Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

16.10.2013 20:49

Ihan ekana anteeks tämmösen vanhan topicin nosto mut eiks nää sitä varten oo että kysellään? Mutta asiaan.. tommonen helkama ax rv4 koneella olis ja semmonen kysymys että saako mistään sylinterikantta uutena?

Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

16.10.2013 21:08

Tietääkö joku että miten Minarelli RV4 (AX) mäntä valitaan, kun löytyy A, B, C ja D? mp-osat.fi mukaan A-C koot ovat 38,75, 38,76 ja 38,77mm. Minulla on käytännössä uusi ebay.it:stä ostettu 50cc sylinteri jonka koko on 38,803-38,313mm. Löytyisikö jostain ihan virallista tietoa siitä että minkäkokoinen mäntä kannattaa laittaa milloin.


miikulix: http://www.ebay.it sivulta löytyy ainakin uusia kansia, Suomesta saattaa tosin löytyä halvemmalla..

Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

28.2.2017 16:39

Itellä on raisussa luultavasti axään tarkotettu 75cc eurocilindro vähän viilailtu. 22mm mikuni välejä en muista mutta huippuja kerää noin 100kmh. Syyläri otettu tunturi tiger aquasta. Jotta tämän hirmun saa pysähtymään niin axästä on otettu raisuun levykeula

Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

30.4.2019 23:00

Oisko jollain myydä Raisuun (p4e) jotain virityspyttyä? Tai koko moottoria, ei kun jaksais omaa ottaa kasaan uudestaan.
Ja mistäs niitä pyttyjä vois ostaa? Oma Raisu menee 16/52 väleillä sen max 45, täysin vakio muuten.

Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

11.1.2021 17:31

Nostetaas tämä keskustelu eli mulla on ollut jo muutaman vuoden vm.83 Raisu projektina ja mopo on kokonaan läpikäyty.
Tällähetkellä on paikoillaan valurautasylinteri jossa oli jo vakiona melko isot kanava joita varovasti viimeistelin. Kaasutin on 19mm dellorton kopio ja pakoputki omaa tekoa. Tällähetkellä vakovälitykisllä 65/kmh ja vajaa 13000rpm. Tässä kokoonpanossa on erittäin laaja väätöalue ja kone alkaa vetämään nätisti jo ennen 7000rpm.
Tuossa soittolistallla on muutama tekemäni video ko. moposta.
https://youtube.com/playlist?list=PLP7_Q16BYqeYbX_3ADeCVHJLN15EhNWAF

Tässä ketjussa sivuttiin kärjettömän sytytyksen laittamista ja tuohon P4 moottoriin menee ainakin yksi versio AM6/rabasan sähköistä suoraan "heittämällä" paikoilleen.
12V sähköjen asennuksesta on myös muutama video
https://youtube.com/playlist?list=PLP7_Q16BYqeYBaO4ZTPZUh4x2GmrlYcaI

Sitten mulla on tuolla hylyssä odottamassa iskemätön Mdp valmistama versio 58cc Compact system sylinteristä yksiosaisella pakoaukolla ja sille olen parhaillaan tekemässä pakoputkea, teholaue tullee sinne 10-14000rpm.. :)

Koneeseeen on tulossa P4R koneen kytkin missä on yksi kytkinlevy enemmän mitä E koneen vakiossa.

Re: Minarelli P4E, P4R, RV4 ja P6T moottorin viritys/tekniik

4.2.2021 23:53

Kertokaapas nyt mistä löytäsin näinä vuosina mistään p4r tai p4e sopivia viripyttyjä muutaku ulkomailta joku 300e?