Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

2.8.2009 22:45

Saatanhan mä siitä kuvaa laittaa, mut ei se myynnis oo :D

Itte en oo ikinä ajanu levyjä metallille. Yleensä vain kytkin alkanu luistaa ja levyt ehtiny palaa pilalle. Ne välilevyt kannattas naarmuttaa melkeen jollan <-80 paperilla.

2.8.2009 22:55

Tomppaa_ kirjoitti:Saatanhan mä siitä kuvaa laittaa, mut ei se myynnis oo :D

Itte en oo ikinä ajanu levyjä metallille. Yleensä vain kytkin alkanu luistaa ja levyt ehtiny palaa pilalle. Ne välilevyt kannattas naarmuttaa melkeen jollan <-80 paperilla.


Mulla kerkes mennä melkein metallille, ja sitten vasta alko palaa. Kyllä tuo aika hyvä tuli tuolla paperilla, mutta jos ei ole kuitenkaan ajossa hyvä, niin karkeemmalla sitten.

EDIT: Tietääkö kukaan, että kuinka harvinainen on 75cc Autisan pytty sarja NESTEjäähytteisenä? Kun yhessä paikassa olis myynnissä, ja autisalta se näyttää.

3.8.2009 0:08

Aksuun vai? Löysitkö ihan netistä kyseisen version? Ja kyllähän noilla hintaa kertyy :P .

3.8.2009 9:53

jampapap kirjoitti:Aksuun vai? Löysitkö ihan netistä kyseisen version? Ja kyllähän noilla hintaa kertyy :P .


Juu, täältä netin ihmeellisestä maalimasta löyty.

Paljoko arvioisitte tollasen arvoksi, että onko se niin harvinainen, että kannattas jo pelkän arvon takia ostaa? :lol:

3.8.2009 10:16

Kumminki jotain sarjatuontanto juttua? Sehän sittemmin on tehty niinkun tohon RV4 koneeseen, tottakai se myös raisuunkin käy :D ... Mutta kyllä nuo ilmajäähykiukaat sopii paremmin 80 luvun henkeen :D , Osta ja kokeile...

E= Eikös nuo läppä-autisat ole 44mm iskulle??

3.8.2009 12:23

No itsellä oli noita kaksikin kipaletta, ettei ne nyt kovin harvinaisia sinällään ole. Mutta niitä ei enää ole myynnissä missään kaupoissa, joten kyllähän niiltäkin arvo nousee pikkuhiljaa. Jos se on Autisa, niin se lukee päähuuhtelun ulkopuolella sylinterin alareunassa. Paljonkos on hintaa? Ihan mielenkiinnosta vain kysyn.

5.8.2009 8:25

Ainakin moposport sellaista joskus kauan sitten myi, joten ei se nyt välttämättä kovin harvinainen ole, mutta niinkuin edellä mainittu jo muutaman kertaan, niin hyväkuntoisen sellaisen arvo nousee ajanmyötä. Itse näin rompetorilla joskus moisen, mutta en ostanut :nolo:

5.8.2009 11:32

Jaa jaa, samaa kamaa kuin ilmajäähy?? Samat kanavat? mää olen miettinyt tota 50cc:tä tai oikeastaan 52cc kun pitäs se kisamopon kone väsää, ja kampikammion tilavuutta tulisi. Lohkot nääs avarrettu 73cc pytylle niin en viittisi alkaa ostamaan uusia lohkoja joten jos tekisi sellaiset luiskat sinne pytyn helmojen väliin tukkeeksi(?) joten toimisiko kyseinen viritelmä?

6.8.2009 16:59

Tai jos laitat kemiskiä sinne sipivasti? Kunhan viritelmä on semmonen, ettei sieltä irtoa murenia eikä muuta skeidaa kampuran laakereihin/sylinteriin.

28.8.2009 12:07

Kone nyt kasassa, sähköjen kanssa tietenkin ja sain tuohon sylinteriin sen "lätsän"... Putkea aloin väsäämään ja totesin vaan että asiat kusi, liian pienellä(?) kertoimella vissiin tein, kun tuli pitkä ja liian pieni... Noh täytyy tuo gianelli laittaa kuntoon josko sitten toimis... Pääsis koittamaan sitä, ja ilmanputsari täytyy vielä tehdä. Mitäs veikkaatte kauan ajaa tollasella zetalla missä PV:n mäntä??

28.8.2009 14:23

Ittellä on toiminu helevetin hyvin 2 vuotta toi zeta pv männällä, ikinä ei oo ollu mitään vikaa tos. Aina on menny jokin muu paskaksi :lol: Hetkeäkään ei oo säästelty tota. En tiedä koska ton vaihtais, Pitäs vähä kattoa onko siinä mitään jälkiä.

28.8.2009 21:39

Jeps, välykset kannattaa kattoa.... Mulla on aina jäänyt mäntää imupuolelle pienet hinkkaumat, johtunee varmaan ilmanputsarista?

28.8.2009 22:07

Janttura kirjoitti:Jeps, välykset kannattaa kattoa.... Mulla on aina jäänyt mäntää imupuolelle pienet hinkkaumat, johtunee varmaan ilmanputsarista?


Vika luultavasti juuri putsarissa.

29.8.2009 8:35

Noh, parempi tulee tuohon "uuteen" moottoriin, ja luulisi peeveen männän kestävän jos sitä käyttää viisaasti vähän aikaa... Ja kun sain kasattua tuon niin puristuksia tuntui olevan aika kiitettävästi.

29.8.2009 10:02

Regalityan kirjoitti:
Janttura kirjoitti:Jeps, välykset kannattaa kattoa.... Mulla on aina jäänyt mäntää imupuolelle pienet hinkkaumat, johtunee varmaan ilmanputsarista?


Vika luultavasti juuri putsarissa.


Itse taas veikkaisin liian tiukkaa sylinteriä, ja huonoa aukon pyöristystä. Siinä on myös sellanen kohta, johon öljy jää pirun huonosti koska siinä käy melkonen vihellys kun ilmaa tulee kampikammioon.