Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

8.4.2011 21:07

Lauri* kirjoitti:http://www.dirtbike.fi/high-performance-fork-p-20839.html tuo on aika perus keula öljy, mut halvemmalakin saa.

Biltemasta saa 10w keulaöljyä 6e/l


okei,thanks! eli 5w tai 10w keulaöljyä :P paljokos tuonne pumppuihin menee? että riittääkö litra? mulla ei oo hajukaan paljo tonne menis/mihin asti pitäää täyttää...???

ööliä

9.4.2011 19:17

käykö derbin vaihteistoon Valvoline 20W50 4T 1l synt sitä kehutaan näin. "Synteettispohjainen 20W-50 moottoriöljy. Suojaa tehokkaasti moottoria ja vaihteistoa, erikoiskoostumus märkäkytkimille. Täyttää vaatimukset API SG, JASO MA." ja johtuuko muuten öljystä se että kylmänä ei kytkin irrota?

9.4.2011 21:13

kyllähän toi askiin pitäis sopia. ja johtuu juu öljyistä ;)

10.4.2011 0:18

Aika paksua soossia 20W-50, kuitenkin suosituksena yleensä on 10W-30 tai 10W-40..

10.4.2011 11:18

kossusukka kirjoitti:Aika paksua soossia 20W-50, kuitenkin suosituksena yleensä on 10W-30 tai 10W-40..

minähi mietin tota että on kyllä paksua öljyä mutta ei se kesällä haittaa mutta talvella saapi olla kyllä sitte löysempää :)

10.4.2011 14:09

Itellä toimi teboilin superbike 15w 50 paremmi ku suositeltu 10w40, vai mikä 10w olikaa minarellis :lol:

En sit tiiä tost 20w mut eiköhä se pelaa.

15.4.2011 16:37

automaattivaihteistoöljyt on aika jäykkii....Voiks ne vaikuttaa mopon tehoihin?

15.4.2011 19:26

eipä se nyt kyllä mitenkään tehoissa näy. vähän kankeampi vaan vaihtaa(varsinkin kylmänä)

17.4.2011 21:29

Kokemuksia motulin transoilista? sae10w-30 ja API GL4 ja kytkinaineistettua, onko synteettistä vai mineraalipohjaista, mites toimii talven pakkasilla?

17.4.2011 21:35

Täyssynteettistä, sitä itse käytän kaikessa, myös muiden pyöriä huollettaessa sitä laitan lootaan, ellei valmistaja ole antanut jotain erikoisempia suosituksia. Itse tykkään erinomaisesti, talvella pysyy löysänä eikä jähmety pahemmin, toimii kuten pitää jne. Itse sitä fanitan, en tiedä miksi. Mutta se toimii, seon täyssynteettistä, siinä on kytkinlisäaineet ja jäykkyys on juuri sopiva.

17.4.2011 21:41

kossusukka kirjoitti:Täyssynteettistä, sitä itse käytän kaikessa, myös muiden pyöriä huollettaessa sitä laitan lootaan, ellei valmistaja ole antanut jotain erikoisempia suosituksia. Itse tykkään erinomaisesti, talvella pysyy löysänä eikä jähmety pahemmin, toimii kuten pitää jne. Itse sitä fanitan, en tiedä miksi. Mutta se toimii, seon täyssynteettistä, siinä on kytkinlisäaineet ja jäykkyys on juuri sopiva.

Selvä, olin itse lukevinani jostain netistä, että olisi ollut mineraalipohjaista, ja jokin expert malli vain täyssynteettistä. Mutta hyvä näin, tätä siis lootaan. Kiitos nopeasta selvennyksestä!

18.4.2011 14:08

http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcy ... prod/47433 mineraaliaha tuo on :eek:
Itellä on tuolla ulkonaki 2 purkkia tota ja mineral lukee kummassaki.

Helvetin hyvää kamaa toi kyl on ja toimi -30 pakkasillaki moitteetta.

18.4.2011 15:37

Wut :eek: Pakko sanoa että kappas perkele. :D Niin pirun elävästi muistanut että fully synthetic siinä olisi takaetiketissä lukenut mutta mutta...

Jännä yllätys monien kymmenien käytettyjen öljypöniköiden jälkeen, että noinkin olennaisen asian jostain kummasta olen vain väärin jossainkohtaa ymmärtänyt tms..

18.4.2011 17:04

LaneKit kirjoitti:http://www.sportsbikeshop.co.uk/motorcycle_parts/content_prod/47433 mineraaliaha tuo on :eek:
Itellä on tuolla ulkonaki 2 purkkia tota ja mineral lukee kummassaki.

Helvetin hyvää kamaa toi kyl on ja toimi -30 pakkasillaki moitteetta.

Tossa sivulla taas lukee että gearboxes WITHOUT wet clutches, eihän se niin ole :D Jossain kyllä myös kirjotetaan että tuo on synteettistä, mene ja tiedä sitten.. Mun purkissa ei lue onko mineraali vai synteettispohjaista, eikä myöskään lue tota 2t gearbox oil tossa edessä, ainostaan että motorcycle gearbox oil ja takana lukee sitten 2t.

18.4.2011 20:10

Tos lukee et "For gearboxes without wet clutches, use gear 300, motylgear or gearbox." ;) Ja tolle et mineraaliöljy joka sopii märkäkytkimellisii 2t vaihelootii. Motonetis tota myytii kans itelle mineraalina.

No erehyksii sattuu kaikille, kaverilla on kotona vähä ton olone motulin loota jos on täyssynteettistä vaihteistoöljyä.