Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

25.12.2011 15:07

Omilla kylillä pyöriny aikoinaan juttua ns. "tappajamoposta" :D . Eli tyypillä ollut kireähkö PV mitä isot pojat sanonut että menisi lähemmäs 100 pintaa. Nooh meinannut siis omistaja kuolla kahteen otteeseen laitteen kanssa.

Ensimmäisellä kerrallla oliv pevekin mittarissa ollut kantatiellä 90 kun oli eturenkaan laakerit pettäneet ja siitä oltiin lähetty kuin leppäkeihäs.

Toisella kerralla oltii suzuki huippuja koiteltu ja oli mukamas lähtenyt tulppa irti kannesta repien kierteet, tullut tankista läpi ja vienyt kypärästä leukasuojasta palasen mukanaan :lol:

Pienellä varauksella saa näihin juttuihin uskoa, mutta kyseseltä kaverilt ainaskin pv aikoinaan löytyi.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

25.12.2011 15:47

Muuten onko tämä topikki jossa kerrotaan mopoista jotka on viritetty sylintereillä ja kaasuttimilla + muut hilut vai voiko olla semmoset vehkeet joihin on laiteltu jonkun toisen moottori.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

25.12.2011 16:03

Kaikki kylän legendaarisimmat. Joku crossin kone tunassa on legenda ja moottorisahan viilalla ja kaljatölkillä 80 kulkemaan saatu tuna on aika legendaarista.

Ei oo mitään selitystä että millane pitäs olla, koha on legenda, kuulopuhetta tai todisteiden kanssa ;)

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

27.9.2012 22:43

Kaveri vetelee aavikkoväleillä ja hebon tehoputkella muuten vakio smotodetsillä kuulemma yli satasta, epäilen hyvin vahvasti. Kertaakaan en oo edes kuvaa nähny tästä vehkeestä ;)

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

28.9.2012 11:07

Eikait se oo ku lähtä testaamaa sitä, jos semmone on olemassa :lol:

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

29.9.2012 20:02

Noh mä oon kuulu semmosen legendan että isoveljen kaverin pvssä olis ollu 160cc pytty ja oli kuulemma ollu 120 vauhtia ja vieläkin olis ollu varaa kaasussa.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

29.9.2012 20:29

Ei ihan taida PVn moottoriin mennä niin paljoa kuutioita.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

29.9.2012 20:52

Jos se oliki ruohonleikkurin kone ;)

[Edit:] Ettekai oikeesti ottanu tosissaa tota mun kommenttia? :D Ja on meillä 150cc koneella oleva työnnettävä että ei pakosti oo aina vaa ajettavis leikkureis :) mutta se offtopicista!
Viimeksi muokannut Jnne2012 päivämäärä 30.9.2012 0:37, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

29.9.2012 22:28

Ruohonleikkurin koneella 120km/h juuh okei.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

30.9.2012 0:14

KYllä ajettavissa leikkureissa aika vahvoja koneita on...ja jos kone on 160cc, sen on pakko olla ajettavasta leikkurista.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

30.9.2012 11:52

En sanoisi että pakko, meidän mökillä on vanha työnnettävä ruohonleikkuri jossa on 180cc pannu. Koneen kyljessä lukee tosin 4hp, että ei kovin äkäinen taida kuutioista huolimatta olla :lol:

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

30.9.2012 13:05

Kyllä sillä neljällä hepalla leikkaa melkoista viidakkoa. Itse viime kesänä korjasin vanhan ruohonleikkurin ottamalla Kaasarin vielä vanhemmasta liikkumista.. Lopputuloksena oli ihan helvetisti kiertävä nelari briggs and stratton joka jaksoi leikata vielä puol metristä heinää, ongelmaksi muodostui leikatut tavaran poistaminen koneen alta, olisko ens kesänä sitten torven teko että saa ruohot lentämään.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

30.9.2012 13:32

Kyllä ainakin noissa mitä itte olen nähnyt ajettavissa on 10 heppasia koneita ollut, isoimmissa vielä vahvempia koneita.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

30.9.2012 19:47

Hieno homma. Mutta valitettavasti ruohonleikkuri ei kuulu tappajamopojen kategoriaan, joten palataanpa aiheeseen.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

30.9.2012 21:16

Noh mä kirjotan sitte tänne tappiviriMOPOISTA niin siis isäukon vanha soliferi oli siihen aikaan kylän kisasin lukuun ottamatta sen kaverin vesijäähy pappista joka meni satasta todistetusti. Mutta se isukin soliferi oli menny ylämäkeen jotakin 85.
Molemmat oli vakio pytyillä. Lukuun ottamatta muutamia viilaus toimenpiteitä. Itse en ole kumpaakaan nähnyt kun oon syntyny 20 vuotta isukin mopoiästä. :D