Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

9.7.2009 1:39

Mikoteus kirjoitti:Itselläni myös hyvin samanlainen juttu kuin edellinen.

Kaverin siskon poikaystävällä oli Pv:ssä kuulemma joskus ollut Cdc-Malossi porautettuna ja sen kuutiotilavuudeksi olisi saatu 90cc (Laskurilla tsekkasin niin männän koko pitäisi olla 55mm, mahtaako edes saada porattua niin isoksi ilman putkitusta?). Muina vireinä oli perus 20mm kassu, gianelli ja välit tietty vaihdettu. Puheittensa mukaan hän oli joskus talvella päässyt kolmosella 90km/h, mutta sen jälkeen oli kuulemma suora loppunut eikä ollut uskallusta vaihtaa enää isommalle.

Kyseinen pytty kaverilta kotoa löytyy leikanneena kylläkin, mutta itse en ole sitä päässyt läheltä tarkastelemaan. Totuutta on taidettu kyllä hieman värittää, mutta kohtuu pirteä Pv sen on varmasti ollut.


Itse n. 2 vuotta sitten porasin jyrsin koneella avarruspäällä Power + sylinteristä ''sylinteriputken'' pois ja muistan mitanneeni 3 piste mikrometrillä sylinterin koon silloin ku se puhkesi siihen kuntoon että ''mäntä näkyisi jäähdytysripojen välistä'' reiän halkaisija oli muistaakseni 55,87 mm ja silloin sylinteriputken ''helmat'' olivat sitä vahvuutta että kevyt napautus ruuvimeisselin muovisella kädensijalla riitti katkaisemaan koko helman pois sylinterin alatiiviste pinnan tasolta asti.

En tiedä onko Malossissa helmojen ulkohalkaisija ratkaisevasti suurempi mutta kerroinpahan nyt kuitenkin.Huomion arvoista on myös se että kyseinen sylinteri(modattu P+) on jostain 80-luvulta jonka jälkeen tehtaan valumuotit sun muut mitat ovat saattaneet muuttua moneen otteeseen joten eivät välttämättä päde uudempiin sylintereihin.Myös sylinterin aines oli aivan erillaista verrattuna uudempiin P+ sylintereihin joita on tullut n. 10 kpl porailtua.Vanhempi sylinteri oli ''heikompaa'' ainesta eli pystyi käyttämään työstössä suurempi lastuamisnopeuksia sekä syöttöjä.Myöskin työstössä syntynyt lastu oli erillaista, vanhempi sylinteri synnytti enemmän hiilipölyä ja lastu oli muutenkin lyhyempää.

KO. Sylinteri on vieläkin tallissa putkitus aihiona. Saatan sen itse tulevaisuudessa putkittaa.Tietysti kaikki kanavat kokevat huomattavia muutoksia ennen uuden putken prässäämistä.

Voin myös myydä sen aihiona jollekkin jos saan asiallisen tarjouksen.
Jos ostaja ehdokas haluaa kuvia murikasta ennen tarjouksen tekoa niin sekin onnistuu kyllä.

Anteeksi kirjoitus virheet. :)

Lisäsin kuvia sylinteristä halukkaille.

9.7.2009 19:24

Tässä on oikee murhaajamopolololoolool. PBR husabergin koneella Kuva

9.7.2009 20:36

Siis toi on yli 400cc koneella?! On meinaa pähee! :)

9.7.2009 22:26

Kitaconist kirjoitti:Siis toi on yli 400cc koneella?! On meinaa pähee! :)

Juu 470cc. YouTube video: http://www.youtube.com/watch?v=EvYRrbvSpLk
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 10.7.2009 20:20, muokattu yhteensä 2 kertaa

9.7.2009 23:55

Toihan on oikee kunnon tappajamopo

12.7.2009 19:31

http://kuvablogi.com/nayta/832297 entäs tämä mopo sitte? :D

13.7.2009 11:40

Anza-91 kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/832297 entäs tämä mopo sitte? :D

Onhan noita nähty ennenkin, Tappajamopo tässäkin kyseessä, ja vielä turbolla. :)

13.7.2009 12:52

Keulii kirjoitti:
Anza-91 kirjoitti:http://kuvablogi.com/nayta/832297 entäs tämä mopo sitte? :D

Onhan noita nähty ennenkin, Tappajamopo tässäkin kyseessä, ja vielä turbolla. :)

Tuo projekti ei tainnut sitten koskaan valmistua. Tuosta oli muutoinkin tarkoitus jättää turbo pois, vaikka se tuossa kuvassa vielä paikallaan onkin.
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=41187

28.7.2009 22:14

kuulin tänää taas yhen jutun: yks kolmekymppine tyyppi kerto että sillä oli jarruton pv joka kulki 110, ja kuulemma ku nakkas tankkii bensan sekaa desin polttoöljyä ni meni 120 :D selitti et bensa palaa kauemmi jos on pöllöä seas pikkuse

29.7.2009 23:47

Anza-91 kirjoitti:kuulin tänää taas yhen jutun: yks kolmekymppine tyyppi kerto että sillä oli jarruton pv joka kulki 110, ja kuulemma ku nakkas tankkii bensan sekaa desin polttoöljyä ni meni 120 :D selitti et bensa palaa kauemmi jos on pöllöä seas pikkuse


iha mahdollista : D enpä oo kokeillu, vois vaikka : D

31.7.2009 22:24

osku1619 kirjoitti:
Anza-91 kirjoitti:kuulin tänää taas yhen jutun: yks kolmekymppine tyyppi kerto että sillä oli jarruton pv joka kulki 110, ja kuulemma ku nakkas tankkii bensan sekaa desin polttoöljyä ni meni 120 :D selitti et bensa palaa kauemmi jos on pöllöä seas pikkuse


iha mahdollista : D enpä oo kokeillu, vois vaikka : D


Voiha se mahdollist olla, mullaki ku oli pientä vesiongelmaa ni suunnille desi jäänestoo aina tankkiin. Mulla liia iso suutin ni ei kierrä ku sen 10k mut täl jäänestol alko kiertää +12k ja kulki jonku verrä enemmä :D

1.8.2009 1:06

On ne sellasia +12krpmtappomopoja

1.8.2009 22:06

Taitaa nyt kuitenkin olla niin, että mitä pidempään palotapahtuma kestää, sitä huonommin saadaan tehoa. Yleensä tavoitteena olisi saada aikaiseksi kammenkulma-asteissa mitattuna mahdollisimman kompakti palotapahtuma.
Toisaalta, tämähän onkin legendatopicci... :)

Anza-91 kirjoitti:kuulin tänää taas yhen jutun: yks kolmekymppine tyyppi kerto että sillä oli jarruton pv joka kulki 110, ja kuulemma ku nakkas tankkii bensan sekaa desin polttoöljyä ni meni 120 :D selitti et bensa palaa kauemmi jos on pöllöä seas pikkuse

1.8.2009 23:39

Sarvi-Perkele kirjoitti:Taitaa nyt kuitenkin olla niin, että mitä pidempään palotapahtuma kestää, sitä huonommin saadaan tehoa. Yleensä tavoitteena olisi saada aikaiseksi kammenkulma-asteissa mitattuna mahdollisimman kompakti palotapahtuma.
Toisaalta, tämähän onkin legendatopicci... :)

Anza-91 kirjoitti:kuulin tänää taas yhen jutun: yks kolmekymppine tyyppi kerto että sillä oli jarruton pv joka kulki 110, ja kuulemma ku nakkas tankkii bensan sekaa desin polttoöljyä ni meni 120 :D selitti et bensa palaa kauemmi jos on pöllöä seas pikkuse

Itse otaksun että todellinen syy parempaan liikehdintään oli esimerkiksi bensanpinnan kojaantuminen oikeaksi ja sitämyöden seoksien kohdalleenmeno. Toisinsanoen raa-alla bensalla kone olisi käynyt rikkaalla --> löpöä sekaan --> kama raskaampaa --> bensanpinta alemmas --> laihemmalle --> tehoa. :roll:

5.8.2009 10:04

No, onhan se mahdollinen teoria tuokin... :)

Betaversio kirjoitti:Itse otaksun että todellinen syy parempaan liikehdintään oli esimerkiksi bensanpinnan kojaantuminen oikeaksi ja sitämyöden seoksien kohdalleenmeno. Toisinsanoen raa-alla bensalla kone olisi käynyt rikkaalla --> löpöä sekaan --> kama raskaampaa --> bensanpinta alemmas --> laihemmalle --> tehoa.