Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua jousituksesta

10.7.2012 22:01

Tietääkö kukaan saako t-paloista yleensä ohjausakselia irti ja jos saa niin miten?

Re: Keskustelua jousituksesta

12.7.2012 6:48

nyt kun oon purkamassa nuita pumppuja nii alhaalla on se kuusiokolo pultti nii lähteekö se kokonaan pois vai jääkö pyörimään niinku tyhjää ku mulla aukesi mutta ei lähe pois ja liukuputki ei lähe vetämällä pois?Auttakaa nyt!!!!

Re: Keskustelua jousituksesta

13.7.2012 0:55

paljos öljyy paiolin usdii?

Re: Keskustelua jousituksesta

15.7.2012 3:30

lelle69 kirjoitti:nyt kun oon purkamassa nuita pumppuja nii alhaalla on se kuusiokolo pultti nii lähteekö se kokonaan pois vai jääkö pyörimään niinku tyhjää ku mulla aukesi mutta ei lähe pois ja liukuputki ei lähe vetämällä pois?Auttakaa nyt!!!!

Ei jää pyörimään tyhjää. Käännä pumppu ylösalaisin (niin että pultti on ylöspäin) ja paina iskaria kasaan ja pyöritä sitten pultti auki. Näin se pultin vastakappale ei pyöri pultin mukana. Pultin pitää lähtä irti, muute liukuputkikaa ei lähe.

Paljon menee drd racingin etupumppuihin öljyä?

Re: Keskustelua jousituksesta

19.7.2012 18:50

onkos kukaa vaihtan stefoi/ purkan paiolin USD keulaa?? miten ootte saanu liukuputket irti pumppujen yläosast? ite en saa mitenkä irti.. koitin saada liukuputkist irti sit mihin vanteen ja jarrun saa kii ku siinhä näkyy kierteet ku ottaa pumpun suojien ruuvit irti, mut ei tunnu lähtevän. tarvis nyt vähä jeesii :nolo:

Re: Keskustelua jousituksesta

23.7.2012 11:11

Mistä saa Aprilia rx mopoon linkkujousituksen osia?

Re: Keskustelua jousituksesta

29.7.2012 22:44

mikä ois helpoin tapa kiristää iskaria ku ei tunnu pyörivän millää se kiristysmutteri ja mopona toimii drd racing jossa linkkujousitus.

Re: Keskustelua jousituksesta

13.8.2012 12:47

Mistä sais DRD Prohon koropalan?

Re: Keskustelua jousituksesta

13.8.2012 13:29

DRD Pro:ssa on ilmeisesti linkullinen takajousitus, niin perää saa korotettua lyhyemmillä koiranluilla (mitälie).

Re: Keskustelua jousituksesta

13.8.2012 13:51

Tekeekö joku niitä täällä mototissa tms. vai pitääkö ite ruveta semmosten kanssa pelaileen??

Re: Keskustelua jousituksesta

13.8.2012 17:51

Lattarautaa ja yksi ainoa poranterä, ehkä hitusen viilennystä poranterälle niin se kestää pitempään. Olettaisin että siinä yhdessä koiranluussa on kaks reikää, eli neljän reiän verran joudut porailemaan.

Re: Keskustelua jousituksesta

14.8.2012 18:32

Itsellä on nyt stefat mennyt tuosta Paiolin keulasta ja muistan joskus nähneeni hyvän ohjeen stefojen vaihdolle, mutta nyt en löydä sitä enää. Joten osaisiko joku linkata jonkinlaisen ohjeen kyseiseen operaatioon tai sitten kertoa miten homma suunnilleen menee. Keula on siis Paiolin 36mm, mikä löytyy esim. XPS:stä. Etsin stefoja kaupasta mikä olisi Oulussa niin sopiiko nämä vai pitääkö ostaa tällaiset sopivan kokoisena ja jos pitää, niin osaisiko joku kertoa oikean koon?

Re: Keskustelua jousituksesta

16.8.2012 19:51

Gogge kirjoitti:^Eturengas pois, pumput t-paloista irti. Sitten se kuusiokolo vaan auki sieltä pumppujen pohjasta, öljyt valuu siitä pois, ja nyt liukuputket lähtee vetämällä irti pumpuista. Sieltä liukuputkien päästä pitäs löytyä holkit, jotka hyvin usein saa kerätä lattialta, joten kannattaa vähän kattoa + kerätä ne talteen. Sitten vaan pölysuojat irti, stefa pitäs näkyä nyt, sen päällä on usein semmonen metallirinkula, se vaan irti, ja sitten nyhtämään stefaa irti, jollain ruuvimeisselillä tmv. pitäs saada kammettua pois. Sitten vaan uusi stefa paikoilleen, metallirinkula päälle, pölysuoja paikoilleen ja öljyä stefalle. Holkit paikoilleen ja liukuputket pumppuihin, tämän jälkeen vaan valuttaa uudet öljyt sisään samasta reiästä mistä ne poiskin valutettiin.. Sitten vaan kuusiokolo kiinni, pumput t-paloihin, rengas paikoilleen ja baanalle!

Ja yksi stefan mitta on ainakin sitten se 36mm.. eli 36*x*x. Ite ostasin arieten stefat, on ainakin laadukkaat, sparelta löytyy.. eikös se oulussa ole?

Mitenkäs, kun öljyt ja stefat vaihdoin ite, ja kasasin, kaiken oikein jne, mutta miks tuo keula jää "jumiin" eli joustaa normaalisti, mutta sitten ei aina oikein halua nousta ylös..?! Eli paluu vaimennuksessa jotain häikkää..? Vai jumiiko ne liukuputket vaan jotenkin? Ennenkuin putket laitoin kiinni, niin testasin vielä, ja hyvin tuntui pelaavan..

Re: Keskustelua jousituksesta

17.8.2012 8:37

Juu kiitokset. Eli varmaan nämä käyvät, kun mitoista en ole varma eikä oikein huvittaisi alkaa purkamaan pumppuja etukäteen, kun ei ole vielä tiloja, mutta sitten voisi vaihtaa heti kun tulee tilaa autotalliin.

Edit: vielä ne perinteiset kysymykset, eli minkä viskositeettistä öljyä kannattaisi laittaa ja kuinka paljon sitä laitetaan per pumppu?

Re: Keskustelua jousituksesta

17.8.2012 15:17

Joko jollakin olisi kokemuksia tosta motomasterin kaasuiskarista?