Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

6.2.2011 10:30

Rajis- kirjoitti:Tietääkös kukaan että onko olemassa punaisia ketjuja 420 jaolla? Oon ite löytäny vaa 520 jaolla olevia

On olemassa, näitä myy mm. Motorkit, Minimotoracing, Ooracing, ebayssäkin on varmasti ...

6.2.2011 13:54

Fait kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Tietääkös kukaan että onko olemassa punaisia ketjuja 420 jaolla? Oon ite löytäny vaa 520 jaolla olevia

On olemassa, näitä myy mm. Motorkit, Minimotoracing, Ooracing, ebayssäkin on varmasti ...


Noi kaupat on vissiin vähän enempi tossumopo kansalle sunnatuja, niin ei oikeen löydy tarpeeks pitkää tohon apikkaan...

6.2.2011 14:13

Osta kahdet ja liitä yhteen?

6.2.2011 14:25

Tepitin kirjoitti:Osta kahdet ja liitä yhteen?

^^ Yks vaihtoehto. Motorikitil oli kyl 120 lenkkiset, et luulis riittävän enskaankin riippuen rattaista...

6.2.2011 14:27

Derbin vakioväleihin tarvitsee ~138 lenkkiä, en muista mopoista sitten tiedä niin tarkkaan. Jos on pieni takaratas niin voihan tuo 120 riittääkin.

6.2.2011 17:26

Tepitin kirjoitti:Derbin vakioväleihin tarvitsee ~138 lenkkiä, en muista mopoista sitten tiedä niin tarkkaan. Jos on pieni takaratas niin voihan tuo 120 riittääkin.


Välit nyt 11/53, mutta 11/60 tulossa ni pitää varmaa yhistellä kahet..

6.2.2011 17:31

Ooracingilta saa 130-lenkkisiä. Laadusta tai postimaksun suuruudesta en tiedä sutten

6.2.2011 17:40

Tepitin kirjoitti:Ooracingilta saa 130-lenkkisiä. Laadusta tai postimaksun suuruudesta en tiedä sutten


Riittääköhän nuokaan 11/60 väleillä?

6.2.2011 22:37

LaneKit kirjoitti:^^ Mutta eikös pidemmillä väleillä ne vaihteiden väliset erot kasva, vaikka suhde pysyy samana? Eli pitemmil väleillä kiekat tippuu enemmi vaihettaessa isommalle, suhteessa samanverran kyllä.


Helpointa on kun kuvitellaan, että vetoakseli pyörii esim. ykkösvaihteella täysillä kierroksilla tiettyä nopeutta, joka on sama aina. Kakkoselle vaihtaessa vetoakselin nopeus tippuu aina saman verran. (niin myös kierrokset)
Välitysten vaihto vaikuttaa pelkästään siihen voimaan joka vastustaa vetoakselin pyörimistä.

6.2.2011 22:53

Tietääkö kukaan et saako rieju rr isompia takarattaita kuin 52 piikkinen? Ja käykö jonkun muun mopon ratas??

23.2.2011 19:25

mites, onko kellää kokemusta noista reginan ketjuista ja jos on nii millasta? :)

23.2.2011 19:54

Vahvistetut hyviä, normaaleilla en kyllä tehnyt kauaa mitään ennen kuin piti ottaa pois

28.2.2011 19:07

mulla on yahama dt 50r 09 , ja tällä hetkellä rajottamaton cdi ja olen ostamassa turbokitin teharia, nii mikä suutin ja välit kannattais olla?

28.2.2011 22:34

Miksi kaikki ostaa aina pienemmän takarattaan eikä isompaa eturatasta?
Tohon riejuun ei saa kuin 48-52 kokoisia takarattaita joten eikö mun kannattais ostaa 14/15 piikkinen eteen jos haluaisin että se vastaisi 13-55 välejä? (nyt 13-62)

1.3.2011 12:38

No, jos on vielä ketjut ja rattaat hyvässä kunnossa. Niin vaihtaa pelkän takarattaan, ja lyhentää ketjuja niin se onnistuu vanhoilla ketjuilla. Mutta jos taas vaihtaa isomman eturattaa, voi olla että joutuu ostamaan uudet ketjutkin koska vanhat ketjut ei enää ylety. Siinä olis mun mielestä ihan järkevä selitys.