Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

20.9.2010 0:06

Slerpa_ kirjoitti:Niin noh, lasketaanko PVssä nyt alakertaan kampikammio, se läppäsysteemi mikä lohkoissa on kiinni ja huuhtelun lähdöt? Näitä varmaan moni l33timpi virittäjä muokkailee.


Lähinnä tarkotettu lohkoja ja virejä mitä niihin on pistetty :D Kenelläkään tietoa onko pv:n lohkoille pistetty joskus +80cc sylkkää?

20.9.2010 0:49

Smokien 54 milliin porattu & stroukattu pv. "Bullet PV" nimikkeellä se kulkee. Se on maalattu ja rakennettu muutenkin luotilookkiin. Videotaki oli photobucketissa. Googlatkoon ken haluaa. :)

Niin ja kuutioita tais olla sen 100cc

20.9.2010 15:16

Tuosta 100cc:sta tuli mieleen myös joku tunturin johon oli laitettu huhujen mukaan yamahan 100cc pytty..
Pinnapultin puolesta sopi suoraan..

20.9.2010 17:12

Krg kirjoitti:Tuosta 100cc:sta tuli mieleen myös joku tunturin johon oli laitettu huhujen mukaan yamahan 100cc pytty..Pinnapultin puolesta sopi suoraan..

Pytty on Yamaha YB100:stä. Ei sovi pinnapultit ihan suoraan ja sylinteri on myös hiukan liian korkea + imuaukon joutuu tekemään, kun moottori on luistiohjattu mutta ainakin yksi kappale on kyllä tosiaan tunturiin sovitettu. YB100 kuvia http://www.atcylinder.com/en/yamaha_ser ... /YB100.jpg - http://img234.imageshack.us/img234/3663 ... 679pt3.jpg

21.9.2010 11:41

Krg kirjoitti:Tuosta 100cc:sta tuli mieleen myös joku tunturin johon oli laitettu huhujen mukaan yamahan 100cc pytty..
Pinnapultin puolesta sopi suoraan..

Nöin oli tehty jo 70-luvulla, iskä puhui että Elimäen puolella joku olisi väsäillyt... Hieman ei männän ajoitukset olleet kohillaan mutta siihen aikaan ei ollut samanlaiset lähtökohdat mopojen ruuvailuun kuin nykyään.

23.9.2010 21:59

Betaversio kirjoitti:Smokien 54 milliin porattu & stroukattu pv. "Bullet PV" nimikkeellä se kulkee. Se on maalattu ja rakennettu muutenkin luotilookkiin. Videotaki oli photobucketissa. Googlatkoon ken haluaa. :)

Niin ja kuutioita tais olla sen 100cc

Voitkos pistää linkkiä kun en itse googlaamalla löytäny? Sakmundihan osti Smokielta noita stroukattuja kampiakseleita mut ei se oo vielä pistäny kai yhtään konetta ainakaan toimintakuntoseksi vielä.

24.9.2010 10:18

http://s13.photobucket.com/home/2smokie

2.4.2011 22:43

Isän kaveri kerto että hänen poika ja pojan kaveri oli joskus yhistäny 2 50cc tunturin moottoria ja oli vielä saaneet sen toimimaa en tiiä sitte kulku puolesta tai muusta muuta ku että kampiakselien päät oli hitsillä toisissaan kiinni eikä ollu sen takia kunnolla kestäny :lol: ja sama tyyppi oli tilannu pvhen jonkun osan ja vakio väleillä oli ajellu melkei 100km/h :lol: vai oiskohan sitte tarkottanu tuolla 1 osalla tuota virisettii mitä sai joskus moposportilta eli malossi,giannelli,17/28 välit,20mm kaasari ja power filtteri.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

24.4.2011 12:58

Isoveljelläki oli tunturi tigerissa suzuki rm 125 nestejäähykone, kivastihan se kulki. Etupumput olis saanu heittää kaatopaikalle peltoajelujen jälkeen :D

Tuossa vielä videota: (kuvaa pistän joskus toiselta koneelta)

http://www.youtube.com/watch?v=LD_YolO6isE

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

24.5.2011 17:21

Täälläpäin joskus eräs narkki ajeli aika tapiin asti viritetyllä skootterilla. Enempää en tarinasta tiedä, mutta noin 120km/h se sillä yleisillä teillä ajeli ja ajelut loppui siihen kun joku pilkkoi sen ihan palasiksi. Siinä oli ainankin tehari ja jotain muuta räpelletty. Aika tappajamopo varmasti, toisaalta mitä tuollaisella narkilla itsesuojeluvaistoa löytyisi....

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

26.5.2011 14:55

Pari tarinaa löytyy multakin: tuossa yhden opettajan kanssa puhuin mopoista, niin hänellä oli nuoruudessaan ollut pappa-Tuna, josta oli kannenlaskun sijaan jätetty kannentiiviste pois. Oli siitä tehoa saanut, mutta käyttöikä lyheni kuulemma kiitettävästi.

Ja sitten kaverin isäpuoli kertoi että hänellä oli aikoinaan myös ollut pappa-mallin Tunska joka oli kuulemma mennyt "ainakin satasta", ja että tämä kyseinen henkilö olisi sillä ajanut tuolla Vaajakosken moottoritiellä ilman kypärää, sandaaleilla, sortseilla ja t-paidalla "täysiä" ja kaatunut. Ja tämä kertoja on siis ihan fyysisesti kunnossa, tietääkseni jälkiä tästä kaatumisesta ei ole, tai ainakaan en ole ruvennut tutkimaan asiaa tarkemmin.

Ja faijalta kuulin että heillä oli joskus 90-luvulla varikkomopona (faija siis ajo kiihdytyskisaa aikoinaan) PV-Suikka jossa oli niin paljon tehoa että taakse piti rakentaa "wheelie barsit" ihan isojen pyörien malliin ettei keulinut vaihteenvaihdossa ympäri. Tosin tolla päälle metrin akselivälillä ei paljon tehoa tarvitse että ollaan selällään.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

26.5.2011 16:58

josta oli kannenlaskun sijaan jätetty kannentiiviste pois. Oli siitä tehoa saanut, mutta käyttöikä lyheni kuulemma kiitettävästi.
Ei tuo tiivisteen pois ottaminen vaikuta mitään tehoihin, kun se vuotaa sieltä välistä, ja se käyttöikäkään siitä ei lyhene. Itse jouduin ajamaan puoli vuotta ilman tiivistettä (omassa rahatilanteessa oli suuri lama silloin). Ei vääntänyt lainkaan, nippanappa jaksoi vaihteen vaihdossa pappis kakkosella mennä pienillä kierroksilla, ja hyvin kesti tuon ajan.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

26.5.2011 17:28

OT: Mitäs jos vetää jotai mällii sinne välii kannetiivisteen sijaan, kestääkö?

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

26.5.2011 18:25

Jotain kuumaa kestävää tiivisteliimaa kun laittaa väliin, kestää. Raisussa täysin suora kansi ja ylätiivistepinta, niin on pitänyt ihan täysin ilman tiivistettäkin, kun joskus kokeilin.

Re: Legendat, tappajamopot ja tappivirimopot.

26.5.2011 23:39

LaneKit kirjoitti:OT: Mitäs jos vetää jotai mällii sinne välii kannetiivisteen sijaan, kestääkö?

Miksi pitäisi vetää, kun se tiiviste on sen verran ohkanen ettei se siellä mitään vaikuta? Tai, jos vaikuttaa, voi laskea kantta sen tiivisteen verran...