Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua jousituksesta

22.12.2013 18:43

Elikkä nyt olis sitte tarkoitus vaihtaa riejun keulaan öljyt ku on tullu nii löysäks et mitä tökööttii sinne kannattais laittaa jos haluu semmosen aika kireen keulan?

Re: Keskustelua jousituksesta

22.12.2013 19:28

Haarukkaöljyä. Motonetistä ainakin löytyy erilaisia öljyjä, mutta öljyn määrälläkin pystyy säätämään jäykkyyttä.

Re: Keskustelua jousituksesta

22.12.2013 22:02

teboilin hydrauliikkaöljykin käy mainiosti

Re: Keskustelua jousituksesta

7.2.2014 14:13

Mitenköhän onnistus tommosen YZ 125 USD keulan stefojen vaihto? paljon öljyä putkiin vai pitääkö muka vain toiseen laittaa öljyä? vuosimallista ei tietoa mut semmone hopeinen kromisilla t-paloilla jonku näköset säätönamiskatki on tasapää meisselille :lol:

Re: Keskustelua jousituksesta

7.2.2014 20:53

Tää on mopopuoli, käyppä kysymässä tuolta MX-puolelta.

Re: Keskustelua jousituksesta

14.2.2014 15:04

Ostin tollasen aprilia mx 50 keulan, mutta ylätpalan reikä mihin emäakseli tulee, niin on pari milliä akselia pienempi?
Pitäskö koittaa lämmittää sitä tpalaa niin helvetisti ja sitten kattoo jos akseli uppois sinne? Kokeilemallahan se selviäis, mutta ei oo vehkeitä semmoseen.

Re: Keskustelua jousituksesta

25.2.2014 22:46

Onko kukaan kiinittäny huomiota nuihin iskareihin joissa on keltanen jousi ( ainakin vm. 2009) rabasassa on sellanen. Itselläni iskari ei jousta milliäkään ja mopo on sen takia ärsyttävä ajettava. Olen kiinittäny huomiota, että kavereilla sama jousi on enimmäkseen toisin päin. Itsellänikin teksti lukee iskarissa ylösalaisin ja kaiken järjen mukaan sen kuuluisi olla toisin päin. Iskari ei kuitenkaan mene mopoon toisinpäin, koska iskarin toinen kiinityskohta on liian iso takahaarukan kiinityskohtaan. Ei taida olla väliä vaikka pajoittaisi iskarin toisinpäin.

Onko nämäkin sellasia, että osa on maanantai malleja ja samanikäsissä mopoissa iskareita on molemmin päin kiinni. ( huomatkaa, että itselläni iskaria ei saa kuin toisinpäin ellei pajoita iskaria tai takahaarukan kiinityskohtaa..)

Re: Keskustelua jousituksesta

26.2.2014 14:33

Siis keltanen Derbin normi iskari? Ainahan niissä on vähän eroja, toisilla kestää hyvin ja toisilla jo uutena hajalla / ei jousta. Tuskin käyvät toisin päin kiinni, ainakin yläosa taisi olla paksumpi omassa '10 Apikassa.

Re: Keskustelua jousituksesta

27.2.2014 0:46

Onko ihan normaalia että yhden pumpun saa käsin ihan kasaan painettua ja toista ei sitten saa melkeen yhtään joustettua? Eli siis mopomäxän usd. Pitäskö siihen pumppuun mikä menee ihan kasaan vaikka lisäillä jtn öljyä?

Re: Keskustelua jousituksesta

27.2.2014 0:52

Ihan normaalia USD-keulassa.

Re: Keskustelua jousituksesta

5.4.2014 21:42

Eli mulla on mopos kiinni showan usd keula.Oon aiva pihalla et mistä sinne laitetaan öljyt ja mistä otetaan öljyt pois?

Re: Keskustelua jousituksesta

6.4.2014 15:48

onks toi drd:n alumiininen takahaarukka yhtään pidempi vrt. tavalliseen derbin haarukkaan?

jos joltain löytyy esim. pösö xps tms., niin olisin kiitollinen, jos sais jotain mittoja sen haarukasta. :)

olis hakusessa n. 5-6cm pidempi takahaarukka derbiin... eikä viitsis alkaa pidentämään tuota vakiohaarukkaa. liikaa riskejä, että epäonnistuu. (ainakin minun käsissäni!)

Paioli USD 41mm iskarin öljymäärä

22.4.2014 19:35

Paljonko menee Paioli USD 41mm iskariin öljyä ja kummasta päästä
sitä lisätään, ylä vai alapäästä? Pitääkö erikseen jotenkin ilmata kun on lisännyt öljyä? (Moponi on Derbi DRD PRO SM vm.2013.)
Mistään ei tunnu löytyvän tietoa..... :x

Re: Keskustelua jousituksesta

6.6.2014 16:30

mites nää showan 35mm usd tikut kusee, kun stefat vaihdoin niin ensiksi liika öljy tuli heti stefojen välistä pihalle molemmista tämän jälkeen pysyi kaksi viikkoa öljyt keulassa jonkajälkeen stefat rupes räkii kaikki öljyt pihalle. siis keulassa ei ole tällähetkellä yhtään öljyä. renkaan ku asentaa yläasentoon niin tuntuuku joku hakais lekalla tankoon. vakiona tossa oli 2-huuliset stefat ja moottoripyöräliikkeessä mulle myytiin 1-huuliset stefat, että johtuisko siitä? Liukuputkissa pieniä jälkiä joita kiillottelin 1200 paperilla ennen entisiä stefoja eli ei niistä pitäs olla kiinni ainakaan kun ei edes kynnellä tunnu.Onko keula entinen keulimista varten ellei halua ostaa jokaviikko öljyjä ja stefoja?

Re: Keskustelua jousituksesta

7.6.2014 10:03

Väärät stefat, öljytiivisteet ovat lähes poikkeuksetta tuplahuulella ja pölytiiviste yhdellä, joten olet ilmeisesti saanut sellaiset.