Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.5.2011 7:58

Ai katos, sehän on yksinkertaista jakolaskua. :)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.5.2011 13:55

Mistä tietää onko ketjut tai rattaat vaihtokunnossa, noilla nykyisillä rullattu n.7tkm. Onko jo ihan liikaa ajettu?
Miten huomais nopeiten onko vaihdon tarvetta?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.5.2011 14:37

Ohuet/vääntyneet piikit rattaissa kertovat aika hyvin kunnosta. Jos et itse osaa määritellä, ota vaikka kuva ja nakkaa tänne. Mutta kyllä nuo aika paljon ajetuilta kuulostavat

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

26.5.2011 14:39

Tepitin kirjoitti:Ohuet/vääntyneet piikit rattaissa kertovat aika hyvin kunnosta. Jos et itse osaa määritellä, ota vaikka kuva ja nakkaa tänne. Mutta kyllä nuo aika paljon ajetuilta kuulostavat

Ja jos ketjut tuntuu väljiltä eli liikkuu paljon sivuttain, niin nekin on vaihtokunnossa ;)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

7.6.2011 21:41

Mietinpä tässä vain että mitä tuumitte kun pistin Rieju MRT mopooni vakio 11-62 välien tilalle 10-62 välit, ennen ei jaksanut vetää kun sitä ~44 nyt se menee 51 eli ihan rajottimelle asti. Mitähän se moottori tykkää tuosta?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

7.6.2011 22:10

Hatzkd kirjoitti:Mietinpä tässä vain että mitä tuumitte kun pistin Rieju MRT mopooni vakio 11-62 välien tilalle 10-62 välit, ennen ei jaksanut vetää kun sitä ~44 nyt se menee 51 eli ihan rajottimelle asti. Mitähän se moottori tykkää tuosta?

Uskomatonta, mutta itse mietin juuri lähes samaa. Ajattelin ottaa riejusta kurit poies, vaikka 105 suutin ja mihin välit pitäisi muuttaa että saisi kiihtymään nopiammin, mutta kulkemaan vähän hiljemmin?

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

8.6.2011 12:21

onko olemassa jotain helppoa kikkaa että saisin tuon ketjulukon auki, meinaa hermot kohta mennä :D

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

8.6.2011 12:34

juurdis kirjoitti:onko olemassa jotain helppoa kikkaa että saisin tuon ketjulukon auki, meinaa hermot kohta mennä :D


Jollain pihdeillä puristat sen sokan siitä irti silleen että toinen niistä leuoista on siinä sokan reunassa ja toinen leuka jossain mistä saa hyvin otteen. Selkiskö? :roll:

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

14.6.2011 22:22

terve. en tiedä onko tätä jo kysytty mutta mistähän saisin sellaset siniset ketjut jos sellasia myydään jossain??

Re:

15.6.2011 21:10

Mömmis kirjoitti:
kisonen kirjoitti:
Mömmis kirjoitti:Itellä on toi Derbi Xtreme R -10 ja oon miettiny et mikkä alkuperäs välit siin on? kulki muistaakseni 54 gps:ään vaikka mittari näyttää jotain 65 yms:D Ja et mitä pitäs tehä jos haluisin et kulkee jotai 55-60? Mutta pitäisi kiihtyä myös hyvin:) PS. Vakio mopo täysin


eikös ne vakio välit oo 12/65 :idea: tukkimalla/poistamalla hukkaputken saat derbis kulkemaan sen 57-60, samalla vääntö ja kiihtyvyys parenee huomattavasti enemmän. ;) sopiva suutin noitten kaa on se 75-80. :eek: tosin en oo 100% varma mikä suutin noista -10 vuoden malleista löytyy :roll: sama koskee välityksiä.


Niin minäkin aattelin että ne on ne 12/65, mutta jossain tuolla aina lukee et 53 on takana että en si ole varma.. :s Kaverit ovat sanoneet että tuo hukkaputken poista/tukkimine on v****mainen derbissä ja puhuneet jotain hitsaamisesta tai vastaavaa?? miten siis se otettas pois/kauan kestäis? 8o


Joo eli x-treme mallissa on noi välit mutta toi 53 löytyy sekä drd racingista että drd prosta. Niissä taitaa olla myös kokoa 11 eturatas.


Ja: joku kun kysyi riejun takarattaasta niin ainakin uudempiin riejuihin käy derbin takarattaat, vanhemmista en tiedä. Siis ainakin näihin puolavanteilla oleviin malleihin, ja tietty sitä ratasta voi kysyä aina jälleenmyyjältä.

Re: Re:

15.6.2011 21:44

Nassu100 kirjoitti:Ja: joku kun kysyi riejun takarattaasta niin ainakin uudempiin riejuihin käy derbin takarattaat, vanhemmista en tiedä. Siis ainakin näihin puolavanteilla oleviin malleihin, ja tietty sitä ratasta voi kysyä aina jälleenmyyjältä.

Tosiaan noihin uudempiin puolavanne malleihin(esim. mrt) sopii derbien rattaan, mutta vanhempiin(esim. spike) menee viidellä pultilla kiinni olevat rattaat, joita en itse ainakaan ole suomalaisista kaupoista löytänyt 52h suurempaa. Ebayssä myydään ainakin 62 piikkisiä! ;)

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

30.6.2011 22:29

monska kirjoitti:mitä sanotte mitkä olis hyvät välit dt et kulkis päälle 60km/h, suutin on 95 ja CDI:iin ohitan lähiaikoina ledillä...? aattelin 12-70 laittaa mut jos on parempia ehdotuksia nii otetaan vastaan?


Jos ohitat moricin nii menee jo 90 suuttimella omaan mittariin 75 eli toisinsanoen n. 60 - 65km/h.
Mutta jos haluat lisää vääntöö nii suosittelen takarattaan vaihtoa, koska jos 11 rattaasta vaihtaa 10 se jyrsii ketjut piloille. Eli pitäis varata paljon rahaa ketjuihin ja voitelemiseen. Mutta 80km/h menee jos laitat 13 - 65 n. 60kg alla.

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

30.6.2011 22:49

RQQP3 kirjoitti:terve. en tiedä onko tätä jo kysytty mutta mistähän saisin sellaset siniset ketjut jos sellasia myydään jossain??


ostat normaalit ketjut ja maalaat itse

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

1.7.2011 19:37

tuliko ostettua paskaa ketjuvahaa ku tuntuu et ketjut on ihan kuivat vahaamisen jälkeen?, ja motonetin vaha kyseessä,

Re: Keskustelua rattaista ja ketjuista

1.7.2011 23:37

Eikös vahan kuulukkin näyttää kuivalta(?). Pitäs tuntua liukkaalta kun koitat sormella siitä ketjun päältä ;)