Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

27.12.2009 1:10

Enemmän niitä on käytettynä kierrossa kun tunturiin.

27.12.2009 14:20

Slerpa_ kirjoitti:Enemmän niitä on käytettynä kierrossa kun tunturiin.


Melkosta paska puhetta kyllä... :lol: Kyllähän sitä tunkkaan saa enemmän viripalikka kun Minarellin lootaan.

27.12.2009 14:22

Uutena saakin tunturiin, mutta minarelliin löytää käytettynä paremmin.

29.12.2009 13:45

Muistaakseni menee melkolailla heittämällä toi minarellin aski. Ja toi minarellin aski on noin 100 kertaa parempi kuin tunturin. Lähinnä juuri kytkimen osalta. Kampiakseli on ton morinin koneen kanssa sama.

30.12.2009 12:38

kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon

30.12.2009 12:43

en nyt ole kyseisten moottorien kanssa touhunut mutta jos stefa päästää kampikammiosta painetta kytkinpuolelle ja sitten on vaikka joku huohotus reikä tukossa niin se vois sitten jotenkin noin oireilla.

30.12.2009 22:01

Todennäkösesti liikaa öljyä konees, tulee siitä huohotus reijästä ylinmääräset pois

15.1.2010 22:41

Janttura kirjoitti:Jotkut puhuivat aprilia af1 forumilla että olisi joku rv3 elikkä 3 vaihteinen mosa? Pitäneekö siis paikkansa? Puhuivat myös 5 vaihteisesta.


on olemassa 3,4,5 ja 6-vaihteisia VANHOJA minarelleja ,esim: DL3,DL4 joista DL4 on käsittääkseni kaiketi myös nimellä RV4. DL3 on kuten DL4 mutta yksi vaihde vain puuttuu (joko vain ratas vetoakselilta tai sitten oli peräti kytkinakselikin vain kiinteä 3-rattainen ja vetarilla 3-ratasta)

MR6 on tavallaan AM6 esi-isä.

16.1.2010 19:39

KONSTINEN93 kirjoitti:kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon


se on näisä koneisa ikäänkuin 'tyyppivika', kokeiles kiristää sitä vaijerin kiinnikettä, siinä on nimittäin jengat.

16.1.2010 20:30

ei taida auttaa kiristys, koska kyseisessä osassa on mallista riippuen huohotin REIKÄKIN.

kiristys taasen voi saada kyseisen osan väärään asentoon, jolloin kytkinvaijerilinja on väärään suuntaan ja pahasti. edes fiiberi tiivisteen lisäys paksuudesta riippuen alle ei välttämättä auta kumpaakaan asiaa.

20.1.2010 18:00

RaCeR! kirjoitti:
KONSTINEN93 kirjoitti:kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon


se on näisä koneisa ikäänkuin 'tyyppivika', kokeiles kiristää sitä vaijerin kiinnikettä, siinä on nimittäin jengat.


Jos se öljyn tulo haittaa (se ei vakavaa ole) niin kannattaa tehä niinku minä tein. Puhistaa sen kohdan ja ympäristön ja laittaa jotakin tiivisteliimaa/massaa siihen, kuten vaikkapa sikaflexiä. Ei enään vuoda ja kone pysyy puhtaana. ;)

24.1.2010 20:00

Käykää kattomassa meikäläisen uutta ideaa... Galleriasta Helkama osioon.

Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniikka.

8.4.2010 19:40

Jeps, eli nyt asiantuntijat ryömikääs koloistanne esille... tarttee tietoa!..
kyseessähän on P4R ... sille tehty pikainen ruumiinavaus.. sähköosia hukkaantunut.
tarkoituksena vaihtaa kärjettömät sytkät tilalle, tarvis listan yhteensopivista sytkistä (täydellinen alustalevy ja syttypuola yms, ja jos valopuolalla jännitteet muuttunee ni mieluusti seki ilmottaa). ja kaiken järjen mukaan vanha vauhtipyörä pitäisi passata, siinähän on vain magneetit.

tietty ois jossain kaverin nurkisa lojumassa axun sähöt, mut ne o paikallaa viriruoskasa joka o jossai hevonkuusessa.

11.4.2010 20:21

KONSTINEN93 kirjoitti:kertokaas joku mulla et mikä jumalaut raisus on ku käydessä lykkää öljyä siitä (kuskin näkökulmasta oikeen puolisesta lohkosta) kytkin vaijerin kiinnikkeestä ja sitä öljyy tulee aikas paljon


Niinkuin on jo vastattu, on tuossa keskilokossa huohotin. Eli juuri siinä kohdassa, johon kytkinvaijjerin kierresäätö tulee. Siinä on siisti poraus, jota ei kannata suinkaan tukkia. Jos kone oksentaa öljyä, on koneessa vikaa. Joko kampikammion paine fuskaa kytkinpuolen stefasta tai lohkojen välistä. Kolmas jo esille tullut vaihtoehto on, että vaihteistossa on liikaa öljyä.

Sylinterit

8.6.2010 16:50

Hei, tuota sopiiko P4E moottorin vakiopytty tuohon P4R moottoriin ??