Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Rabasa

30.3.2017 17:01

gilsuu kirjoitti:Moro!

Mahtaakohan kukaan tietää, että paljonko Ducatin sähköt antaa kiertää Derbissä?


En oo varma mut jtn yli 11k

Re: Rabasa

21.4.2017 21:41

Hei! Onnistuuko ulomman kytkinkruunun korjaus jos on hitsannut holkkiin kiinni? Jos, niin vinkkiä korjausmenetelmästä otetaan vastaan ;)

Re: Rabasa

21.4.2017 21:47

En usko että onnistuu ainakaan kotikeinoin. Melkein suosittelen suosiolla etsimään ehjän käytetyn kruunun jostain tilalle.

Re: Rabasa

21.4.2017 21:53

Ok. Kiitos vastauksesta. Pitää vielä tutkia asiaa.. jos sorvissa yrittäisi? Ei mitään hajua mitä siellä on vastassa, joten koko sorvausidea saattaa olla tekemätön paikka :D

Re: Rabasa

27.4.2017 19:29

morjes mototin väki.
En löytänyt järkevää topiccia tälle kysymykselle joten kysytään vaikkapa täällä..
rupesin siis tuossa mietiskelemään kun olen änkemässä derbi sendan (e50b0) moottoria cpi.n runkoon haittaako jos kone on hieman etukenossa.?

Re: Rabasa

23.5.2017 20:11

Oli suunnitelmissa vaihtaa sylinteri tehokkaampaan lähiaikoina, mutta taisikin tulla vähän isompi remontti nyt samalla. Tänään tuli koitettua huippuja ja ihmettelin että täristääpä paljon yläkiekoilla. No pääsin sit kotiin ja otin magneetonkopan irti ja kappas magneetosta koittaessa petareissa tuntus olevan klappia. Outoa kyllä että tyhjäkäynnillä ja keskikierroksilla ei täristä juurikaan, luulisi että täristäisi koko kierrosalueella kun kuitenkin suht selvästi klappia tuntu olevan. Nyt tärrää suht reilusti about 9000-12000 mutta muuten ei oikeastaan ollenkaan.

Mutta varmaan olis nyt sit parempi samalla vaihtaa kampura johonkin parempaan. Eli mitäs kampuraa suosittelette UM rabasaan johon tulossa joku semilaiska 80cc sylinteri (malossi mhr replica/athena 80 racing/ Airsal 80 racing )?

Re: Rabasa

2.6.2017 21:10

Nyt olisi viikonloppuna laakeriremppaa koneelle tarkoitus tehdä ni kannattaako laittaa petareiksi koyon C3 vai derbin "vakio" C4?

80 Malossi MHR replica tulossa sylinteriksi ni mikään älyttömän korkealle kiertävä kone ei siis ole tulossa. Vähän ihmetyttää minkä takia derbissä on vakiona C4 laakerit kun eikös nuo ole enemmänkin kisakäyttöön/korkealle kiertäviin koneisiin?

Re: Rabasa

2.6.2017 21:33

Kampiakselin sovite tiukempi laakerin sisäkooliin, ja Derbillä todenneet sitten C4 välyksellisen laakerin ilmeisesti sopivaksi.

Vaan on niissä toiminut C3 ihan hyvin, vaikka kampiakseli olisikin ollut turhankin tiukalla sovitteella..

Paras olisi hioa vesihiomapaperin kanssa kampiakselin laakerikauloja sen verran, että menee käsin painamalla / kevyellä naputtelulla kiinni.
Ja sitte C3 välykselliset laakerit.

6204/C3 laakereita on käytetty lähemmäs 16krpm kiertävissä n. 50cc moottoreissakin.
Että se ei tarvitse suurempaa välystä jollei kampiakseli ole tiukemmalla sovitteella.

Muistaakseni 6204/C3 kestää 18,000rpm ja hetkellisesti 20,000rpm.
En tiedä millaisissa olosuhteissa sitten.. 2-tahtisessa kuitenkin seos jäähdyttää ja voitelee laakereita.

Re: Rabasa

2.6.2017 21:39

Jees. No pitää huomenna käydä aamusta paikallisesta motonetistä hakemassa nuo Koyo 6204/C3 laakerit. Näyttää olevan halvemmatkin kun nuo vakio C4.

Re: Rabasa

6.6.2017 16:43

elikkäs jäähdytysnesteet ja vaihteistoöljyt menevät sekaisin jolloin vesipumpun juoruaukosta tulee "piimää". koitin vaihtaa ulommaisen stefan joka ei auttanut joten pitää varmaan sisempikin vaihtaa. kysymys oli se että saako vesipumpun akseli olla väljä? heilui vähäsen. ja auttaako uuden akselin vaihto ?

Re: Rabasa

6.6.2017 19:50

Osta suosiolla vesipumpun korjaussarja. Siinä tulee mukana uusi akseli, ratas,stefat ja kaikki muu tarvittava.

Re: Rabasa

1.9.2017 16:47

Joo elikkä joku vois kertoa vähän vinkkejä ensiörattaan irrottamiseen. Ulosvetäjällä on kokeiltu lämmön sekä wd40 kanssa eikä vaan lähe irti. Vasaraakin käytetty.

Re: Rabasa

2.9.2017 6:15

Saakohan jostain ulkolaisesta kaupasta kytkinkruunua UM rabasaan järkihintaan? Joko sitä parempaa/uudempaa vakiota joka varustettu neulalaakereilla holkin sijaan, tai jotain parempaa ns aftermarket versiota? Alkaa nimittäin pikkuhiljaa ketuttamaan, itsellä nyt jo toinen kruunu menossa josta niitit väljistyneet = kytkin pitää melkoista rallatusta tyhjäkäynnillä, täristää suht reilusti ja irrottaakin melko kehnosti varsinkin kylmällä koneella. Käytettyä näköjään turha laittaa ellei sit löydä todella vähän ajettua. Mutta ei kyllä huvittaisi maksaa 300€ mitä nuo suomessa maksaa uutena.

Re: Rabasa

11.9.2017 8:55

Ilmeisesti ei. No ei kai se auta kun ostaa noita käytettyjä kruunuja repullinen ja vaihtaa kun alkaa olemaan finaalissa :lol:

Tuli laitettua voca carbon 70-80 putki viime viikolla kiinni ja toimii kyllä tosi erikoisesti.Eli nyt nappaa periaatteessa 2 erillistä piikkiä. Eka vetää hyvin 8k -> 11.5k, sit tulee sellanen tehokuoppa 11.5k-12k paikkeilla jossa puutuu pikkasen, mutta rupeaa uudestaan vetämään 12k eteenpäin jatkuu reiluun 13k asti. On ollu jos jonkunlaisia putkia ja tollasta ei ole kyl ennen tullut vastaan :s

Re: Rabasa

18.9.2017 19:13

Moro! Onkos normaalia että kampiakselin stefojen asennuksen jälkeen kampura tuntuisi siltä että ei pyörisi kunnolla?