Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

4.4.2011 20:40

btw, mistä vilkut ottaa virran?

4.4.2011 20:41

Eikös monkeyssa ole akku?

4.4.2011 20:52

on kai, ja vielä kiinnityksestä, juottamallako/kolvaamallako kiinnitys hoidetaan?

4.4.2011 20:54

Sillä tulee paras. Jos helpommalla haluat päästä niin käytä Abikoita.

5.4.2011 8:16

Elä nyt ainakaan kahta relettä siihen laita.. Vilkut ottaa virran virtalukon kautta, sieltä tulee releelle, releeltä katkaisijalle ja katkaisijalta vilkuille. Noissa 3-napaisissa releissä siis kaks menee kun laitat sen tuohon johdon väliin (virtalukon ja katkaisijan väliin) ja kolmas menee maahan. ;)

ja ihan tulevaisuuden kannalta en suosittelis juottamaan releeseen, itse olen laittanut abikoilla, jotka olen juottanut hyvin kiinni ja sukka päälle. Kyllä kestää, ja näin releenkin saa vielä joskus irti ilman kolvia...

Btw, jos monkesiin teet, tarvitset luultavasti toisen akun (josset löydä 6V vilkkuja, itse en löytänyt). Tuolla mun galleriassa on mun tekemä sähkökaavio miten itse tein vilkut mankiin. Virran voi ottaa muualtakin kuin vapaavalolta, mutta suosittelen kuitenkin ottamaan niin että käy virtalukon kautta. Ajovaloiltakaan ei välttämättä kannata ottaa koska toimivat vain mopon ollessa käynnissä silloin..

5.4.2011 21:21

Elikkä pitäis saada vaihdettua -05 DT staattori -07 DT sähköihin. Erohan näissä on että pulssianturi on uudemmassa vauhtipyörän ulkopuolella ja vanhemmassa sisäpuolella. Molemmista staattoreista lähtee kyllä 4 johtoa mutta en millään saa selkoa mikä johto menee minnekkin kun vähän erikohdista sitä staattoria näyttäsivät lähtevän, eikä väritkään käy yhteen.. Jos jollakin viisaammalla on tähän neuvoja niin otetaan vastaan!

5.4.2011 22:35

Ei muuten onnistu, jos sinulla on se -07 vauhtiskin. Tai näin itse aika pitkälle epäilisin, ettei onnaa. Senverran runsaasti eroa noissa on.

5.4.2011 22:54

Moro, oon ostamassa Led-vilkkuja -10 Aprilia Sx:ään! 8) Minkä tehoinen vastus niiden seuraksi pitää ostaa? :P 10W vaiko 5W? Miten pystyn tietämään kuinka tehokas vastuksen pitää olla? :|

Tässä vielä noi vilkut! ;) Kiitos!

6.4.2011 8:27

Jos sinulla on ne vakiovilkut tallessa, katso niistä niiden vakiovilkkujen teho. Siis katso kuinka monta wattia yksi vilkun polttimo vakioista vie. Tarkoitus noilla vastuksilla olisi saada se tehonkulutus lähelle alkuperäistä, ettei vilkut vilkuta liian nopeasti tai lopeta toimintaansa kokonaan (ledivilkkujen pienenpienen virrankulutuksen vuoksi).

6.4.2011 15:03

detsonimies kirjoitti:Elikkä pitäis saada vaihdettua -05 DT staattori -07 DT sähköihin. Erohan näissä on että pulssianturi on uudemmassa vauhtipyörän ulkopuolella ja vanhemmassa sisäpuolella. Molemmista staattoreista lähtee kyllä 4 johtoa mutta en millään saa selkoa mikä johto menee minnekkin kun vähän erikohdista sitä staattoria näyttäsivät lähtevän, eikä väritkään käy yhteen.. Jos jollakin viisaammalla on tähän neuvoja niin otetaan vastaan!
Löytyy kyllä siis -05 jammun staattori ja vauhtis. Sen takia haluaisin vaihtaa kun mennyt tuo -07 vauhtipyörä paskaks ja uusi on aika suolaisen hintanen..Käytettynäkään ei ole näkynyt...

6.4.2011 22:49

moro, voisko joku antaa vähä informaatiota kuinka vaikee/helppo homma olis laittaa derbiin penkin alle kajarit?

6.4.2011 22:56

wunder95 kirjoitti:moro, voisko joku antaa vähä informaatiota kuinka vaikee/helppo homma olis laittaa derbiin penkin alle kajarit?

Ostaisin kyllä skootterin mielummin jos poppilaitteet haluaa, koska mopoissa on pieni tila penkin alla ja jos sinne jotkut pikku kajarit sias ei ne sois yhtään paremmin kun sun kännykästä. Ja en usko et saat laitettua sinne penkin alle kajarit, vahvistimen ja jos oot ajatellu vielä soitinta :D

6.4.2011 22:59

Läbä kirjoitti:
wunder95 kirjoitti:moro, voisko joku antaa vähä informaatiota kuinka vaikee/helppo homma olis laittaa derbiin penkin alle kajarit?

Ostaisin kyllä skootterin mielummin jos poppilaitteet haluaa, koska mopoissa on pieni tila penkin alla ja jos sinne jotkut pikku kajarit sias ei ne sois yhtään paremmin kun sun kännykästä. Ja en usko et saat laitettua sinne penkin alle kajarit, vahvistimen ja jos oot ajatellu vielä soitinta :D

meinaan sinne vaa jokku pikkukajarit ja sitte puhelista tai mp3 piuha et saa kuunneltua, ja minen mihkää bensaimuriihi koske pitkällä seipäälläkää! :)

6.4.2011 23:03

Laita napit kypärän alle, niin kuulet ajon aikanaki musiikkia. Mitä hienoa josaki parkkipaikalla "popittaa" pienistä diskanteista jotaki rätisevää musaa. Joka ei ajossa kuulun ollenkaan.

6.4.2011 23:04

Läbä kirjoitti:
wunder95 kirjoitti:moro, voisko joku antaa vähä informaatiota kuinka vaikee/helppo homma olis laittaa derbiin penkin alle kajarit?

Ostaisin kyllä skootterin mielummin jos poppilaitteet haluaa, koska mopoissa on pieni tila penkin alla ja jos sinne jotkut pikku kajarit sias ei ne sois yhtään paremmin kun sun kännykästä. Ja en usko et saat laitettua sinne penkin alle kajarit, vahvistimen ja jos oot ajatellu vielä soitinta :D

Kröhömm! http://www.youtube.com/watch?v=wQwx_4Rd ... re=related !
Mun mielestä ainaki parempi ääni, kun mun luurissa.

E. http://www.youtube.com/watch?v=rBnToSsG ... re=related