Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

26.12.2009 17:25

tää tuntuis oikeelta topicilta kysyäsemmosta asiaa kun mun isä aina kertoo sen peeveestä joka kulki 120 setä sinisen tutkaan eikä ollu ees kaasu pohjassa ja viriä oli viilattu malossi cdc ankarassa ylikoossa 5 vaihde 20mm kaasari tehari ja 16-30 välit että onko tämä pelkkää legendaa vai voiko pitää paikkaansa

26.12.2009 17:28

Periaatteessahan se on mahdollista, mutta kyllä pitää jo noihin vauhteihin yltävän mopon virittäjän osata asiansa aika hyvin. Eli legendaa mitä luultavimmin.

26.12.2009 22:57

^^kasawika^^ kirjoitti:LEGENDA!
Täälä meidän kylillä oli iha kunnon legenda peevee!:D
Veljen kaveri vähä viritteli 80cc malossia ja näytti vähä dremelliä ja ym kaikkee muuta mukavaa:D huippuja PV keräsi 2 vaihteela 60km/h gps ja 4 vaihteela 114.6km/h kyllä se oli aika napakka pevikka jos aattelee rumpujarrut ja ym hilun vitkuttimet mutta se prkl KULKI :lol:
Moottori vaikuttaisi ottaneen enemmän kierroksia nelos- kuin kakkosvaihteella. Aika harvinaislaatuista, mutta kyseessähän onkin legenda-PV. ;)

27.12.2009 0:56

No pv + malossi 80cc = legenda

27.12.2009 1:17

Enemmännkin pv+gianelli tai luhao=legenda.

27.12.2009 2:15

nii nämähä on legenda Mopoja :lol:

27.12.2009 12:37

Mutta Malossi+Malossin putkihan se vasta tykki onkin, kevarit jää huipuissaki. Riippumatta siitä minkäkokonen mehumaija tai millainen kansi on.

27.12.2009 14:25

Tykki se on, mutta ei legenda.

27.12.2009 14:38

No eikös se justiinsa olekkin legenda, malossin putkiahan on äärimmäisen harvoin tarjolla, siksihän se onkin legendaarisen tehokas.

27.12.2009 19:55

Kyllä luhao ja gianelli enemmän on legendoja.

27.12.2009 23:22

Anteeksi jos olen (taas) ilonpilaaja, mutta kyllä olen samaa mieltä Mokulin kanssa. Ja täällä mototissa kun on jo muutama vuosi tullut pyörittyä, niin kyllä (PV:n) Malossin pakoputkiin liittyviä huvittavia juttuja on saanut lukea varmasti suhteutettuna enemmän Giannelliin tai Luhaoon verrattuna. Yleisin legenda taitaa olla Luhaolla ajetut 120km/h huiput, koska putki on ostettu kaverin tutulta Malossina ja kyllä se vittu on malossi sinä et vaa tiijä mitään!!11

29.12.2009 16:29

Ainut legenda mitä olen kuullu tulee suoraan isältä. Isän veljen kaverin isä oli tämmöinen DIY-mies. Noh, oli poika ostanut rahoillaan PVn. Isänsä kanssa oli sitten viritelty, kuulemma tehneet kaiken mahollisen, itsetehtyä putkea, kannen ja sylinterin muokkaukset(vaihto?) jne. PV oli kulkenut niin kovaa että kun isä oli ajanu 250 GSX Suzukilla mittarin mukaan 115km/h oli PV ajanut edellä. Saman oli näyttänyt kun autolla oli ajettu perässä.
Aika kova PV ;)
Ja tästä kaverin isästä vielä, että oli/on erittäin perehtynyt Tuntureiden viritykseen, tietää kuulemma kaiken niistä peleistä, ja senkin kuinka saadan kunnon hevosvoimat irti.

30.12.2009 13:28

En tiedä onko tämä "tappajamopo" mutta tarkoitus olisi saada se kulkemaan suht lujaa. Ajo tietysti ainoastaan suljetulla alueella esim mikroautoradalla.
Moottori on Puch 4-vaihteinen, 75cc Metrakitin sylinterisatsilla ja pakettiin sopivalla teharilla. Kaasariksi olen suunnitellut about 22 millistä. Välityksiksi sellaset välit että kiihtyy apinan raivolla, nopeudella ei niin merkitystä.
Motin voin istuttaa Super Sporttiin, DX:ään tai Trialiin.

30.12.2009 14:05

PioneerVolvo kirjoitti:En tiedä onko tämä "tappajamopo" mutta tarkoitus olisi saada se kulkemaan suht lujaa. Ajo tietysti ainoastaan suljetulla alueella esim mikroautoradalla.
Moottori on Puch 4-vaihteinen, 75cc Metrakitin sylinterisatsilla ja pakettiin sopivalla teharilla. Kaasariksi olen suunnitellut about 22 millistä. Välityksiksi sellaset välit että kiihtyy apinan raivolla, nopeudella ei niin merkitystä.
Motin voin istuttaa Super Sporttiin, DX:ään tai Trialiin.
No mikäs siinä. Mutta jos 75 Metran aikoo saada oikeasti liikkumaan legendatyyliin, niin sylinteriä pitää sitten keventää reilusti... mutta se varmaan oli tarkoituskin, koska vakiokanaville ei kannata tarjota mitään 22 mm kaasaria.

30.12.2009 17:16

Eikös tän topikin idea ole legendojen ja huhujen kertominen eikä virien oikeudellisuuksien spekuloiminen :D Ei herneitä eikä jäähyjä kitoos!