Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Rabasa

19.1.2015 0:26

Sori tätä kysymyksien tulvaa :D mutta kannattaako tehoputken kanssa laittaa jäykemmät kytkinjouset? Jos kannattaa niin mitkä?

Re: Rabasa

19.1.2015 10:45

Kyl ne vakiot kestää jos ei oo ajettu mitään 15-20tkm , itellä meni kytkinlevyt pelkällä teharilla kun oli ajettu 15tkm , ois ne kestäny enemmän mut luistatin kytkintä jatkuvasti niin kuluu nopeammin

Re: Rabasa

19.1.2015 21:09

Hei. Käykö tämä pakoputki aprilia sx:sään. 2014vuoden malliin. Kauppa ei vastaa viesteihini.
http://www.moposport.fi/tehoputkisarja- ... r-metrakit

Re: Rabasa

20.1.2015 15:52

Ledinauha kirjoitti:DT:n putkihan ei ole kyllä nähnytkään Derbin putkea

Mitoiltaan ainakin vielä noin 5 vuotta sitten Derbin (ja siten myös Aprilian ja Gileran) Metrakit vastasi mitoiltaan täysin Yamaha DT:n Metrakittiä. Sitä sitten ihmeteltiinkin mitan kanssa jonkun verrankin, mutta näin se oli. Voi olla, että putket on sen jälkeen muuttuneetkin, että mitoitus olisi Rabasan/Piaggion moottorille sopivaksi tehty.

Mutta alunperin putken, sekä putken osioiden pituudet, halkaisijat sekä laajenemiskulmat olivat identtiset, vain hitsaukset oli tehty eri asentoihin, jotta putki kuhunkin mopoon sopi muodoltaan.
bordias kirjoitti:Sori tätä kysymyksien tulvaa :D mutta kannattaako tehoputken kanssa laittaa jäykemmät kytkinjouset? Jos kannattaa niin mitkä?

Ei pelkän tehoputken kanssa tarvitse vaihtaa, ellei sitten huomaa ajossa kytkimen luistavan. Silloinkin todennäköisemmin kytkinlevyt vain alkavat olla loppu.

Re: Rabasa

20.1.2015 19:20

Juu nyt meni multa putket sekasin, ajattelin että tarkoitit vakioputkia.

Kaikkihan noista kaupan tehareista on tosiaan tusinakamaa, osaa tehdään vain yhtä mallia ja mukana tulevilla kilkkeillä sen saa sitten käymään joka vehkeeseen. Enox ainakin tietääkseni tälläinen. Paloista hitsatut putket on tosiaan kasattu vain eri kulmiin jotta on saatu sopimaan, mutta mitoituksiltaan ovat kyllä identtiset.

:)

Re: Rabasa

21.1.2015 9:57

Mites muuten. Maassa tehoputket tehdään?
Edit. Tarkoitin siis että missähän maassa tehoputket tehdään?
Viimeksi muokannut bordias päivämäärä 21.1.2015 11:57, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Rabasa

21.1.2015 11:04

Että mitä? Nyt meni kyllä ohi,panostappas seuraavalla kerralla hieman enemmän viestisi selkeyteen.

Re: Rabasa

21.1.2015 16:06

bordias kirjoitti:Mites muuten. Maassa tehoputket tehdään?
Edit. Tarkoitin siis että missähän maassa tehoputket tehdään?

Riippuu putkesta

Re: Rabasa

23.1.2015 0:11

Moro, tietäskö kukaan miten uudenmallin rabasan kytkimen ne merkinnät menee? Mihin suuntaan kuulus laittaa? :eek: (kytkinkello, kytkimen keskiö ja painelevy) :roll:

Re: Rabasa

27.1.2015 18:20

Pitäis ottaa tuo öljypumppu pois kun pyörii nyt letkun tukittuina (ei kuivana kuitenkaan) että ei kärsisi ja saisi tuorevoitelun tarvittaessa takas. Eli mitä kehittelen peitelevyksi siihen?

Re: Rabasa

28.1.2015 1:38

Miksi se pitää alunperinkään poistaa?

Alumiinista tai vaikka lattaraudasta taiteilee levyn, itse poistin rattaan kytkinkopan puolelta ni voi jättää koskematta muuten. Itse poistin sillä öljytankille ei ollut enää tilaa, ei kannata turhaan irrottaa. ;)

Re: Rabasa

28.1.2015 12:23

Öljytankki on jo pois koska toi kivaa lisätilaa ja pumppu pyörii nyt letkun tukittuina, eli öljyä siellä on mutta se ei pääse liikkumaan. Tuo ei siis omaan korvaan kuulosta terveelliseltä, ja sen takia meinasin että ottaa pois niin saa tuleville omistajille tarvittaessa takaisin :D

Mutta joo, alan siihen peitelevyä taiteilemaan!

Re: Rabasa

2.2.2015 19:29

Kertokaas asiasta tietävät että miten saan helpoiten autotallivehkeillä kampuran ja vetoakselin laakerit irti lohkoista?

Re: Rabasa

2.2.2015 20:42

Lämmitä lohkoa kuumailmapuhaltimella

Re: Rabasa

2.2.2015 21:21

Otat jonku tapi ja hakkaat vasaralla tappia apuna käyttäen ne pois. Itellä ainaki lähti tollai yhellä lyännil