Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

28.3.2011 18:57

Saisko jotain perusteluja että miks just täyssynteettistä? Ku jostai muistan lukeneeni että joku on käyttänyt tuota mineraaliöljyäkin?

28.3.2011 21:01

sifti kirjoitti:Saisko jotain perusteluja että miks just täyssynteettistä? Ku jostai muistan lukeneeni että joku on käyttänyt tuota mineraaliöljyäkin?

Kyllähän se ihan hyvin pelaa mineraalipaskallakin, mutta täyssynteettinen on parempaa vaihteiston kannalta. Ja kytkimen takia kannattas olla viä semmosta öljyä, mikä tarkotettu märkäkyktimille.

28.3.2011 22:19

Eikös tuon castroolin pitäs käydä kytkimellekkin?

28.3.2011 23:14

sifti kirjoitti:Eikös tuon castroolin pitäs käydä kytkimellekkin?

Niin tarkotat ilmesesti Castrolin MTX:ää? Se sopii hyvin märkäkytkimille, eli käy.

Dt 50 -08

29.3.2011 13:48

Tollaseen pitäs saada mahollisimman hyvät öljyt saada kun nyt ajettu näköjää 6k random öljyillä uudesta asti. Täyssynteettistä tietenkin. Mutta mikä viskositeetti 10w-30 vai 10w-40? Pitäs voidella kunnolla vaikka kierrokset nousee sinne 14k paikkeille välillä. Siis viriä löytyy.

29.3.2011 14:39

sifti kirjoitti:Saisko jotain perusteluja että miks just täyssynteettistä? Ku jostai muistan lukeneeni että joku on käyttänyt tuota mineraaliöljyäkin?

Täyssynteettinen kestää pidempään, voitelee paremmin ja kestää esimerkiksi kylmyyttä erittäin huomattavasti paremmin. Mineraalit talvipakkasilla jäätyvät errittäin kohmeisiksi.

29.3.2011 22:20

Jees kiitoksia vastauksisa. Taidan kuitenkin laittaa tuota mineraalia ;) Eiköhän se mopossa luota.

1.4.2011 14:53

Nyt kesän tullessa välttää kyllä. Talvella mineraaliöljyjä joutuu lämmittelemään kauemmin jotta kytkin irrottaa kunnolla. Itellä oli Derbin lootassa Bel-Rayn Gearsaverit, ei ikinä ollu välivapaita tai mitään. Nuilla öljyillä ajoin n. 4000km.

1.4.2011 20:53

Jaa taidanpa sittenkin päätyä tuohon täyssynteettiseen. Tämänhän pitäisi olla oikeaa : http://www.mc-scatter.com/castrol-synth ... 45739.html ? Tuo SAE 75w140 vaan ihmetyttää. Eikös tuon öljyn pitäisi olla 10w40 tai niin tuossa kuvassa ainakin näkyy?

2.4.2011 9:51

Tuo täyssynteettinen on juuri tota 75W-140. Itse viikko sitten ostin ja meinasin käydä vaihtaakkin 10w40 mutta myyjä ainenkin sano että hyvin menee(?) Itteäkin tuo sae ihmetytti. Myyjään luotan aika vahvasti kun on tuttu joka harrastanut about 20 vuotta kaksipyöräisiä ja omistaa tämän yrityksen josta ostin.

Väärä kuva muuten. On erilainen tämä täyssynteettisen purkki.
Viimeksi muokannut Nigo. päivämäärä 2.4.2011 13:33, muokattu yhteensä 1 kerran

2.4.2011 13:26

Viskositeetit menee erilviisii moottori ja lotaöljyis. Itellä on motulin 10w30 ollu lootas, mut joku 75-85w menee iha samalviisii. Saman paksust ne silti on. Ja sil ei oo nii seksuaalist merkitystä, itel oli minarellis 10w30, 40 ja sit viel 15w teboil superbikee. Superbike oli paras, vaik valmistajan suositus on 10w jotain.

8.4.2011 13:24

Mikä olis hyvää ja melko halpaa vaihteisto/kytkinöljyä ja sais monelta huoltikselta? Viritettyyn mopoon

8.4.2011 15:05

no vaihka Teboilin Silver. myös superbike on hyvää.

8.4.2011 16:21

Moi! onpahan öljy tämäkin,eli sitä kysyisin että mitä olette laittaneet paiolin pumppuihin? pitäs ruveta vaihtaa öljyt samalla ku stefat......mopedi -06vm

8.4.2011 16:33

http://www.dirtbike.fi/high-performance ... 20839.html tuo on aika perus keula öljy, mut halvemmalakin saa.

Biltemasta saa 10w keulaöljyä 6e/l