Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

1.10.2015 16:38

Noniih yks ledipolttimo onkii tallissa eli sellasta laittaan vaa! :D ja takavaloks tulikii bilteman patterikäyttönen ku sattu hyllyst löytyy :)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

4.10.2015 21:12

Mitenkäs on noi suorat sähköt, mopona detsi 05, mut moottorina uusittu peugeot xp7 vm13.
Vakio sähköt levis käsiin kokonaan, pitäsi siis suorat viritellä
Viritelty siis onkin, yritelty on, vissii on sit peukalo keskellä kämmentä
Ongelmana se, että polttaa samantien etu&takavalon kun käynnistää mopon. On ollu jännitteensäädintä ja vaikka millasta laitosta siel välissä vaan ei tunnu pelittävän. Akku otettu nyt pois. Tupakinsytytin hyvin pelaa kun vetäs etuvalon piuhat siihen, vaa ite etuvalo kärähtää sitten samantie kun piuhat siihen yhdistää.Ja kans ois sellanen että kun ohjaustankoa kääntää oikealle jyrkästi, mopo pätkii ja sammuu. Ottaako joku piuha häikkää vai? :D

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

10.10.2015 20:56

En tiiä onko ihan oikee topicci mut mites ootte laittanu takavilkut kiinni ku ei ole mitään virallista paikkaa niille. Kannattaako vaa taittaa pellinpalat ja pultata ne takahäkkiin tai underiin ja siihen peltiin vilkut kiinni vai onko parempia ratkaisuja?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

11.12.2015 21:14

Onko joku pistänyt flektin toimimaan silleen että saa on/off kytkimellä päälle ja pois.. :| ja selittäis miten se tehdään/mitä siihen tarvii?? Kiitos etukäteen :)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

13.12.2015 20:14

Kaverilla on ainaki vaa akulta virta ja nappi välissä. En tiiä sen tarkemmin mut ei kai se oo ku johtojen välii nappi ja akulta virta :D

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

19.12.2015 21:02

Juu sain ton flektin toimiin katkasimesta... :D
Mitenköhän sellatteen virta katkasimen sais toimiin sillain että olisi virrat päällä virtalukosta ja lähtis mopo käymään, sitten kun painat katkasimen päälle ei enää lähekkään käymään vaikka ois virrat päällä virtalukosta??
Kiitoksia jos joku selittäis idean :s :)

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

29.1.2016 20:00

Oisko kellään kuvaa avatusta zadin virtalukosta kun ei ole mitään tietoa mitkä johdot mihinkin? kun on johdot irronnu.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

31.1.2016 16:40

Käviskö tällanen vilkkurele cpi sm? Pitääkö kykeä jotain johtoja vai liitetäänkö samalla tavalla kun alkuperänen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

25.2.2016 19:52

Voiko joku viisas kertoo, että onnistuuko rieju mrx 08 malliseen mopoon mitenkään tuon tappokatkaisimen laittaminen tai onko joku kätevä patentti jolla voisi välttää mopon käyntiin lähtemisen tarvittaessa?

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

25.2.2016 21:05

Helppo homma, staattorilta tulevaan vihreään johtoon liität johdon joka katkaisijan kautta maihin

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

1.3.2016 20:12

Mistä kannattais lähteä ettimään vikaa kun vilkut ei vilku, vaan palaa. Rele on kunnossa, koska välillä satunnaisesti kuitenkin toimii. Töötti myös temppuilee, liittynee asiaan jollain muotoa. Ei jaksais taas kaikkia sähköjä repiä irti :x

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

16.3.2016 14:33

Terve.
Osaiskos joku auttaa, eli prokektina 4t kiinanskootteri. Ja sähköstartti ja akku yms jo pois karsittu. Ja sähköryypyllinen kaasarikin tullu vaihettua.
Nyt pitäs sitten toimivat sähköt saaha tehtyä että mopo toimis sekä valot pelais. eli polkimesta käyntiin ja napista sammutus. Onko tämä ite raapustama kaavio päin honkia? Sulake ainakin tuli turhan takia piirrettyä. Kuva :idea:

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

25.3.2016 16:00

Mikä mahtaa olla ku bensavalo palaa kokoajan? Anturi vsihdettu eikä auttanu :|

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

25.3.2016 16:33

Olettaisin, että bensa-anturille kun saapuu kaksi johdinta, toinen menee merkkilampulle ja toinen on maadoitettu. Lampulle tulee sitten erikseen johdin jännitettä varten joten anturi maadoittaa merkkivalon kytkeytyesään.
Jos kuitenkin lampulta anturille kulkeutuva johdin on hankautunut esim. runkoa vasten ja eriste rikkoutunut, saa kyseinen johdin maadoituksen ohi anturan ja merkkivalo palaa koko ajan. Yleinen johtimien rikki hankautumisen paikka on lampun takana "ohjausputkea" vasten koska ohjaustangon liike heiluttaa johtosarjaa ja hankaa sitä runkoa vasten. aloittaisin vian etsimisen sieltä. Heiluttamalla johtosarjaa sieltä täältä samalla seuraten lampun palamista yleensä pystyy paikallistamaan viottuneen kohdan melko tarkkaa.

Re: Mopojen sähköt ja omat sähköpatentit #2

1.4.2016 9:25

Jos ostaa uutena tuommosen am6 ducati staattorin nii mitä mikäkin johto tekee :nolo:
Yritin googlettaa ja sain selville että punane vihree ja valkea olis cdi mutta sitten jäi yli pelkkä keltainen ja keltainen ja vihreä samassa liittimessä. Tuo pelkkä keltainen olisi siis valoille virta. Mikä on sitten se KeVi liitin?

http://www.mc-scatter.com/mopojen-osat- ... 47116.html

http://www.apriliaforum.com/forums/show ... ng-diagram

Edit: Myös missä kohti vauhtipyörä ja staattori pitää olla toisiinsa. Kyselen siis siksi koska suunnittelen ducatin sähköjen muokkausta toiseen pyörään.