Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

15.5.2008 10:39

latelixi kirjoitti:Voiko sen piperin nyt pestä bensalla vai ei?


itse olen ainakin pessyt sen bensalla jossa on 2tahti öljyä ollut. ei se siitä miksikään ole mennyt 2vuodessa.
kunnon kuivatus ja ölyä pintaan ja takasin paikalleen

15.5.2008 12:44

latelixi kirjoitti:Voiko sen piperin nyt pestä bensalla vai ei?


JJep. Ei ne liimaukset miksikään pitäs mennä.

pv

15.5.2008 17:14

jos ostan pipercrossin ni mikä olis hyvä suuttimen koko sen jälkeen et kävis kunnolla?

15.5.2008 19:00

Noni antakaas joku nyt asiantunteva vastaus.

Ku tullu vähän ristiriitaista tietoa noista filtteriöljyistä.
Jotkut sanoo että moottoriöljy ja vaihteistoöljy on hyviä, että ei kannata ostaa mitään erityistä ilmansuodatinöljyä.
Jostain taas luin että moottoriöljy ei kestäisi vettä, että kannattaa laittaa mieluummin vaihteistoöljyä kuin moottoriöljyä.
Ja sitten joku puolestaan väitti että moottori- ja vaihteistoöljy tukkii ilmanputsarin, että pitäisi laittaa erityistä filtteriöljyä.

Ketä tässä nyt sitten pitäisi uskoa? Mulla on siis pipercross.

Re: pv

15.5.2008 19:38

-Hemmo- kirjoitti:jos ostan pipercrossin ni mikä olis hyvä suuttimen koko sen jälkeen et kävis kunnolla?

Mikähän mahtaa olla mopo ja virit voi kans kertoa?

ainii :D:D

15.5.2008 20:34

kyseessä oleva mopo on pv ja on muuten vakio...muistin et oon pv palstalla :D:D:D

15.5.2008 21:17

Necroperversor kirjoitti:Ketä tässä nyt sitten pitäisi uskoa? Mulla on siis pipercross.


Muuta en tiiä kuin että oon ite käyttäny crc 5-56 kahden vuoden ajan vaahtomuoviputsarin öljynä, eikä pienintäkään ongelmaa havaittu. Kokeiltu myös moottoriöljyä ja 2-tahtiöljyä jonkin aikaa, moottoröljyllä kyllästetty alkoi imeen vettä loppuvaiheessa.

15.5.2008 22:08

jos ostan pipercrossin ni mikä olis hyvä suuttimen koko sen jälkeen et kävis kunnolla? mopo on vakio pv vm 01

15.5.2008 22:12

Kannataisko tolle paipperille tehä jotain ku näyttää ihan kuivalta?

Re: ainii :D:D

16.5.2008 15:16

-Hemmo- kirjoitti:kyseessä oleva mopo on pv ja on muuten vakio...muistin et oon pv palstalla :D:D:D

Semmosen 5-10 kokoa suurempi suutin kuin nyt tommosen putsarin kanssa.

17.5.2008 12:21

rxrx kirjoitti:Kannataisko tolle paipperille tehä jotain ku näyttää ihan kuivalta?


Jep, öljyä se..

17.5.2008 12:36

-Hemmo- kirjoitti:jos ostan pipercrossin ni mikä olis hyvä suuttimen koko sen jälkeen et kävis kunnolla? mopo on vakio pv vm 01


Pv Suzukeja ei ole valimistettu enää 2001.

Laita n. 5-10 numeroo isompi pääsuutin.

17.5.2008 18:50

Mitä ootte mieltä voisko tommosella spray-vaseliinilla tai siliconi spraylla öljyämään piperin? Sais helposti levitettyä kyllä ja tulis tasanen pinta? Onko se myrkkyä koneelle jos sitä siitä ilman mukana menee? Tukkiiko putsarin?

17.5.2008 18:56

Osta suosiolla sitä millä ne kuuluu öljytä eli ilmanputsari öljyä ;)

17.5.2008 19:00

tomm1 kirjoitti:Osta suosiolla sitä millä ne kuuluu öljytä eli ilmanputsari öljyä ;)
Nii no se vois olla iha asialline mutta tossa on toi piperi ny kuivumassa niin mietin tässä että mitä mun siihen kannattais laittaa, vaihdelaatikkoöljyä vai sit jompakumpaa noista mitä ehdotin äske, ne sais sumutettuna siihen pintaan tasasesti.

Mikä ois järkevin vaihtoehto?