Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Rabasa

4.2.2015 23:37

.
Viimeksi muokannut ylihessu päivämäärä 10.10.2015 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Rabasa

5.2.2015 0:24

Mitä tässä tarkoittaa "tappiin viritetty"? :D Kokonaan tyhjä vai?

Tyhjän vakioputken ei kyllä pitäisi olla kovin yläkiertoinen, oisko säädöt pielessä että alaväännöt puuttuu sen takia?

En kyllä tiedä sitten mikä siinä yläkiertoisuudessa on ongelma (varsinkaan kun en usko että vakioputki olisi joku TK yhtäkkiä), mutta hitsaa vaikka hukkaputki takaisin niin muuttuu väännöt :D

Re: Rabasa

5.2.2015 10:42

.
Viimeksi muokannut ylihessu päivämäärä 10.10.2015 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Rabasa

5.2.2015 18:43

Omalla kohdalla alavääntöjen paskuus on johtunut laihalla käymisestä. Itse olen huomannut, että jos esim. Pipercrossi on viritetty suoraan sen vakioputsarin letkuun kiinni, niin sitä saa ns. tukittua laittamalla letkua pidemälle piperin sisään. Röpeltääkö se alakierroksilla? Entä miten lähtee kylmältä koneelta käyntiin?

Re: Rabasa

10.2.2015 21:28

Hoi!
Elikkäs olis nyt tarkotus tilailla uusi mäntä gileraan niin kannattaisko ottaa se A koko(sama koko kun vakio?) vai isompi valmistajalta Vertex?

Ja samalla ajattelin neulalaakerin vaihtaa niin olisiko jollain antaa mitat sille.
Mopo siis Gilera smt 2010 eli um rabasan koneella

Re: Rabasa

10.2.2015 21:44

Vähän vois sitä oma-aloitteisuutta löytyä.. :roll:
Google

Vie sylinteri mitattavaksi mp-liikkeeseen ja sano, että tilaavat / antavat sopivan kokoisen männän.

Re: Rabasa

14.2.2015 17:27

morjesta! mikäs letku sieltä syyläristä päin tulee derbin ilmanputsarin koteloon? ei oikei itelle sano mitään :s ja voiko sen vain tukkia syyläri päästä kun meinasin vakio putsarin vaihtaa vapaasti virtaavaan?

Re: Rabasa

14.2.2015 18:38

Ei sieltä kyllä mitää letkua pitäis syyläristä ilmanputsarikoteloon tulla?

Re: Rabasa

14.2.2015 20:20

se siis tulee mopon vasemmalta puolelta, en tiedä mitä osaa se on mutta se letku siis tulee siitä paisuntasäiliön vierestä? :roll:

Re: Rabasa

14.2.2015 20:31

Ilmanputsarikoteloon ei mee muuta kiinni kun kumitötterö kaasarista.Laita kuvaa siitä niin helpompi tietää.

Re: Rabasa

14.2.2015 22:20

Juu huomenna tulee kuvaa jos se sit siitä selviäis :D

Re: Rabasa

14.2.2015 22:25

Tarkoitatko mahdollisesti sitä katalysaattorin venttiilivehjettä, josta menee yksi letku pakoputken alussa olevaan ohueen putkeen ja toinen sinne ilmanputsarin alle kiinni?

Re: Rabasa

15.2.2015 15:49

Niinkuin Make tuossa yllä sanoi, se laite on katalysaattorin hapetin, joka on edessä rungon vasemmalla puolella. Pakoputkesta lähtee ohut putki, josta tulee letku sellaiselle tulitikkuaskin kokoiselle venttiilille ja siitä letku ilmanputsarille.

Eli jos vaihdat ilmanputsarin, tuki tuo letku ilmanputsarin päästä. Vaihtoehtoisesti voit repiä koko systeemin letkuineen irti ja puristaa alkukäyrästä lähtevän ohuen putken vaikka ruuvipenkissä kasaan.

Re: Rabasa

16.2.2015 22:00

mites kun en saa tuota kuvaa liitettyä kun se valittaa että on liian suuri tiedosto? :eek:

Re: Rabasa

19.2.2015 15:28

um rabasan konerempan yhteydessä kävi semmottii että vaihteet ei mene päälle ja kaikki vaihelaatikon rattaat eivät pyöri kun pyörittää vetoakselin toisesta päästä. Vaihtestoa en ole irrottanut lohkosta eli kaikki palikat on tallella siirtäjiä ja holkkeja myöten! Samalla huomasin että joissakin vaihderattaissa on jonkinsortit holkit tai levikkeet joiden pitäisi ilmeisesti ottaa kiinni taaempana olevaan rattaaseen ja näin saada pyörimään kaikki rattaat yms... eli joku asiasta tietävä voi kertoa että mikä mättää :(