Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

3.8.2011 17:32

Rälläkällä se tappi tasaseks, ja taivutat sen levyn siitä pois. Like this

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

3.8.2011 23:40

Missä ongelma kun 11h eturattaan kiinnikelevy ottaa kiinni ketjuihin? Myyjä väitti sen sopivan 11h rattaalle, mutta mittasin lopulta sen ja sain 26mm, kun 11h rattaalle pitäisi olla 23,5mm.
Vanha kiinnikelevy taivutettu sivuilta jotta ei ota kiinni. Kaipa se on käytävä ostamassa uusi, pienempi :(



Ps: tuli ostettua D.I.D ketjut :)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

9.8.2011 22:22

Motonetistä olen muistaakseni ostanu ketjunkatkasijan 25e. Ja noihin kmc ketjuihin en itse ainakaan detsissä koske enää pitkällä tikullakaan. Vuoden sisällä kahdet menneet... Yli U-muotoiseksi on sivuttain saanut lopulta taittaa, vaikka kireys on ollut sopiva ja voiteluakin riittävän usein. Ostin sitten keväällä Reginat ja vissiin kerran kiristin niitä, tein konerempan ja nyt toisen kerran.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

9.8.2011 22:28

joo noi kmc kettinkit on aika paskat kun itelläkin oli viime vuos ne kun oli vanha omistaja laittanut ja talvella sitten kun tota mopoa fiksailin niin kyllä ne ketjut aika paljon sivuttain taittu. Reginat nyt itelläkin ollu ja ei noita kauheesti tartte kirrailla ;)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

13.8.2011 2:01

Hieman OT, mutta.

Kuva

Kannattaa varmaan vaihtaa enskerralla hieman aikasemmin rattaat.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

13.8.2011 7:39

Ite ainaki käytän rattaat niin loppuun, kun vian voi ajaa.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

15.8.2011 7:17

[TEIKKU] kirjoitti:Ite ainaki käytän rattaat niin loppuun, kun vian voi ajaa.

Itellä puuttu 11hampaisesta 4hammasta sekä oli yhtä kulunut ku tuossa edellä näytetty :D Paljon ne ketjut tykkäs hyppiä siinä ko ei saanu pitoja.. :s

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

17.8.2011 22:17

Mulla varmaan olis ketjujen ja rattaitten vaihto edes kun eilen tuli 9tkm täyteen noilla? :roll:

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

18.8.2011 7:46

Kolmetoista kirjoitti:Mulla varmaan olis ketjujen ja rattaitten vaihto edes kun eilen tuli 9tkm täyteen noilla? :roll:

Jos ne toimii, eikä hypi yli niin anna mennä vain. ;)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.8.2011 12:42

Terve, rekisteröidyin justiinsa tänne foorumeille ja en tiedä hirveen paljoo mopoista vielä.
Mulla on itellä Derbi xtreme -10, suutin vaihdettu ja se reikälevy sieltä ilmanputsarin läheltä otettu pois.
Kulkee n. 50km/h oikeaa nopeutta tasasella eikä hyydy mäkiin kauheen pahasti, melko jyrkkään mäkeen menee jtn 40km/h. Ois kiva saada vähä lisää nopeutta siihen ni aattelin vaihtaa eturattaan pari piikkiä isompaan, siinä on parhaillaan vakiovälit eli 12/65 ni hyytyiskö pahasti mäkeen 14/65 välityksillä?
Tän laskurin mukaan http://soliferia.parasiitti.org/laskurit.php tuolla sen pitäis nostaa huippunopeutta n. 8km/h mikä ois just sopiva mut vaikuttaako se oikeesti niin paljon?
Noilla uusilla välityksillähän se periaatteessa menis tietyssä nopeudessa pienemmillä kierroksilla, eli väännön ei pitäis kärsii hirveesti, mut en oo varma siitä. Toivottavasti joku kokeneempi jaksaa vastata tähän, kiitos etukäteen!

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.8.2011 14:06

Jaksaa vääntää vähä huonommin ja kiihtyy pikkasen huonommin, mutta tosiaan kulkee jonkin verran kovempaa.. Ite lähtisin ottaan putkesta kuristinta pois ;) Sen jälkeen kiihtyy paremmin, kulkee paremmin ja vääntää paremmin ;)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.8.2011 14:32

Muuten ottaisinkin mutta isä ei anna virittää paljoo niin toi rattaan vaihto ois suht helppo ja huomaamaton tehä. Voin toki yrittää ottaa putkesta kuria pois mutta mopo ei saisi mennä sen jälkeen yli 60 ainakaan ja mulla ei oo käytettävissä hitsausvehkeitä eli onko jotain helppoa tapaa saada niitä sieltä pois ilman putken katkasua?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.8.2011 14:36

Eikös xtremessä oo vaan hukkaputki kuristuksena? Se on aika mahoton poistaa ilman hitsiä ja huomaamattomasti..
E: ja xtremessä ottaa rajotin kurittomalla putkella 60 paikkeilla kiinni, jos on vakio välit ;)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.8.2011 14:40

Auttaako yhtään jos hukkaputkea litistäis vähän ohuemmaksi niin sen tilavuus pienenis?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

29.8.2011 21:27

Paljon menis derbi drd racing holkki kokonaan pois ja 11/65 välit alta 60?