Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

21.5.2012 22:18

Onhan näitä 75cc sarjan putkia jo useampi tässä välissä tullut tehtyä, mutta laitetaan nyt yksi tänne näytille.... :roll:

Kuva


Tilaustyö tuokin.

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

21.5.2012 22:46

Lakkaatteko te noita putkia jollain kun tulee valmiiksi, vai millä sen pinnan käsittelette? Vai käsittelettekö millään?

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

22.5.2012 20:02

Tuo on sen verran hieno, että voisi vaikka lakata, mutta yleensä kuumankestomusta on se paras vaihtoehto, mattana :lol:

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

24.5.2012 1:44

Tuo yksilöhän on tulossa 5-kymppisen kanssa testiin jahka ehtii, minkä Walde kyllä tiesikin.
Ellei myös 60 ja 74cc, tiiä häntä ;)

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

24.5.2012 19:26

Ihme jos ei satanen ylity :eek:

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

26.5.2012 23:41

Mistäköhän kannattaisi aloittaa, kun ei ole oikeen tietoo putken teosta ollenkaan. Eli pitäis tehä putki cagiva raptoriin. Kotona on kyllä kaikki hitsi välineet ja muut, mutta mites kun ei ole mitään taivutus konetta? Ja paljon olis noin suunnilleen kustannukset?

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

26.5.2012 23:44

tein ekan putken.toimii paljo paremmin kun tyhjä vakio putkiKuva

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

27.5.2012 16:38

ei pahan näköinen ollenkaan ensimmäiseksi :)

jonttu-13 kirjoitti:Mistäköhän kannattaisi aloittaa, kun ei ole oikeen tietoo putken teosta ollenkaan. Eli pitäis tehä putki cagiva raptoriin. Kotona on kyllä kaikki hitsi välineet ja muut, mutta mites kun ei ole mitään taivutus konetta? Ja paljon olis noin suunnilleen kustannukset?

Mitenkäs olisi jos tietopankkiin suunnistaisit ihan ensimmäisenä?!?!?? Sieltä mopojen viritys ja eiköhän tuo tietopuoli ala kehittyä...

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

27.5.2012 17:31

Aloitusviestissä eli ketjun ensimmäisessä viestissä on hyödyllisiä aiheeseen liittyviä linkkejä, myös tuohon tietopankin artikkeliin.

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

27.5.2012 17:40

Noniin. Apua teharin teossa. Eli haluaisin putkesta vakioputken näköisen eli vähän niinkuin tuommosen.

Kuva


Mutta mites tuo äänenvaimennus ja loppupilli ja viimeinen kartio? Pystyääkö sisällä olevat kartiot tekemään reikälevystä (villat sen alle) ilman pahempia ongelmia? Eli tuossa putkessa olisi kahdet hilut. Reikälevystä kartiot ym, tuon jälkeen villat ja sitten siistin vakioputken näköinen ulkorunko.

Loppupilli. Voiko sen taivuttaa pienelle mutkalle putken sisässä?

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

28.5.2012 19:22

Am6 DT miehet huom, tommosia olis saatavilla erilaisilla tehoalueilla..

KuvaKuva

PV-Foorumin puolella lisää juttua:

http://www.pv-foorumi.org/viewtopic.php ... 75#p330375

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

2.6.2012 21:41

todella hienoa jälkee

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

4.6.2012 20:00

Saateri ku on komia putki :eek:

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

5.6.2012 16:40

Kuva

Tällä kertaa papaperi versiosta tuli ''hieman'' pyöreämpi, kun käytin vähän enemmän aikaa tuohon.

Kuva

Jos joku huomaa mitoista jotain, mitä pitäs muuttaa ,niin siitä on viellä tässä vaiheessa hyvä huomauttaa :)

Re: Tehoputken suunnittelu ja tekeminen itse

5.6.2012 18:01

Minkälaiseen härveliin tuota putkea ollaan rakentamassa ja minkälainen ajopeli olisi tarkoitus saada aikaan?