Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Rabasa

4.7.2010 0:54

Keskustelu jatkuu. Vanhat viestit löydät täältä. Muista myös Tietopankin tarjonta.
Tietopankki:yleisohje moottorin purkuun
Jukke- kirjoitti:Minarellille on tällänen, niin miksei rabasallekkin? Eli juttua rabasan koneen osista niin viritys kuin varaosistakin. Topiciin ei kuulu kysymykset "mitä derbini kulkee näillä osilla" tai "minkä kokoinen suutin", näihin löytää vastaukset Yleinen mopokeskustelu alueella olevasta Derbi Senda-topicista.

Pidetään keskustelu siistinä ja asiallisena.

Vielä muutama linkki, josta voi ostaa mm. Rabasan viritys- ja varaosia:

Kotimaa:
http://www.katafori.net
http://www.emc24.fi
http://www.mc-scatter.com
http://www.moposport.fi

Ulkomaat:
http://www.gearparts24.de
http://www.opvoeren.nl
http://www.50cc.nl
http://www.easyparts.nl

Räjäytyskuvat:

http://www.derbi.fi/dokumentit/varaosak ... akirja.pdf

leipoko?

6.7.2010 23:46

Hei elikkäs derbi vetas renkaaan sutiin ja sammui kun ajoin, polkasin uudestaan ja lähti käyntiin, ajoin taas ja teki uudelleen. annoin jäähtyä ja talutin kotiin mopon,
olisiko mahdollista että on leikannut vaikka lähtee ekalla polkasulla käyntiin mutta kun ajaa vähäsen niin menee jumiin ja sammuu?
Katsoin öljyt ja olivat vetisen harmaat, tuttunimukaan on päässyt vettä öljyihin sillon.
apua kaivattaisiin kiitos :s

7.7.2010 12:44

sulasami kirjoitti:Hei elikkäs derbi vetas renkaaan sutiin ja sammui kun ajoin, polkasin uudestaan ja lähti käyntiin, ajoin taas ja teki uudelleen. annoin jäähtyä ja talutin kotiin mopon,
olisiko mahdollista että on leikannut vaikka lähtee ekalla polkasulla käyntiin mutta kun ajaa vähäsen niin menee jumiin ja sammuu?
Katsoin öljyt ja olivat vetisen harmaat, tuttunimukaan on päässyt vettä öljyihin sillon.
apua kaivattaisiin kiitos :s


lisäinfoa
mopossa on ollu n700km metra kiinni
mopolla ajettu 17k
mäntä vaihetu 10kn kohdalla

olen ajannut mopolla metran kanssa sallasta rovaniemelle ja takaisin parikertaa

7.7.2010 17:46

Mikä Drd:n mittaria voi vaivata ku mopo oli ollut yön yli tallissa kuten normaalisti ja nyt mittari lukema on yhtäkkiä 99999 eikä se siitä mihinkään muutu? Kaikki muu toimii mittarissa (esim. trippi) ehdotuksia saa tarjota!

moro

9.7.2010 16:09

oiskohan jollakin laittaa kuvia derbin vaihteistosta, että tietäs missä järjestyksessä kaikki laitetaan paikoilleen. ei tajunnu ottaa tarpeeksi ite kuvia...

14.7.2010 12:15

mitä tossa gilera smt:ssä 05 (rabasa) pitäs huoltoo tehä 5000 kohalla?

14.7.2010 15:15

SoMuchTurbo kirjoitti:mitä tossa gilera smt:ssä 05 (rabasa) pitäs huoltoo tehä 5000 kohalla?

Koneeseen vaihtaa öljyt (esim. Castrol MTX). Tulpan voi vaihtaa, jos haluaa.

14.7.2010 16:33

ok kiitti

28.7.2010 21:09

sulasami kirjoitti:Hei elikkäs derbi vetas renkaaan sutiin ja sammui kun ajoin, polkasin uudestaan ja lähti käyntiin, ajoin taas ja teki uudelleen. annoin jäähtyä ja talutin kotiin mopon,
olisiko mahdollista että on leikannut vaikka lähtee ekalla polkasulla käyntiin mutta kun ajaa vähäsen niin menee jumiin ja sammuu?
Katsoin öljyt ja olivat vetisen harmaat, tuttunimukaan on päässyt vettä öljyihin sillon.
apua kaivattaisiin kiitos :s

Katoitko että onko sinulla 2t öljyä. Vaihda myös ne vaihteistoöljyt. Jos sinulta ei häviä jäähdytysnestettä säiliöstä niin saattaa olla ettei oo vesipumpun stefa menny, mutta jos nestettä katoaa jonkin verran niin vaihda vesipumpun stefa. Tutki onko tuorevoitelujärjestelmä kunnossa ettei vaan ois menny tukkoon. Nouseeko lämmöt nopeasti? Voi myös olla lämpöleikannut.

Käynnistyspolkime akseli

4.8.2010 14:18

Noniin, nyt ois kaikki osat valmiina mutta kun en tiedä mihin se rattaassa oleva jutska menee ja millä kohalla sen kuuluisi olla että käynnistyspoljjin toimisi tavallisesti :seko: . Nyt olisi kiire saada vastauksia! KIITOS JO ETUKÄTEEN!!!

8.8.2010 1:17

Kertokaaha et mikä on kun mulla on nyt 100 suutin ja kaasari on 17.5mm ja putkest kuri pois ei oo hukkista tukittu. Niin se sellai röpöttää kun painaa kaasun pohjaa kuumana ja mut ei tee kylmänä. Mopo on aprilia sx -09 eli sama kun derbi drd tai vastaava. Johtuskoha liian isosta suuttimesta. Ainaskin kun laitoin sen kiinni ni toimi tosi hyvi ja sit kaveri ränkläs seos ruuvia ni voiskoha olla et ei oo säädöissä?

8.8.2010 1:43

masa.. kirjoitti:Kertokaaha et mikä on kun mulla on nyt 100 suutin ja kaasari on 17.5mm ja putkest kuri pois ei oo hukkista tukittu. Niin se sellai röpöttää kun painaa kaasun pohjaa kuumana ja mut ei tee kylmänä. Mopo on aprilia sx -09 eli sama kun derbi drd tai vastaava. Johtuskoha liian isosta suuttimesta. Ainaskin kun laitoin sen kiinni ni toimi tosi hyvi ja sit kaveri ränkläs seos ruuvia ni voiskoha olla et ei oo säädöissä?
Joo liian iso suutin koita jotai 90-95. Seos ruuvi ei vaikuta täyskaasuun.

8.8.2010 10:17

joo liian iso suutin, itellä on kaikki kurit pois, 90 suutin ja neulan sokka ylimmäsä pykäläsä.

10.8.2010 8:44

Ajattelin kysyä ku en ainakaan ite huomannu missää että kumpi on tehokkaampi/kestävämpi vakiosylinterinä Rabasa vai AM6????

11.8.2010 23:31

sulasami kirjoitti:Hei elikkäs derbi vetas renkaaan sutiin ja sammui kun ajoin, polkasin uudestaan ja lähti käyntiin, ajoin taas ja teki uudelleen. annoin jäähtyä ja talutin kotiin mopon,
olisiko mahdollista että on leikannut vaikka lähtee ekalla polkasulla käyntiin mutta kun ajaa vähäsen niin menee jumiin ja sammuu?
Katsoin öljyt ja olivat vetisen harmaat, tuttunimukaan on päässyt vettä öljyihin sillon.
apua kaivattaisiin kiitos :s

kaverin pv:llä oli samat oireet ja se oli vetässy lämppärit testasitko lähtee sit ihan kylmiltää ajaa?