Tekniikkaan liittyvä yleiskeskustelu, joka ei ole mallikohtaista vaan laajempaa.

Alueen säännöt

Apua löytyy myös tietopankista!
Jotta keskustelussa vältyttäisi samojen asioiden toistamiselta, katsothan aluksi mitä tietoa tietopankista löytyy!

16.3.2008 14:19

Kiitos opastuksesta....

Simmosta vielä et mistä tietää tupla rikastumisen?
Ja mites on ihmiset saanu derbin imukaulaan ton BB:een kiinni? Ja entäs PV:seen?

16.3.2008 15:17

Jööle kirjoitti:Kiitos opastuksesta....

Simmosta vielä et mistä tietää tupla rikastumisen?
Ja mites on ihmiset saanu derbin imukaulaan ton BB:een kiinni? Ja entäs PV:seen?


No tuota tupla rikastumista ei tapahdu boost bottlen kanssa, ainaki niin olen lukenut? :D

16.3.2008 16:23

Hal0 kirjoitti:
Jööle kirjoitti:Kiitos opastuksesta....

Simmosta vielä et mistä tietää tupla rikastumisen?
Ja mites on ihmiset saanu derbin imukaulaan ton BB:een kiinni? Ja entäs PV:seen?


No tuota tupla rikastumista ei tapahdu boost bottlen kanssa, ainaki niin olen lukenut? :D

No niin minäkin niin siksi just haluisin tietää et mistä sen vois tietää et sitä tapahtuu, niin vois sen sit "korjata" boostbotlella...

imukanavan resonanssisäiliö

18.3.2008 18:35

Tuleeko imukanavan seinämään tehtävän reiän/siihen kierrettävän liittimen olla yhtä suuri halkaisiainen kuin letku kanavasta säiliöön? esimerkiksi jos 15mm letkulle pitäis olla aivan loppuun asti 15mm kanava, tehdään liitin jonka reiän halkaisia olis 15mm jolloin liittimen ulkohalkaisia on tietenkin vielä reilusti isompi eli tämä tarkoittaisi että imukanavan seinämään tulisi porata jopa 18mm reikä ja siihen esim M20 kierre. Kuulostaa minun korviini melkoisen hurjalta enkä tosiaan omista välineitä jolla noin suuren kierteen saisin kierteitettyä. Toiseksi todella harvassa 2tahtisessa mopossa on imukaulaa johon tuo mahtuisi, tosin ainahan voi rakentaa lisäkappaleita. Perin mystinen kapine muutenkin, sillä suomenkielellä ei tahdo löytää kirjallisuutta jossa tätä kunnolla käsiteltäisiin. Lähinnä kaipaisin jotain minimi arvoa tuolle imukanavan seinämään puhkaistalle reiälle, kuinka paljon letkua pienempi se saa olla, jos saa. Ja tokihan vois laittaa jotain pienempää letkua mutta se taas ei toimi niin hyvin kun halutaan vaikuttaa tiettyyn kierrosalueeseen. Nyrkkisääntöhän on, mikä taitaa lukea tuossa excel taulukossakin, että letkun sisähalkaisian tule olla yhtä suuri kuin mitä on kaasuttimen avautuma halutulla kierrosalueella sekä säiliön tilavuus noin yhtäpaljon kuin sylinterin. Onko kellään tietoa minkä muotoinen säiliö toimii parhaiten? Saako säiliö olla kuinka jäykkä tahansa/ saako se olla mitätahansa muovia vai onko esim. alumiinista sorvattu paras? Jos joku tietää kirjan jossa tätä ja moisen rakennusta käsiteltäisiin oikeen kunnolla niin kertokaahan ihmeessä!

18.3.2008 20:19

tiittasen kirjassa on infoa hyvin.

Muodolla ei ole väliä, putken olisi olla hyvä tasapaksu. Pullon olisi hyvä olla jotain jäykkää tavaraa ettei se mene lyttyyn.

Se liitin muuten kannattaa hitsata siihen imukanavaan niin ei mitään kierteitä tarvitse tehdä.

btw, tiittasen kirja on

www.viritetty.com/2t

Ja tuolla pdf osiossa.

18.3.2008 20:33

Mulla ei oo macsia mut oon aatellu hankkia joten mihin toi tulee kiinni?
Imukaulaan, kaasariin?

18.3.2008 21:02

Jukka92 kirjoitti:Mulla ei oo macsia mut oon aatellu hankkia joten mihin toi tulee kiinni?
Imukaulaan, kaasariin?


Et viitsinyt paria sivua tästä topicista lukea?

18.3.2008 21:06

SellYourSoul.90 kirjoitti:
Jukka92 kirjoitti:Mulla ei oo macsia mut oon aatellu hankkia joten mihin toi tulee kiinni?
Imukaulaan, kaasariin?


Et viitsinyt paria sivua tästä topicista lukea?

Sori rupeeen lukee ja alust.

22.3.2008 12:35

Onko joku sendaan boost bottlea väsännyt ja mihin ootte laittanu sen kiinni ja kuinka ison jne... ?

22.3.2008 12:38

Antti23 kirjoitti:Onko joku sendaan boost bottlea väsännyt ja mihin ootte laittanu sen kiinni ja kuinka ison jne... ?


BB:n tilavuus on aivan oman mielen mukaan mille kierros alueelle...

22.3.2008 12:41

Antti23 kirjoitti:Onko joku sendaan boost bottlea väsännyt ja mihin ootte laittanu sen kiinni ja kuinka ison jne... ?

Kannattaa laitta mahdollisimman lähelle imukaulaa, koska bottle toimii paremmin lyhyellä letkulla.. Lataa tuo laskuri niin saat mitat siihen.. :)

22.3.2008 12:41

joo, mutta siihen imukaulaanhan pitää porata reikä ?

22.3.2008 12:42

Antti23 kirjoitti:joo, mutta siihen imukaulaanhan pitää porata reikä ?


jepjep, yhtä iso mitä on letkun halkasija..
Tai sitte ostaa imukaulan missä on valmiiks se reikä.. :D

22.3.2008 12:51

eli en rupee semmosta väsään...

22.3.2008 15:04

Muutenkin aika turha tommonen BoostBottle :)