Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

1.10.2007 10:35

Zero- kirjoitti:Tuommosilla pumpuilla ei tee kyllä hevon hemmettiä vertaa vaikka M.A.C.S.I:in


Paljastit taas aika pahan tietämättömyytes. Sinuna en kävis pätemään.

1.10.2007 11:14

Atech kirjoitti:
Zero- kirjoitti:Tuommosilla pumpuilla ei tee kyllä hevon hemmettiä vertaa vaikka M.A.C.S.I:in


Paljastit taas aika pahan tietämättömyytes. Sinuna en kävis pätemään.

Paremmin oon asiasta perillä kun arvaatkaan, taidat ite olla vajavaisin tiedoin liikkeessä ;).

Eihän ne ihan sama asia oo mut ennemmin ite ostasin MACSI:n

2.10.2007 15:13

miten tommonen asennetaan ja vaikuttaako paljonki kiihtyvyyteen/nopeuteen

2.10.2007 16:57

Iteltäni nurkista löytyi tuollainen Malossin muuttuvalla tilavuudella oleva resonaattorisäiliö, käytännöllisestä hyödystä ei sen paremmin tietoa vielä ole. No kuitenkin ajattelin, että pakko sitä on kokeilla ja koska kaasaria, imukaulaa ja sylinteriä säälin niin väkerisn tälläisen ratkaisuksi ongelmaan: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/15352

4.10.2007 12:47

Lopettakaa OT. Jatkakaa otsikon mukaisesta aiheesta joka on editoitu sopimaan paremmin asiaa.

4.10.2007 15:48

Imukaulaan/sen letkuun reikä ja boostbottlen letku siihen kiinni jos oikein ymmärsin.. Ja se toimii imasemalla pulloon alipaineen samalla ku immee kaasarin tyhjäksi ja sitten alipaineesta kaasariin ja pulloon tulee enemmän seosta? ..


Pikaisesti ajateltuna vois viiä suurin piirtein 1/3 enemmän bensaa? Mutta miten asia on käytännössä? eli paljon vie enemmän bensaa?

4.10.2007 15:59

Milläs laskit tuon 1/3 osan? Kampikammioon tungetun seoksen määrähän sen ratkaisee.

4.10.2007 16:11

Niko1224 kirjoitti:
Pikaisesti ajateltuna vois viiä suurin piirtein 1/3 enemmän bensaa? Mutta miten asia on käytännössä? eli paljon vie enemmän bensaa?


Vähemmän kai sen pitäisi viedä, kun moottorin hyötysuhde paranee.

4.10.2007 17:10

Mitä tuo boostbottle auttaa?

4.10.2007 19:20

Nicsu kirjoitti:
KonZa^^ kirjoitti:Kuka vaa osaa tehä vaikka kaljatölkistä tälläsen. (Kai, on täällä kyl tosi kädetöntäki sakkii)


No osaa varmaan, mutta jollain kaljatölkillä kuinka toimiva siitä tulee? ;) Kyllä mäki voin heittää muumilimsa pullon tankoon kiinni eikä kiihdy tippaakaan paremmin...


juu mutta siis esim malossin antaa samal taval periks :D tosin tölkki saattaa lohjeta. Ja laskurin avulla lasketaan letkun pituus ja paksuus (siis syötetään bottlen tilavuus ja kierrosalue missä haluaa sen vaikuttavan)sama juttu ku yleismallin teharit noi boost bottlet mitä myydään

4.10.2007 21:25

Niko1224 kirjoitti:Pikaisesti ajateltuna vois viiä suurin piirtein 1/3 enemmän bensaa? Mutta miten asia on käytännössä? eli paljon vie enemmän bensaa?
Käytännössä vie 10-15% vähemmän bensaa, jos suunniteltu oikein. Boost bottle nimittäin estää tuplarikastumisen, jossa seos tulee läppien sulkeuduttua takaisin kaasuttimelle, mistä se ottaa lisää bensaa mukaansa. Boost bottle lisää myös osakaasulla tulevaa vääntöä.

4.10.2007 22:10

Miksiköhän ei oo laitettu mihinkään mopoon vakiona? Jos kerran ei kule kovempaa ja hyötyä on vain.

4.10.2007 22:37

Luultavasti valmistus kustannukset. 125cc Yamaha dteessähän on boost bottle vakiona, onkohan Yamahan patentoima tekniikka? Ainakin Yamaha sen on alunperin kehittänyt.

4.10.2007 22:50

Voisko joku valottaa miten tää laitetaan/tehään ja mihin ja mitä hyötyä tästä värkistä on?

4.10.2007 23:12

Aramid kirjoitti:... Ainakin Yamaha sen on alunperin kehittänyt.

Jeps. YEIS nimeltään.
p|ngu kirjoitti:Voisko joku valottaa miten tää laitetaan/tehään ja mihin ja mitä hyötyä tästä värkistä on?

http://www.eindiancompanies.com/images/resonator.htm