Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

Re: Äänenvaimentimet

1.6.2013 9:02

Okei, pitää sit semmosta ostaa. :) Kiitos!

Re: Äänenvaimentimet

2.6.2013 23:58

Oli kiva ajella Genericillä, kun pakokaasu poltti mun paisarin ja välipillin välisen letkun puhki, ja törkeet äänet :D porukka vähän katto kaupungilla.. Oli bilteman 120"C kestävää "lämpöletkua"... Olisi kaupassa pitänyt kattoa kuin paljon kestää lämpöä...

Eli mistäs saisi letkua, joka kestää pakukaasuja, ja olisi melko taipuisaa. Ei tosin tarvitse olla taipuisaa, mutta olisi hyvä silti.

Re: Äänenvaimentimet

3.6.2013 15:07

Kuva
Vähän kiillottelin änkkiä. Kaks tollasta hyllyssä, toisen vois kyllä myydä pois ;D

Tohon liitoskohtaan muuten;
Siihen kun laitat tiukalla sovitteella putken (aka pimppaliitos) ja tiivistemassaa välipillii että paisariin niin tuikkaat tiukasti kiinni niin toimii aika hyvin! Netissä kyllä myydään pakoputkien kiinnityskumeja. Jäähdytinletku on siinä ja siinä, mulla kesti jokusen päivän mut kävi aika kuumana.
10sek googlauksella: http://www.moposport.fi/fi/liitoskumi-pakoputki-28-30/175-2830/dp

Re: Äänenvaimentimet

24.6.2013 22:34

Mikä olis hyvä tapa modata enoxin änkkä vakioputkeen? Kiinnitys on kolmella pultilla, mutta ne ovat sisempänä kuin vakioputkessa, eli ei sovi suoraan laippaan. Hitsiä ei ole, mutta tarvittaessa pääsisin käyttämään sitä. Eli keksiskö kukaan mitään helppoa tapaa modaamiseen? :D

E: Korjaan, pultit on ulompana kuin vakiossa.

Re: Äänenvaimentimet

25.6.2013 0:48

Poraa uudet reijät niiden vakioreikien väliin tai laajenna niitä vakioreikiä?

Re: Äänenvaimentimet

25.6.2013 1:03

Se laippa on pikkusen liian pieni, pitäisi porata reunasta. Tosin en sitte tiiä pysyiskö jos siihen reunaan tekisi jotkut puolikaaret ja mutterilla kiinni + jotain tahnaa, että pysyisi...

Re: Äänenvaimentimet

26.6.2013 4:57

Itselläni on juuri noin ja hyvin on kestänyt.

Re: Äänenvaimentimet

26.6.2013 12:16

Juu varmaan tänään teen tolleen jos jaksaa :)

E: Laitoin sen enoxin änkän kiinni ja oli kyl hyvät äänet. Uudet villat on sisällä joten ääntä siintä ei lähe toistaiseksi vakioänkkää enempää, mutta paljon paremman kuulonen ja tietysti hienompi :D

Re: Äänenvaimentimet

27.6.2013 23:13

Mites tohon TK:n änkkään saa vaihettuu villat? Käyks muu villa ku "äänenvaimenninvilla" ois meinaa seinän eristevillaa kotona jos sitä vaikka tunkis sinne? :D

Re: Äänenvaimentimet

27.6.2013 23:21

Kai siellä mikä vaan villa menee, mutta vaimenninvilla varmaan kestävintä ja hiljasinta.

Re: Äänenvaimentimet

27.6.2013 23:27

Ite oon todennu palovillan kans aika hyväks ja tk änkästä kun ottaa ne kolme mutteria irti niin saa vedetty päädyt irti kuoresta.

Re: Äänenvaimentimet

4.8.2013 16:22

Mitenkäs tota uudenmallisen metran änkkää sais purettua ?

Re: Äänenvaimentimet

4.8.2013 16:23

Poraat pop-niitit ja vedät sen takaosan irti.

Re: Äänenvaimentimet

4.8.2013 23:38

Itse olen nyt pari kertaa vaihtanut villat tohon E-Noxin änkkään.

3 mutteria auki -> kuori lähtee irti ja vanhat villat pois -> uudet villat sisään ja mutterit kiinni.

Villana olen käyttänyt sellasta alumiinipinnoitettua "putkivillaa", ei tarvitse taitella ja menee suoraan tohon E-Noxin änkkään.

Re: Äänenvaimentimet

24.9.2013 22:56

Moro!

Ois sellanen kysymys että jos vaihan vakioputken (nyt kiinni metrakitin tehari) niin minkö kokonen suutin siihe pitää laittaa? Nyt siinä on 85 tai 90. Kyseessä on gilera smt -08.