Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

13.1.2014 10:43

Näin yhdestä lähteestä, en sitten itse tiedä:
nopeusittari: Pakollinen 01.01.1984 lähtien käyttöönotetuissa mopoissa
Ja sigma ei kuulemma kelpaa.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

13.1.2014 16:01

kiiwi_h kirjoitti:Paljonko staattorilta pitäisi tulla voltteja, mittasin nii ihteltä tyhjäkäynillä alle 1v sitte ylipuolikaasulla 4v. Valot eivät jaksa palaa kunnolla joten pimeällä ei näe ajaa, tuo staattori toimi hyvin edellisessä koneessa. Lojui jokusen vuojen tallissa ja nyt erikoneessa mutta ei anna tarpeeksi virtaa ? missä voisi olla vika?
E: Kuinka lähellä käämien pitäisi olla magneton sisäpinnasta?


Nyt uus staattori ja se antaa virtaa sen 4v jatkuvaa tyhjäkäynnillä. Se 4v tuli muistaakseni kummastaki johosta staattorilta mitkä liittyy valoon. Takavalo palaa kirkkaasti ja parkki, mutta kun pitkät tai lyhyet laittaa päälle takavalo hiipuu ja etuvalokaa ei jaksa palaa kunnolla.
Kierroksia ku anto nii nousi johonki 5v ja ei vaikuttanu pahemmi valonkirkkauteen. Tossa staattorissa on 2 käämiä se yks mikä liittyy kipinään ja 1 vaan valolle että oisko liia vähä käämejä? Edellisessä oli heti monta käämiä mutta anto siltiki vaa 4v kaasulla..

E: Nyt tota ekaa staattoria koitettiin kaverin koneeseen ja anto semmoset 10-19v. :eek: Miten ihmeessä koneen vaihto voi vaikuttaa virran määrään..
Ois vielä yks staattori jos sitä koittas että antasko se mun koneessa tarpeeksi virtaa..
Viimeksi muokannut kiiwi_h päivämäärä 17.1.2014 1:00, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

13.1.2014 23:42

Raisureikä kirjoitti:Näin yhdestä lähteestä, en sitten itse tiedä:
nopeusittari: Pakollinen 01.01.1984 lähtien käyttöönotetuissa mopoissa
Ja sigma ei kuulemma kelpaa.


Itellä ei ole toiminut yhdessäkään toi mittari kun olen noita mopoja katsastellut, joten en sitten tiiä..

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

12.3.2014 0:01

Hei, mulla ois tollane rajattomaton ducatin cdi-boksi jossa on 4 reikää ja mun tavallisessa on 3 ja kyseessä on derbi xtreme 2010 siis pystynkö pistämään tuon rajottomattoman kiinni?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

18.3.2014 19:56

-
Viimeksi muokannut The JuhiZz1 päivämäärä 29.3.2023 23:07, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

25.3.2014 22:57

Mistä sais sopivaa sähköjohtoa kun pitäis tehdä sähköt uusiksi?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

26.3.2014 13:57

Ihan mistä vaan? Biltema, motonet, tokmanni, prisma, sähköliikkeet ?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

26.3.2014 23:12

rimpe kirjoitti:Mistä sais sopivaa sähköjohtoa kun pitäis tehdä sähköt uusiksi?

Kaikista varaosaliikkeistä.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

29.3.2014 23:43

Noniin nyt viisaammat kertokaas miten laitan jarruvalon toimimaan omatekemissä sähköissä? Olis tarkoitus tehdä sähköt ton parin sivun takaisen kuvallisen ohjeen mukaan mutta siinä ei muistaakseni jarruvaloa oltu piirretty(?) Mutta kiitos jo etukäteen! :D

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

30.3.2014 14:14

Elikkäs meikkiksen sähkökaaviohan se siellä :D noh vedät akulta johdot jarruvalo katkaisijoille ja niistä yhteen ja takavalon jarruvalo johtoon :D

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

30.3.2014 23:40

Kiitoksia! :D

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

1.4.2014 21:22

Tietääkö kukaan, mistä saa niitä pyöreitä uros ja naaraspuolisia liittimiä, mitä yleensä näissä mopojen sähköissä käytettään, esim takavalossa ?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

1.4.2014 21:39

Ei ne ainakaan tunnu olevan Suomen-yleismallisia, kun meillä kaikki kaupat tyrkyttää suurempikokoisia Abiko-liittimiä. Ehkä ulkomailta saisi tilattua noita, mutta en usko että täältä löytyisi.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

2.4.2014 15:35

olisi tarkoitus vetää 05vm detsiin uudet sähköt ilman akkua niin että saisin etu- ja takavalon ja vilkut toimimaan . mutta en tiedä miten johdot pitää kytkeä jännitteen säätimelle kun akkua ei tule ja mistä välistä pitäisi vetää virta vilkuille?(anteeksi jos ette ymmärtäneet)
kiitos jo etukäteen!

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

20.4.2014 20:38

Mikäköhän vois ola vialla, kun tossa vm. 07 drd racingissa vilkut toimii vaan moottorin ollessa päällä ja sillonkin, kun ne kytkee päälle, niin samalla mittaristo sekoo?