Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

3.12.2009 17:39

Betaversio kirjoitti:Tuo oli melko legendaa...

Samaa mieltä. Luultavimmin ne muistikuvat pettää, sillä noihin "entisikoihin" se luovuttaja-moottori/sopiva osavalikoima oli lähestulkoon yksi ja ainoa. Nimittäin Honda DAX (ST70).

Tuohon lisävaihteen asentamiseen : Monkeytkin saattoi siihen aikaa olla vielä niitä vanhoja 3-vaihteisia malleja ja daxin alakertaa hyödyntämällä siitä oli mahdollista tehdä 4 vaihteinen. Sitä en nyt äkkiseltään 100 varmaksi muista sopivatko monkeyn 3v. alakertaan, vai, pitikö ottaa ihan koko kone daxista.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Honda_Dax

19.12.2009 0:05

bultti_ kirjoitti:
Krg kirjoitti:Muistaakseni yksi vmpk:n topikissa kertoi, että hänen supersportinsa kulki 122kmh ja vielä 50cc pytyllä !
Huuhtelut loppuun, kaikkee :D

mihinkähän mitattu, ja jotenkin kuulostaa aika oudolta, kun kerran sarvella on suomen nopein mopo (121km/h, kuka ei tietäs) virit oli 75cc plusu "vähänsen :D " kutiteltu ja ite tehty putki ym. ja sarvi tietää näistä asioista melkosen paljon... ja tottakai nopeus mitattu gepsillä ;) .


Eikös joku nopea suomimopo kulkenu todistetusti metanolilla senn 120 50cc pytyllä?

19.12.2009 2:30

Tää nyt ei mopo varsinaisesti olekkaa, mut olipa yhellä pojalla kova Aprilia AF1, kulki yli 180 km/h. Toinen sitten otti ja päätti kokeilla, ajo 200 lasissa ja kolmas ottaa päräyttää Näsärillä 140 km/h ohi. Ottakaa selvää :D

19.12.2009 2:31

Slerpa_ kirjoitti:Eikös joku nopea suomimopo kulkenu todistetusti metanolilla senn 120 50cc pytyllä?

Pelkkä metanoli ei saa mopoa lentämään... Nitrot saavat! viewtopic.php?f=15&t=77362&start=15

19.12.2009 23:31

No metanolilla, risiiniöljyllä ja nitrometaanilla, eli rc-polttoaineella.

20.12.2009 0:00

Tume34 kirjoitti:Mankiahan vissiin on saanut ainakin 6 vaihteisena jossakin hevonvitussa. Siis kyseessä kokonaan eri kone.


Näihin sanoihin, näihin tunnelmiin. Topicin otsikkoon ylivoimaisesti parhaiten sopiva postaus. :)

21.12.2009 16:43

No jos on pyörässä ollut täysin eri moottori ettei ole ollut mikään modaus mankin alakerrasta, niin mahdollistahan sekin on. yllä täällä mun mielestä paljon enemmän legendaa olevia juttujakin on ollut............

21.12.2009 21:56

Huomaa sanat "vissiin" sekä "jossakin hevonvitussa". Pointti ei ollut moottorissa vaan viestin muotoilussa. :roll:

21.12.2009 22:09

Tuli ainakin selväksi mitä kirjottaja tarkotti.

23.12.2009 4:48

Heitetääs lisää legendaa. Yks kaveri kerran väitti, että sen jonkun tutun PV meni viilatulla 50cc läppiksellä, 18mm kaasarilla ja gianellilla 110kmh gepsiin. Väleistä ei ollu puhetta.

23.12.2009 5:02

Viilatulla rämän 50 läppiksellä miksi ei. :D

Tosin aika pieni kaasari siihen..

23.12.2009 19:57

Decide kirjoitti:Viilatulla rämän 50 läppiksellä miksi ei. :D

Tosin aika pieni kaasari siihen..


Ei ollu rämä, vaan perus poweri.

26.12.2009 3:14

LEGENDA!

Täälä meidän kylillä oli iha kunnon legenda peevee!:D
Veljen kaveri vähä viritteli 80cc malossia ja näytti vähä dremelliä ja ym kaikkee muuta mukavaa:D huippuja PV keräsi 2 vaihteela 60km/h gps ja 4 vaihteela 114.6km/h kyllä se oli aika napakka pevikka jos aattelee rumpujarrut ja ym hilun vitkuttimet mutta se prkl KULKI :lol:

26.12.2009 14:45

Eipä toi nyt niin kummonen legenda ole, eihän malossist tartte kun kevyesti viilailla ja imu laitella kaasarin kokoon. Pitkät välit vaa ja hyvät olosuhteet, niin miksei 115km/h..

Toi että viilattu 50cc läppis, eli joku halppispytty menisi 110km/h.. On aika vaikea uskoa. :D

26.12.2009 15:00

Decide kirjoitti:Eipä toi nyt niin kummonen legenda ole, eihän malossist tartte kun kevyesti viilailla ja imu laitella kaasarin kokoon. Pitkät välit vaa ja hyvät olosuhteet, niin miksei 115km/h..

Toi että viilattu 50cc läppis, eli joku halppispytty menisi 110km/h.. On aika vaikea uskoa. :D



Suurempaa viilailua malossin tekeminen noihin vauhteihin vaatii, kuin esim plusun tai autisan. Niistä kahdestahan ei huuhteluja tartte viilailla jos paketti muuten toimii. Malossissa taasen huuhtelut on pullonkaula jo kierrätettäessä vähänkään enemmän - Sinne saa kairaa näyttää sen verran että "lievästi viilaamisesta" on turha enää puhua. Edelleenkään, se Malossi-stanssaus pytyn kyljessä EI tuo lisäpotkua mopediin. Se tuntuu olevan niin legendaa että todellisuudenkin raja hämärtyy malossista puhuessa ja mopo kulkee kuin unissa....