Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

14.1.2016 20:55

Voin itekkin sanoo että nuo aikaisemmin mainostetut reginan rx3 on oiva valinta mopoon jos ei viiti joka ajon jälkeen kiriä. Mulla ollu jo 4v samat ketjut/rattaat täysteho-minarellissa ja joka kevät kiriny kerran ennen kauden alkua sekä tietty öljyilly tarvittaessa.
Mutta sitten asiaan. Onko yhtään kauppaa joka myy mankin 23 - tai 24 piikkistä 428 jaollista takaratasta vai pitäiskö turvautua teetettyyn? Kun 428 jaolla näyttäys olevan ketjuja aina 40hv ja 400cc kuutio suosituksiin asti.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

14.3.2016 17:08

Mulla pomppas eturattaan edestä lukkoprikka pois ajon aikana. Ois tarkotus hommata uus. Niin tietääkö kukaan mistä kannattaa hommata ja minkä kokonen?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

14.3.2016 22:14

Josko helpointa olisi hakea ihan orkkisosa valtuutetulta huoltoliikkeeltä, ei varmaan montaa euroa maksa. Homma toki helpottuu jos malttaa kertoa mistä menopelistä puhutaan.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

2.5.2016 17:39

Minkäs lenkkiset ketjut olis sopivat 12/65 väleille derbiini niin ettei tarvis ruveta leikkelee nuita ketjuja! :lol:

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

20.2.2017 1:27

Onkohan turvallista pitää kaksi ketjulukkoa peräkkäin kun tuli lyhennettyä ketjuja lenkin verran liikaa enkä saanut yhtä lenkkiä takaisin paikoilleen. Toinen vaihtoehto olisi kääntää se pala jolla kiristetään ketjut toisin päin. Olisiko siinäkään mitään järkeä?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

4.4.2017 10:50

Mitenkäs jos ei jaksa kiertää nykyisillä väleillä rajottimelle, ja laittaa vaikka pari hammasta isomman takarattaan (tuskin jaksaisi siltikään rajottimelle) niin laskeeko huiput? Kun periaatteessahan ei pitäisi sillä kiertää korkeammalle?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

20.5.2017 1:15

Tällä hetkellä derbissäni välitykset 11-58 ja ykkösvaihe miltein turha (lähtee melko hyvin liikkelle kakkosella). Raiskaako tuollaiset välitykset konetta tai jtn, voiko joku tietävämpi kertoa. Kutosvaihteellakin jarruttaa vähän vaihteella kun päästää kytkimen yli 50 vauhista. Isompaa eturatasta en viitsi laittaa, sillä kulkisi silloin jo yli kevariveron.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

20.5.2017 10:32

Kyllähän se konetta raiskaa jos joutuu jatkuvasti ajamaan korkeilla kierroksilla. Itellä tehari ja 13-70 niin pistän yleensä tankkiin 3.5% seokset ihan varmuudeksi.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

28.6.2017 1:16

Mitkäs välit olisi hyvät rieju mrx:ään jossa enoxi kiinni?
Saa kulkea ihan reilusti.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

1.7.2017 13:50

12-53, 13-58 tai jopa 13-53 vois olla ihan hyvät.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

2.7.2017 3:35

Kiitos tästä pitää kokeilla noita 13-58.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

14.7.2017 14:52

Kuinkakohan paljon luulette kuluneiden rattaiden vaikuttavan huippuihin? Kun nytten kunnon kuluneilla 12-65 väleillä kulkee mukavasti 60kmh :D Ettei tippuisi ton alle kun laittaa uudet alle

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

14.7.2017 22:29

Vaikutus lienee samaa luokkaa kuin kuluneilla renkailla.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

27.7.2017 21:11

Mul on toi Rieju MRT ja haluisin saada sen sillee et kiihtyis paremmin muttei tää maksiminopeus menis yli 50, mitä kannattaa tehdä?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

31.7.2017 18:29

Kuristusten osittaisella poistolla ja välityksiä lyhentämällä voi saada ainakin perstuntumalla kiihtyvyyttä paranemaan.