? Olisin tekemässä imukaulaa paremmalle kaasarille, vai sopiiko toi lortto PHBG vakio imukaulaan?