Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Jarrutopic

14.6.2011 22:12

Joissain moottoripyörissäkin taitaa olla että satulasta toiseen?

Re: Jarrutopic

16.6.2011 0:45

Kun painaa etujarrua niin nestettä tulee näkyviin jarrusatulan saumasta. Kyseessä yamaha dt r. Mikä satula tuossa on ja minkälainen tiiviste tuohon käy?

Re: Jarrutopic

16.6.2011 0:50

Jokaisessa alotusviestissä pitäs lukea että KERRO PYÖRÄN VUOSIMALLI :paha: Mutta katoppa jarrusatulan kylkeen, veikkaan että AJP jarrut. Kato että pultit on kiereällä ja että ilmausnippa on tiukalla. Itellä ei ainakaan takajarrussa ollut tiivistettä välissä, ainoastaan ilmausnipan o-rengas. Ei muutakun purkamaan, ei oo vaikea homma.

Re: Jarrutopic

16.6.2011 1:12

07. On kaikki kiristetty. Crimera lukee jarrunestesäiliössä ja satulassa ainoo mitä huomasin oli a1.

Re: Jarrutopic

16.6.2011 23:32

Ootko ihan varma että luki Crimera. Ettei vaan olis lukenu Grimeca?
E: Ei kyl löytyny googlellakaan mitään...
Viimeksi muokannut MSJD päivämäärä 16.6.2011 23:40, muokattu yhteensä 3 kertaa

Re: Jarrutopic

16.6.2011 23:37

Se on Crimeca, ja kyllä näkemissäni detseissä on crimecaa ollut? Ellen ihan väärässä oo.

Re: Jarrutopic

17.6.2011 2:41

On crimeca. Voiko siitä saumakohdasta yläpuolelta näkyä nestettä kun etujarrua painaa? Miten korjata?

Re: Jarrutopic

17.6.2011 18:08

Todennäköisesti siellä satulan välissä on o-rengas, joka on mennyt paskaksi. Eli ei muuta kun satula auki ja o-rengas vaihtoon. Mulla oli vastaava tilanne niin joiduin laittamaan tiivistemassaa lisäksi.

Re: Jarrutopic

20.6.2011 18:03

noniin sellanen juttu nyt, ostin jarrupalat ja piti normaalisti vaihtaa mutta ei sitten mitenkään onnistunu, toinen mäntä jarrusatulasta on pohjassa ja toinen aika ulkona, kuuluuko olla noin? (molemmat männät liikkuu kokeiltu on eli ei oo jumissa) se toinen ei liiku mitenkään pohjaan niin pitääkö avata ilmausruuvia tai jotain että paineet pääsee pois järjestelmästä jotta toinenkin mäntä menis pohjaan asti? pikaisia vastauksia, mopo siis derbi x-race 06, ajp jarrut =)

Re: Jarrutopic

20.6.2011 21:17

miksei palojen vaihto onnistu vaikka toinen mäntä ulkona? ei sen kyllä kuuluis ulkona olla. esim puristimella tai isoilla papukaijapihdeillä hyvä puristaa se mäntä sisään

Re: Jarrutopic

20.6.2011 23:07

Henkka]] kirjoitti:noniin sellanen juttu nyt, ostin jarrupalat ja piti normaalisti vaihtaa mutta ei sitten mitenkään onnistunu, toinen mäntä jarrusatulasta on pohjassa ja toinen aika ulkona, kuuluuko olla noin? (molemmat männät liikkuu kokeiltu on eli ei oo jumissa) se toinen ei liiku mitenkään pohjaan niin pitääkö avata ilmausruuvia tai jotain että paineet pääsee pois järjestelmästä jotta toinenkin mäntä menis pohjaan asti? pikaisia vastauksia, mopo siis derbi x-race 06, ajp jarrut =)

Avaa jarrusäiliön kansi ja paina ne männät sisään. Voi olla et painat vinoon (kato mäntää sen pitäis olla koko ajan kaikkialta yhtä paljon ulkona.

Re: Jarrutopic

21.6.2011 3:56

Mikähän ku takajarrus ei oo ollenkaa tuntumaa vaan menee heti lukkoon ettei pystyy vain himmaamaan..
Nii ja mopo on Yamaha DT50 -04 jos auttaa ;)

Re: Jarrutopic

22.6.2011 13:00

kiitosta =)

Re: Jarrutopic

23.6.2011 17:59

Elikkä, olisi tuollainen Derbi DRD Racing -05 vuosimallia, ja tuossa on takana AJP jarrut. Koitin tuossa ilmata sitä jarrua niin, että painaa polkimen pohjaan, avaa ilmaruuvin, ilmaruuvi kiinni ja sama toistetaan, ja ei alkanut toimimaan. Sitten kun koitti ilmata niin, että ilmaruuvi on kokonaan auki, niin välillä ilmaruuvin reiästä tuli jarrunestettä pieninä ''suihkauksina'' ja välillä ei lainkaan, ja sitten siitä kuului sellainen imuääni, että se päästi varmaankin ilmaa takaisin jarrujärjestelmään, ja koko aikana oli jarrusäiliön kansi auki. Osaisiko kukaan auttaa?

Re: Jarrutopic

23.6.2011 18:38

Siis ilmaruuvi kiinni ja nestesäiliö auki. Sitten pumppaat jarrua, niin kauan, että tulee paine järjestelmään. Sitten pohjaan jarru -> ilmaruuvia se 1 kierros auki. Sitten ilmaruuvi kiinni ja päästät kahvan ja lisäät nestettä tarvittaessa. Sitten painat taas jonku 5 kertaa ja sitten taas jarru pohjaan ilmaruuvi auki jne. Niin kauan, kuin ilmaruuvista tulee sellasella paineella jarrunestettä ulos, että se lentää ainakin siihen 1m päähän.